blomman123
Kvinna ·
250 cc för mycket på mig?!
Hej, ny här på forumet! :D
Har bokat op-dag på Proforma den 1/4 - bara 6 veckor kvar!! - och är i full process med att hitta rätt implantat och storlek - vilken djungel! Jag vill göra rätt små och nätta bröst och Calle rek. 250 cc på mig, men när jag testade storleken kändes det fortfarande rätt stort på lilla mig!? Men antar att man vänjer sig.. Står mellan 225cc och 250cc på mig just nu.
Jag gick med inställningen också att köra på anatomiska droppformade eftersom jag vill ha naturliga som möjligt och själv inte har så mkt egen vävnad. Men han förespråkade runda coh 1, eftersom de implantaten intar den anatomiska formen efter ett tag pga "gravitationen" och att det är mindre komplikationsrisker. Någon annan som varit i min sitution och kan intyga att det stämmer..? Vill inte ha en "fyllig klyfta" upptill, dvs 2 bollar till bröst.
Hoppas era svar kan vara till hjälp :)
Sortera efter

nyckelpigan
Kvinna ·

Ophelia
Kvinna ·
Har bara hört bra saker från performa, har inte varit där själv dock, men håller med ovanstående. Du får lita på att kirurgen väljer rätt för dig. men om du är osäker så konsultera fler, kan inte skada. Och skillnaden mellan storlekarna är minimal, och kirurgerna räknar ofta med det "svinn" som försvinner om du ska ha delvis bakom, ca 10%.
Lycka till!

linaK
Kvinna ·
Angående själva storleken så säger ju de flesta med erfarenheter att man alltid ska ta den större storleken om man tvekar mellan två, då man nästan alltid ångrar sig efter ett tag annars :) Inte så kul att lägga ut massa pengar igen på att byta ut implantaten mot större vilket många verkar göra. Har två vänner i skrivande stund som ångrar sig jätte mycket över att dom inte valde den större storleken, den ena har 350cc och den andra har 400cc, båda är väldigt smala, den med 350cc har ungefär dina exakta mått, något kilo mer. de båda ville ha ett naturligt, inte för stort resultat, men ändå så sitter dom nu och mår dåligt över att brösten känns ''för små'' igen, haha som det kan bli :)

Ophelia
Kvinna ·
Jag tycker nästan mina är för stora, men är nog svullna fortfarande. Glad jag inte tog större. Har en jättefin och naturlig siluett🙂.
Men sen är det väl olika om man vill ha stora eller "normala" är ju så indviduellt.
När jag op sa kirurgen att han skulle prova 300, 325 och 350, vilket han också gjorde och det blev 325 som vi bestämt för det såg bäst ut när de var på plats😀

Saendra
Kvinna ·

Pygme
Kvinna ·

blomman123
Kvinna ·
Ok, tack för alla gulliga svar! :)

Ophelia
Kvinna ·
Pygme, vilken kirurg hade du på plastikkirurggruppen?

Pygme
Kvinna ·

Zinya
Kvinna ·

Ophelia
Kvinna ·
Ja, men det förklarar ju varför du har så snygga bröst då👍.
Gulligaste gubben.

Pygme
Kvinna ·

Frallz
Kvinna ·
Ååå proforma är bäst!!! Opade mig där för en vecka sen och längtar redan tillbaka! Jag opades iofs av örjan men har bara hört bra om calle också. :) som de flesta skriver så kommer det inte märkas någon skillnad mellan de två storlekarna du väljer. Men mitt råd är att ta den större och testa kanske 300 också? Dumt att ångra sig sen! Jag känner att mina skulle kunnw blivit lite större men nu är dom inte klara än och så skulle jag nig inte fått in mer heller.
det är inte så stor skillnad på 225 och 250. Jag är också smal, och tänker ta runda, gillar formen bättre. Vill INTE ha fakelook, men som din kirurg säger så antar ett runt implantat en slags droppform.
När du fått silverstatus kan du kolla runt och jämföra hur det ser ut med 225-250-290 bröst (exempel), men jag skulle nog lita på min kirurg, dom har erfarenheten.