Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
michaela profilbild

michaela

Kvinna ·

17 feb, 2016

250 eller 300 cc??

Andra bröstoperationer

hej hej!! Jag har operation bokad den 15 mars för bröstförstoring! Jag har idag 70b och har valt att lägga in 300cc, runda, high profil. Saken är den att jag nu börjar bli lite stressad över att jag tror att 300cc kanske blir för stort!! Vill verkligen inte få några stora bröst utan är mest ute efter den snygga formen. Så nu funderar jag om jag kanske ska välja 250 istället för 300. Finns det någon med samma utångsläge som mig som lagt in 300 och kan dela med sig av lite erfarenheter :) hur stora blir de osv :)?? 

16

Sortera efter

Anonym användare

17 feb, 2016

Jag har också 70 B, skall också lägga in 300, först rekomenderade kirurgen runda men nu anatomiska framför, är så rädd att detta ska bli galet... Vill ha fasta bröst och ingen "skidbacke" utan mer fylligt upptill så nu är jag galet osäker...

Gilla

LillSofy

Kvinna ·

17 feb, 2016

Jag hade nästan ingen egen vävnad (ca 150 cc) och la in 325 cc. Har hamnat på C/D-kupa (finns både brons- och silverbilder i mitt galleri om du vill se)  :) Det är väl egentligen ingen större skillnad mellan 250 och 300.. Som många säger blir det först skillnad när du överväger 100-150 cc implantatskillnad. Så jag hade tagit det som kirurgen rekommenderat :) 

Gilla

Vaken

Kvinna ·

17 feb, 2016

TACK för bra tips..är också nojig kring mina valda 300 - o tänker att jag ska gå ner till 275 i alla fall..men jag lägger bakom muskeln så ev försvinner väl ändå lite på det sättet...har ingen tanke på att vilja ha D kupa. Mellan B o C hade känts bäst. Har också 75/A i dag. o vill behålla en smalare/sportigare look. Galet svårt det här men anar att man måste tänka efter hur man vill uppfattas lite mer. Skulle bli tokig på om folk började kolla mina bröst istället för i ögonen.

Gilla

michaela

Kvinna ·

17 feb, 2016

okej tack. sjukt svårt detta, jag vet dock inte exakt hur mycket vävnad jag har nu men jag använder bhar som är 70 b :)

Jag vill verkligen inte att de ska bli för mycket bröst bara, är extremt nojig att det ska bli "bomber". samtidigt vill man ju att det skall synas lite så jag vet inte :P

men kommer jag få en typ C-D kupa nu då?

Gilla

michaela

Kvinna ·

17 feb, 2016

jag ska också lägga in bakom muskeln.

Gilla

LillSofy

Kvinna ·

17 feb, 2016

michaela skrev:

okej tack. sjukt svårt detta, jag vet dock inte exakt hur mycket vävnad jag har nu men jag använder bhar som är 70 b :)

Jag vill verkligen inte att de ska bli för mycket bröst bara, är extremt nojig att det ska bli "bomber". samtidigt vill man ju att det skall synas lite så jag vet inte :P

men kommer jag få en typ C-D kupa nu då?

Det är väldigt svårt att förutse kupa (bara gissar nu så ingen blir upprörd 😇), men om du har b-kupa i dagsläget hamnar du nog på D/E skulle jag tippa på. Har för mig att en kupstorlek är nåt mellan 100 och 150 cc. Så du kommer öka typ 2 storlekar. Och silikon drar ofta lite större i bhar. Men visuellt blir det nog runt D skulle jag tro.

Gilla

Vaken

Kvinna ·

17 feb, 2016

Fattar inte heller hur man kan beräkna BH storlek efteråt - ngn som vet vad ex 100  cc bedöms som ?. Om man har 75 A men ibland köper 70 B för att det är skönare o ger fler valmöjligheter - o sedan lägger in 300 bakom muskeln. Vad bör det bli då ? ;-)

Gilla

Vaken

Kvinna ·

17 feb, 2016

såg inte detta förut - stort tack !!! Ger mig en indikation på att gå ner i implantat. C kupa duger bra för mig TACK !!!! Kollar extra med kirurgen.

Gilla

LillSofy

Kvinna ·

17 feb, 2016

Kantarell skrev:

TACK för bra tips..är också nojig kring mina valda 300 - o tänker att jag ska gå ner till 275 i alla fall..men jag lägger bakom muskeln så ev försvinner väl ändå lite på det sättet...har ingen tanke på att vilja ha D kupa. Mellan B o C hade känts bäst. Har också 75/A i dag. o vill behålla en smalare/sportigare look. Galet svårt det här men anar att man måste tänka efter hur man vill uppfattas lite mer. Skulle bli tokig på om folk började kolla mina bröst istället för i ögonen.

Men det tror jag inte du behöver oroa dig för. Implantat på 200-300 cc brukar sällan bli "för mycket" eller hur man ska beskriva det. Jag tyckte också det var lätt att fastna i kupstorlekstankarna men silikon drar större i BH vilket gör att en D-kupa kan se ut som en B/C-kupa🙂Men som sagt, allt beror på dina mått. Tycker nästan 250 cc och 450 cc kan se lika stort ut när man jämför bilder. Då kanske tjejerna ifråga har väldigt olika mått liksom. Så gå på magkänslan och kirurgens rekommdendationer, det hade jag gjort!🙂

Gilla

LillSofy

Kvinna ·

17 feb, 2016

Kantarell skrev:

såg inte detta förut - stort tack !!! Ger mig en indikation på att gå ner i implantat. C kupa duger bra för mig TACK !!!! Kollar extra med kirurgen.

Ingen fara, men som sagt jag är ingen expert och kirurgen vet bäst, så lita på honom/henne i första hand💡Men eftersom jag hamnat på stor C/D-kupa utan egen vävnad alls så bör du ju hamna större🙂

Gilla

michaela

Kvinna ·

17 feb, 2016

Jag får helt enkelt ringa min kirurg imorgon och rådfråga. men rent gennerellt, 250 eller 300 va skulle ni valt? alla säger ju att man oftast ångrara för små bröst och sällan att man tog för mycket. Och som du sa att bröst på 200-300 sällan blir för mycket, men när börjar man snacka "stora" silikonbröst? är det snarare tjejer som har typ 500cc och uppåt då? Duvet när man ser en bild på en tjej och så tänker man "jösses vilka bröst" . Självklart är det en smaksak men vad man tycker är stort och inte ;)

Gilla

Vaken

Kvinna ·

17 feb, 2016

Supertack för jättefina o bra svar...kanske ska våga behålla den större trots allt..det där med att BH drar mer i Silikon lät intressant..aldrig hört förut..

Gilla

Vaken

Kvinna ·

17 feb, 2016

Gör så...så svårt att bedöma tycker jag..tycker att det beror mkt på kroppsform i övrigt. Såg en frisör i dag som hade linne o som jag tyckte "relativt stora" silikonbröst..men hon var också väldigt liten o tunn i övrigt. Tror att storleken kanske låg runt 350 - ren gissning...Intressant att höra vad du får för svar. Försöker göra samma så ser vi ;-)

Gilla

michaela

Kvinna ·

25 feb, 2016

hej hej! hur har det gått för dig? vad har du fått för svar av din kirurg??

Gilla

michaela

Kvinna ·

25 feb, 2016

Vaken skrev:

Gör så...så svårt att bedöma tycker jag..tycker att det beror mkt på kroppsform i övrigt. Såg en frisör i dag som hade linne o som jag tyckte "relativt stora" silikonbröst..men hon var också väldigt liten o tunn i övrigt. Tror att storleken kanske låg runt 350 - ren gissning...Intressant att höra vad du får för svar. Försöker göra samma så ser vi ;-)

hej hej! hur har det gått för dig? vad har du fått för svar av din kirurg??

Gilla

bulan11

Kvinna ·

25 feb, 2016

har operation den 3/3 och velar själv mellan 275-250-300. på konsult bestämdes det 275cc och jag kunde gå både upp och ned om jag ville och är i exakt samma sits som dig! vill inte vara bystig:) skulle pröva igen på op-dagen :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem