Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
heythereyou

heythereyou

Kvinna ·

250 eller 300cc?

Bröstförstoring

Fick på konsultationen 3D-bilder på både 250 och 300cc, men kan inte bestämma mig! Läkaren sa att jag skulle få en fyllig c-kupa med 250 och en d-kupa med 300, men d-kupa känns så himla stort på mig som är så liten. Vad tycker ni ser bäst ut av storlekarna? Har lagt upp bilder i mitt galleri. :)

19

Sortera efter

Saendra

Saendra

Kvinna ·

Ser inga bilder, men det blir ingen visuell skillnad när det skiljer så lite o implantaten :)
Gilla
heythereyou

heythereyou

Kvinna ·

Hm, tror bilderna ska synas nu - hade försvunnit på något mystiskt vis. :)

Aha okej, men känns ändå som en ganska stor skillnad på c och d-kupa?

Gilla
Snusmumriken

Snusmumriken

Kvinna ·

Jag tyckte absolut att skillnaden var ganska stor, men det är ju bara 3D bilder... Du måste nog lita på din magkänsla, det är DU som ska trivas med brösten! Jag är 177 lång och väger 55 kg och har lagt in 320cc anatomiska vilket jag är jättenöjd med, skulle tro att 250cc på dig är jämförbart med det då du är så mycket kortare. Tycker det är vackert med små bröst och vill kunna gå i en urringad tröja utan att se porrig ut ;). Lyssna på din magkänsla, gör ristricket och gå runt hemma och känn vad du trivs bäst med. Stort lycka till!
Gilla
Pygme

Pygme

Kvinna ·

Jag är nästan exakt i din size. Jag hade 70a innan och har nu med 225cc 70C/D. Finns helkroppsbilder om du vill se. Jag skulle dock gå på vad som kändes bäst när du provade implantaten. Alla kroppar är så olika så det är svårt att jämföra..
Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

Jag tror 3Dbilderna är mer missvisande än hur det kändes när du provade implantaten under tröjan! Jag höll på velade mellan lika liten skillnad från början och min kirurg sa att jag aldrig skulle se någon visuell skillnad utan det var gå på magkänslan i stort sett, kände en liten skillnad när jag klämde på dom men inte mer.

Tycker det är lite konstigt att han säger att det kommer skilja en kupa då de allra flesta säger att det krävs 100-150cc för att gå upp en kupstorlek. 

Du ska gå på magkänslan, det är du som ska ha implantaten :). Jag hade nog valt 300, jag har själv 350 och det syns knappt i kläder så jag tror inte 300 blir för stort på dig! :)
Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

Och haka inte upp dig på kupa heller! Utan ta det som känns bäst när du provar! Det spelar ingen roll om du får en A kupa eller en G kupa, huvudsaken du är nöjd med hur dom ser ut :)

Gilla
Linnéa.W

Linnéa.W

Kvinna ·

Jag tyckte nog 300 men det beror ju som nämnt helt på vad du är ute efter. Båda storlekarna blir kanon tror jag!
Gilla
heythereyou

heythereyou

Kvinna ·

Ang kup-storlekarna tror jag läkaren menade att med 250 så blir det en väldigt stor C och om jag tar 300 så "tippar det precis över" och landar i en D-kupa. ;)

Tack för alla råd, är dock fortfarande lika osäker haha! Vill ju gärna ha lite större bröst än medel, men ändå så att det ser naturligt och proportionerligt ut liksom. Åh beslutsångest. Finns det inte 275cc i mentor? :)

Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

Okej då är jag med! Som sagt, du kommer inte se någon visuell skillnad mellan dom. Blir du missnöjd med 300 hade du blivit det med den mindre också. 25cc är typ en matsked tänk dig att du sprider ut det över ett helt bröst! Kolla måtten i inplantatguiden så får du se att skillnaden är väldigt liten :)
Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

Det större inlägget har 2mm put mer än vad det mindre har. Sa han vilket som passade din bröstbredd bäst, eller skulle båda passa Lika bra?
Gilla
heythereyou

heythereyou

Kvinna ·

Han sa att båda skulle passa bra utifrån bröstbredden, så det är väl bara en smaksak. :) Låter så lite med 50cc skillnad, men ser ju ut att vara en så markant skillnad på 3D-bilderna det är därför jag blir så osäker. :( 2mm mer i put är ju inte heller speciellt mycket egentligen!

Gilla
Pygme

Pygme

Kvinna ·

Visst finns det väl 275.. ? Tar du det kan du ju trösta dig med sen att 25cc mer hade inte synts nån skillnad och 25 cc mindre hade inte heller synts nån skillnad.. :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

heythereyou skrev:

Han sa att båda skulle passa bra utifrån bröstbredden, så det är väl bara en smaksak. :) Låter så lite med 50cc skillnad, men ser ju ut att vara en så markant skillnad på 3D-bilderna det är därför jag blir så osäker. :( 2mm mer i put är ju inte heller speciellt mycket egentligen!

2mm skillnad i put syns inte på plats i kroppen. Du kommer inte märka nån skillnad med 25-50cc hit och dit. Om du kommer upp i runt 100cc mer så märks det

Gilla
nyckelpigan

nyckelpigan

Kvinna ·

heythereyou skrev:

Ang kup-storlekarna tror jag läkaren menade att med 250 så blir det en väldigt stor C och om jag tar 300 så "tippar det precis över" och landar i en D-kupa. ;)

shit, det är det jag misstänker, har korrats och fått ett lite större implantat i ena bröstet för att jämna ut bättre. Bh'n är för tajt, har nu 70C (eg. 65 D-E). Vill INTE ha 70D...tycker det är för stort. Runt 250 kommer se väldigt naturligt ut med din kropp, 300 mer bröstigt. Tänk på att man ser större ut (väger mer..) med större bröst, med mindre behåller man en slankare figur. Uppenbart, jag rekommenderar 250, men kolla 275 för en kompromiss...

Gilla
nyckelpigan

nyckelpigan

Kvinna ·

tin skrev:

2mm skillnad i put syns inte på plats i kroppen. Du kommer inte märka nån skillnad med 25-50cc hit och dit. Om du kommer upp i runt 100cc mer så märks det

fast på en 43 kg kropp syns en liten skillnad i volym betydligt mer än på en 68 kg kropp. För mig har skillnaden varit stor. (50 kg)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

nyckelpigan skrev:

tin skrev:

fast på en 43 kg kropp syns en liten skillnad i volym betydligt mer än på en 68 kg kropp. För mig har skillnaden varit stor. (50 kg)

Det handlar ju bara om ynka mm

Gilla
Pygme

Pygme

Kvinna ·

Ja jag håller med faktiskt. 25cc, 1,5 matsked är ju inte så mycket. Men när det börjar bli en halv dl på dels små implantat och en liten kropp.. Procentuellt så blir det större skillnad än på stora implantat och en större kropp. Jag hade lite skillnad från början och det märks så pass att jag har en perfekt C på ena men får liksom klämma in den andra.. :)
Gilla
Cagi00

Cagi00

Kvinna ·

Bara för att förvirra till det lite ;) Jag är 156 "lång" och la in 350cc, har inga jättebomber utan de ser "lagom" ut. Jag hade inte valt mindre storlek.. Sen bör man inte haka upp sig på bh-storlek utan gå på magkänslan och ha en visualisering "-Vad tror jag passar mig bäst med min förutsättning och mitt önskemål" Oavsett vad du väljer så är det du som ska vara nöjd :)
Gilla
heythereyou

heythereyou

Kvinna ·

Haha nu är jag galet förvirrad, verkar som om alla får lite olika resultat även fast utgångslägena är ganska liknande. ;) Skulle vilja satsa på 300cc då jag vill ha så att det ser bra ut till mig kropp, men ändå så pass stora att jag kan ha tajta kläder utan bh och ändå få fin form och storlek. Är bara så rädd att hela jag bara blir bröst! Ska nog kolla med Patrik om det finns någon möjlighet till 275, kanske skulle bli lite lugnare med det även om det inte skulle göra så stor skillnad. ;)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem