Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Höst123 profilbild

Höst123

Kvinna ·

08 nov, 2019

250cc hur stora blir de?

Bröstförstoring

Hej! Har varit på konsultation idag, och provat ut implantat. Vill ha naturlig bröst och att kroppen ska bli mer proportionerlig. Läkaren rekommenderar anatomiska inlägg då jag är rätt smal upptill. Jag provade 275cc men tyckte det såg väldigt stort ut så vi gick ner till 250cc och det kändes bra. Ångrar att jag inte tog kort för ny känner jag mig väldigt osäker och kommer inte ihåg hur det såg ut. Vill ju ändå att det ska bli skillnad mot nu. Tacksam för tips, och hur mycket större blir brösten storleksmässigt?

13

Sortera efter

Anonym användare

08 nov, 2019

Gå in på bilder och sök storlek mellan 200-300 tex. Eller 240-260 om du vill se där imellan :)
Gilla

Höst123

Kvinna ·

09 nov, 2019

Kan tyvärr inte se några bilder än eftersom jag är så ny här.
Gilla

somebodyloveame

Kvinna ·

09 nov, 2019

Allt beror ju på utgångsläge skulle jag vilja säga. Jag hade 75D innan och lade in 275 moderate + och ett lyft, nu under läkning så har jag 70G. Jag ville ha ett naturligt resultat till min kropp och det har jag fått även om jag inte har slutresultatet än. Kupstorlek kan få det att låta extremt, mina ser ut som ett par fasta C/D skulle jag vilja påstå. Men om man är osäker så rekommenderar jag att gå upp i storleken. Hört väldigt få som ångrat sig att dom tog det större alternativet. Jag hoppas det blir bra vad du än väljer
Gilla

Höst123

Kvinna ·

09 nov, 2019

Ja, man betalar mycket pengar och vill ju ändå att de ska bli större fast inte för stora.
Gilla

Mrs Lakrits

Kvinna ·

09 nov, 2019

Hej. Jag skulle vilja ge rådet att ta 275cc. Jag tyckte det kändes mkt större på konsultation än vad det sen blev. Ca 10% "försvinner" om du ska operera in bakom. Sen beror det på din bröstbredd, vikt m.m. hur stora de kommer se ut på dig. Att se på bilder hjälpte mig, när jag blivit silvermedlem.
Gilla

TyTy

Kvinna ·

09 nov, 2019

Häll upp 2,5dl ris i en plastpåse eller nylonstrumpa. Det är volymen som blir, om än annorlunda fördelad. Det är inte superstort, men skillnad blir det ju. Jag skulle i de storlekarna absolut ta den som är snäppet större om det står mellan två. Men samtidigt är det ju en stil och smaksak.
Gilla

Nilah

Kvinna ·

10 nov, 2019

De där 10% som försvinner bakom, när försvinner de? Eller är det bara så att det är olika från person till person? Det märkliga är att jag testade med 330ml i ris (var rekommenderad 340cc). Valde att gå ner till 320cc. Men tycker nog att brösten just nu känns något större än vad de gjorde med ristest, fast det var mer ris i än jag har i cc nu. Vet inte alls om mina anses svullna fortfarande och/när svullnaden brukar gå ner ? opererades 30/11
Gilla

Kardemummaskorpa

Kvinna ·

14 nov, 2019

Vet ni någon annanstans man kan hitta bilder på specifika storlekar? Jag är också ny här och har en ganska bra bit tills jag kan söka efter bilder här.
Gilla

Anonym användare

14 nov, 2019

RealSelf. Man kan bli medlem om man kopplar sitt Facebook konto. Där ser man massa bilder. Superbra.
Gilla

TyTy

Kvinna ·

15 nov, 2019

Nilah skrev:

De där 10% som försvinner bakom, när försvinner de? Eller är det bara så att det är olika från person till person?

Det märkliga är att jag testade med 330ml i ris (var rekommenderad 340cc). Valde att gå ner till 320cc. Men tycker nog att brösten just nu känns något större än vad de gjorde med ristest, fast det var mer ris i än jag har i cc nu.

Vet inte alls om mina anses svullna fortfarande och/när svullnaden brukar gå ner ? opererades 30/11

Det är säkert olika, men jag var absolut svullen i mer än två veckor.
Gilla

minbästatidärnu

Kvinna ·

16 nov, 2019

Jag provade först 300 cc på kliniken och tyckte det kändes jättestort. Sen gick jag på ytterligare en konsultation på annan klinik och fick då rekommendationen att gå upp i storlek pga av lite häng. Gick tillbaka till den första kliniken och provade större två gånger och körde även ristest hemma. Det slutade med att jag valde 355 cc i hög profil. Vid alla konsultationer tyckte jag att det kändes jättestort och även vid ristest. Nu 5 veckor efter operation är jag glad att jag inte valde mindre. Det är naturligtvis stor förändring utan kläder men med kläder är det knappt någon som märker skillnad. Jag trodde att skillnaden skulle bli mycket större. Nu i efterhand hade jag inte behövt berätta för så många som jag gjorde. Resultatet känns definitivt mindre och mycket mer naturligt än när jag provade med inlägg och ris.
Gilla

Kardemummaskorpa

Kvinna ·

18 nov, 2019

Smulan88: toppen, tack för tipset!
Gilla

hejisj

Kvinna ·

13 maj, 2020

Hej höst123, har du hunnit opereras ännu eller funderar du fortfarande? Är lite i samma sits just nu ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem