Lillans
Kvinna ·
250cc och fortfarande A-kupa, kan det stämma?
Jag tog precis fram måttbandet och mätte mina 5-dagars bröst, enligt tabellerna ska jag ha 70A kan det verkligen stämma? Mäter 69 under bröst och 80 över.
Sortera efter

Nilsson87
Kvinna ·
hahah nej!!
Inga sånna tabller stämmer. För det första ska du inte ha mer än 60 i underband. Sen går du upp ca 2,5 kupstorlek med 250cc, så kasnke 60E kommer passa....
Gilla

Lillans
Kvinna ·
60E låter inte rätt, testade på en av mina 75A över sportbhn och det såg ut att kunna stämma...
Gilla

Nilsson87
Kvinna ·
enligt change blir det 60D, och då har den inte tagit hänsyn till att det är runda silikonimplantat med fyllning över hela bröstet http://change.com/se/bh-guide
Gilla

ollie
Kvinna ·
nej stämmer såklart inte, kolla inte på tabellerna för de r aldrig korrekta, jag har också typ 65c enligt såna men i verkligheten 65G/H 60H/I. Dina bröst är dessutom några dagar och inte ett dugg formbara och tighta. Efter min första op kunde jag få på mig en 70b också innan brösten mjuknade och slappnade av
Gilla

Nilsson87
Kvinna ·
Lillans skrev:
60E låter inte rätt, testade på en av mina 75A över sportbhn och det såg ut att kunna stämma...75A har samma kupa som 70B, 65C och 60D
Om bhn ska göra någon nytta ska underandet vara mindre än dig, inte större. Bhn ska håla upp brösten. Är inte brösten som ska hålla upp bhn. Sen ska den knäppas på yttersta när den är ny, för att kunna spännas åt när den töjer sig.
Dessutom är brösten helt nya och trycks nu in av hud och bröstmuskel?
Gilla

Lillans
Kvinna ·
Okej, tack för alla svar! Verkligen en hel vetenskap det här... Ungefär hur lång tid tar det för muskeln att slappna av och brösten blir formbara så man vet vilken bh-storlek man kommer ha? :P
Gilla

Nilsson87
Kvinna ·
väldigt olika, för vissa tar det ett par veckor, andra tar det flera månader.
Gilla

josita
Kvinna ·
Man kan inte mäta med bh storlekar för att olika märken har olika storlekar så jag håller med nilsson 87 om att inga tabeller stämmer...
Man bör oxå vänta på att svullnad mellan brösten skall lägga sig då helt plötsligt kommer brösten fram mer.
Gilla

Ange
Kvinna ·
Nilsson87 skrev:
Lillans skrev:
60E låter inte rätt, testade på en av mina 75A över sportbhn och det såg ut att kunna stämma... 75A har samma kupa som 70B, 65C och 60D
Om bhn ska göra någon nytta ska underandet vara mindre än dig, inte större. Bhn ska håla upp brösten. Är inte brösten som ska hålla upp bhn. Sen ska den knäppas på yttersta när den är ny, för att kunna spännas åt när den töjer sig.
Dessutom är brösten helt nya och trycks nu in av hud och bröstmuskel?
håller helt med nilsson87 angående kup exeptlet så har hon helt rätt.
och nu är det helt fel att måta 5 dagar efter en op med. för att du är alldeles säkert fortfarande svullen ifall du inte har en super läkning;) och när svullnaden gått ner (kan ta veckor) så kommer muskeln släppa efter lite och implantaten kunna"bullan ut veckla ut sig" o bli den form de ska bli ist för att ligga in packade tilltryckta i din nygjorda ficka. och ju mer de runadr till sig o kommer ner så kommer din storlek att öka. jag började på liten B kupa. efter 500 i inlägg uppskatad till 75E vilket är det samma som 70F som det spånades om innan och nu efter 8 veckor en 70H vilket om amn e lite bredare runt om skulle vara det samma som en 75G :) så stå ut i några veckor till och studera bröstens utveckling , ganska fachinerande faktist :)
Gilla

Malin88
Kvinna ·
Jag har 68-69cm under brösten också o jag hade aldrig kunnat ha 60 i underband. 65 går precis på o då kan jag knappt andas så 65 bör räcka för dig. Sen är många märken/ modeller olika.
Men räkna me att ha gått upp 2-3 kupstorlekar med 250cc. Så 65D eller 65E tror jag skulle passa
Gilla

twinky
Kvinna ·
Malin88 skrev:
Jag har 68-69cm under brösten också o jag hade aldrig kunnat ha 60 i underband. 65 går precis på o då kan jag knappt andas så 65 bör räcka för dig. Sen är många märken/ modeller olika. Men räkna me att ha gått upp 2-3 kupstorlekar med 250cc. Så 65D eller 65E tror jag skulle passaD där e nog olika för alla. Jag har 73 cm under brösten o kan inte ha större än 65 i underband annars får jag inget stöd alls.
Gilla

Malin88
Kvinna ·
Twinky: jo absolut är det olika. Menar bara att det inte går skriva att en person ska ha 60 i underband för att få stöd. Just för att det är olika för alla.
Gilla