Powergul
Kvinna ·
255 eller 275
Hejsan!
Om två veckor ska jag ha min operation! Jag ser så mycket fram emot det det ska bli så kul med mina nya bröst! När jag var hos konsultation hos Per windt på art clinic i Göteborg var jag väldigt bestämd med att jag inte ville ha för stora då jag är ganska liten. Jag valde stod och velade mellan två storlekar men valde tillslut det lite större, som är 255 i vänster och 270 i höger, alltså 15 cc skillnad. Men nu när jag fått tänka mer och mer så vill jag kanske har mer än det! när jag kikat omkring lite så verkar det som att jag inte ens kommer få en C kupa utan kommer stanna på en B kupa. Idag har jag 75A eller möjligtvis en liten 70B. Jag blir tokig, för jag vill ju inte att det med tiden ska kännas för lite efter att man ammat och när allt "satt sig" men jag är rädd för att ändra då jag inte har provat större hos kirurgen och kommer inte kunna göra det innan op. Funderar på att ring och prata med dem på kliniken imon.
Vill ha så mycket råd som möjligt! vad tror ni?
Sortera efter

bananchoklad
Kvinna ·

Lucy
Kvinna ·

Powergul
Kvinna ·
Det ser ju så olika ut på alla så man blir ju inte klok på någonting! Jag vill verkligen ha en C kupa! men är rädd för att det inte blir det med 255. Fasten jag har en 70B (knapt) nu! Men det som jag blir mest orolig över är att jag inte provat större när jag var där! Tänker att jag ska öka med 20cc så att jag får 275 i vänster och 290 i högra, men då blir jag nojjig för att det ska va för stort!!

Powergul
Kvinna ·
Då är du och jag lika långa och väger lika mycket! Jag tycker att det låter kontigt med en B kupa också! så jag blir jätte glad om det blir en C kupa:) Jag ska försöka bli silvermedlem snabbt så att jag kan kika lite mer! Om jag vill byta storlek nu så är jag rädd för att jag måste gå på en konsultation till och då måste jag skjuta upp operationen eftersom jag kommer hem bara några dagar innan och då har dom ju redan beställt implantaten osv. Och det vill jag ju inte göra! Jag är så himla nojjig bara. Vill ju inte att det ska bli litet. Fast jag tror ju att man kommer se skillnad eftersom jag har så himla lite nu

Lucy
Kvinna ·

blomman123
Kvinna ·
Jag hade 70A innan op, lade in 250 cc och landar idag på 70C. supernöjd!

bananchoklad
Kvinna ·

Powergul
Kvinna ·
Så då känns det som att det är safe att köra på det jag provat ut som är 255 istället för att chansa och ta lite större, eftersom det är så lite skillnad. Känner mig så osäker eftersom jag var "så bestämt" när jag var på konsultation så min kirurg sa lixom inte vad han tyckte osv. Men jag har varit på två stycken konsultationer och haft med min kille på ena och syrran på andra, och om jag inte ens kommer på tanken att prova större där så kanske det inte är meningen att jag ska ha det. Men som sagt var jag nervös och exalterad att jag inte kunde tänka logiskt när jag var där. Det är ju så svårt att föreställa sig slut resultatet, speciellt när man inte ser bilderna ännu:( så att man inte har nått att gämföra med.
Allas råd hjälper jätte mycket!

Lucy
Kvinna ·

Powergul
Kvinna ·
Känner också så! Att det va det enda man provade. Kändes för lätt att bestämma sig. Och såhär nu när man vant sig vid tanken att få nya bröst så känns det inte lika främmande längre o då skulle jag kunna tänka mig att ha lite större endå. På konsultationen provade jag två olika men bestämde mig för de större då kirurgen sa att de flesta blir nöjda då, men jag tänkte aldrig på att prova större, för ju närmre jag kom 300 ju mer avskräckt blev jag just pågrund av siffrorna. Har en kompis som har 300 och jag är mindre än henne och hon och jag diskuterade fram att det blir bättre på mig med mindre. Men fortfarande så nojjat jag över 255 eller 275. Men det kändes ju bra på konsultationen med 255

Lillans
Kvinna ·

Powergul
Kvinna ·
Jag hade jätte gärna velat testa igen, men är inte i Göteborg förens det är 4 dagar kvar, och då känns det försent att ändra sig på implantat då de kanske beställt? Ska ringa till art clinic imon och fråga. För jag vet inte vilken profil jag ska ha häller, det sa han inget om. Känns lite konstigt att jag inte vet vad jag ska ha :/

Lucy
Kvinna ·

Missy
Kvinna ·

Powergul
Kvinna ·
Nu har jag pratat med min kirurg och han har lugnat mig lite, fick panik över att det känns som att jag gjort fel! Nu sa han att nästa storlek för mig blir 290 i vänster och 310 i höger, vilket kändes lite mycket, men han sa att det inte fanns nått däremellan. Så nu har han beställt hem båda så att jag får komma dagen innan op och prova! Så snällt! På vänster har jag MP och på höger HP trodde inte att det var så mycket skillnad mellan mina bröst nu innan, men jag litar ju på att han gör rätt såklart, eftersom det ska in mer och högre profil i det högra bröstet. Är det vanligt att man lägger in olika? känns som att många här har samma i båda bröst!

Gulkyckling
Kvinna ·
Alltså.... 75A och 70B är ju samma kupa, bara olika band runt... Jag tycker inte att du ska fokusera på behå storlek, för det är olika på olika märken... Plus att behå storleken säger inte så mycket om hur stora brösten blir... Gå efter känslan istället! Jag har 345 cc i mina, och drar en 65G, och mina syns knappt med en kofta på... Naken däremot! Då syns det att det är fake. Gå på magkänslan, den brukar vara rätt! :) Lycka till! 👍

Missy
Kvinna ·

Powergul
Kvinna ·
Vad bra, Han känns som en duktg kirurg man kan lita på och jag är väldigt nöjd att jag valt honom. Är det någonting jag bör tänka på angående honom?:)

Missy
Kvinna ·