Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Kilia01

Kilia01

Kvinna ·

275 cc eller 300?

Bröstförstoring

Jag ska operera mig den 22 jan och längtar!! Men nu har jag börjat fundera på om storleken är rätt...Jag har en liten A-kupa och sa att jag siktar på en C-kupa. Jag vill att det ska se naturligt ut. Min kirurg tyckte då att 275cc bakom muskeln skulle bli bra, men att det skulle funka med 300 också. 

Jag har gjort ristestet och provat hemma, 300 känns stort men är orolig att 275 blir för litet. 

Ena dagen har jag bestämt mig för 275 men tror sen att det är bättre att ta större om lite försvinner när det läggs bakom muskeln.

Vad ska man välja?

12

Sortera efter

Susie78

Susie78

Kvinna ·

Jag valde mellan 250 och 300, jag tog 275 cc o ångrar EJ att jag ej tog större! Jag tycker de ser stora ut utan kläder men under tex tröjor kan man inte ana jag opererat mig, så vill du ha lite mer "resultat" kanske du ska ta 300 ;)

Gilla
chokladpuff

chokladpuff

Kvinna ·

står och velar på ungefär samma sak, fast mellan 300-350. ibland blir jag orolig och vill då välja 275.. men kommer nog bli minst 300 iaf1 Vilken profil ska du ha ? :)

Gilla
Cagi00

Cagi00

Kvinna ·

Jag tog 350 och är jättenöjd, gick från inget till ett par "naturliga" bröst, inte många har lagt märke till att jag opat mig, gick bara med bombshield-bh:n innan, finns bilder i mitt galleri om uppfattnings önskas :)
Gilla
girlie

girlie

Kvinna ·

jag tycker du ska ta 300 eftersom ca 20% av implantatet försvinner i kroppen..:) men sen är det inte stor skillnad mellan 275 och 300.
Gilla
Tazzel

Tazzel

Kvinna ·

Hade bestämt mig för 325 men gick upp till 375 efter en del funderande :) ångrar mig inte !
Gilla
tesmes

tesmes

Kvinna ·

Jag hade innan konsultation ställt in mig på typ 250-275. Men efter att fått prova inplantat (utan att veta storlek) på konsultationen så lutar det nu åt 350/375 hp. Den höga profilen för att slippa göra ett lyft, hehe. Blir ibland livrädd för att det ska bli för stort, medans jag ibland tänker på hur mina kompisar ser ut som lagt in 350 och som är mycket mycket mindre än mig och det ser inte alls stort, ut.
Gilla
Gulkyckling

Gulkyckling

Kvinna ·

Ta 300 cc om du velar... Jag har 345 cc och mina är absolut inte stora!! Utan kläder är dom fantastiskt fina, med kläder skulle ingen kunna se att jag är opererad. :-)
Gilla
Smileon

Smileon

Kvinna ·

Det är i princip ingen skillnad alls, du kommer aldrig att se det med blotta ögat. Ta det som känns bäst eller singla slant. :)
Gilla
Pygme

Pygme

Kvinna ·

Ytterligare en matskedstråd :) 25cc är 1.5 matsked.. kan omöjligt göra skillnaden mellan för stort och för litet..

Gilla
twinky

twinky

Kvinna ·

25cc är mindre än 2 matskedar och ca 1/6 kupa. Det är så lite så det kvittar faktiskt vilket du tar för slutresultatet blir detsamma. Minsta mängd för synlig skillnad är 150 cc och mer om man vill ha en stor skillnad.

Gilla
twinky

twinky

Kvinna ·

girlie skrev:
jag tycker du ska ta 300 eftersom ca 20% av implantatet försvinner i kroppen..:) men sen är det inte stor skillnad mellan 275 och 300.

Upp till 50 cc "försvinner" med bakom muskeln men det är individuellt (på mig syntes ingen skillnad alls). 20% låter märkligt då det både är väldigt mkt och dessutom skulle d betyda att antalet cc som försvinner ökar med storleken på implantaten. T ex skulle 60 cc försvinna med 300 cc implantat och 150 cc med 750 cc implantat - dvs en hel kupa. 😲

Gilla
turisten

turisten

Kvinna ·

Ta det som matchar din bröstbredd bäst utifrån dina preferenser. Det är som sagt minimal skillnad och om du tycker 275 blir för lite hade du tyckt att 300 var för lite också och samma gäller om du sen med facit i hand tycker att ditt val blev för stort. Du kan också utgå från det du tycker är värst, att de blir för små eller för stora? detta kan hjälpa dig på ett mentalt plan även om skillnaden som syns med blotta ögat är minimal.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem