optimus
Kvinna ·
21 dec, 2010
275 cc vs. 300 cc... HJÄLP?! =)
Hej tjejer!
Opereras 8 februari hos Gunnar Kratz, nu sitter jag och kollar i storlekstabellen för mentorimplantat. Det lutar åt 275 cc moderate plus profile, men nu har jag en fråga. Såg att 275 cc (proj 3,7 & bredd 11,7) och 300 cc (proj 3,7 & bredd 12.0) har samma projektion, men då är 300 givetvis bredare. Om jag väljer 300 cc borde jag väl inte uppleva någon skillnad mot 275 cc egentligen, bara att de blir bredare (vilket är positivt i mitt fall.) Eller är jag helt ute och cyklar?
Sortera efter

Anonym användare
21 dec, 2010

Anonym användare
21 dec, 2010
Du ska ha implantat som passar ditt naturliga bröst för bäst resultat, så gå efter det och vill du välja mellan storlekar så är det olika projektioner du ska fundera på. Jag tror personligen inte att du kommer uppleva någon som helst skillnad mellan dessa två storlekarna men jag hade rekommenderat att ta de lite större för det psykologiska.

smiley85girl
Kvinna ·
21 dec, 2010
det är inte något du kommer märka, det blir 1,5 mm åt sidorna som skiljer alltså inget du kommer märka :)
Om du tvekar mellan två olika storlekar så välj det större, även om det inte syns så slipper du tänka sedan efetr att du skulle valt det större.
skiljer 25 cc typ 2 msk :) inget du ser om du tänker att det ska fördela sig på bredden :)

optimus
Kvinna ·
21 dec, 2010
Hej! Jag har haft intensiv mejlkontakt med andra kirurger för några i år sedan, skickat bilder och så... Men efter att ha läst på och sett tjejer med liknande utgångsläge som jag som opererat sig hos Gunnar så beslutade jag mig för att gå på konsultation där. Och det kändes verkligen som vi klickade när jag var där... allt han sa stämde överens med mina förväntningar angående att jag ska göra lyft, han sa att vi skulle lägga framför (det var inget snack om saken, eftersom jag redan har vävnad.) och det kändes kanon, men vid minsta tveksamhet hade jag gått till en annan kirurg för konsultation och sett hur det känts innan jag bestämt mig liksom. Är mycket nöjd med Gunnar hittills, han är ärlig, ser till individens bästa vad gäller placering, han är jäkligt rapp i käften och kan upplevas lite stressad, men han frågar ofta om man förstår och om man är med på vad han säger och är man inte det tar han sig verkligen tid att förklara... Jag fick komma tillbaka på en andra konsultation eftersom jag hade lite ytterliggare frågor som dök upp efter första konsultationen, man måste ju hem och smälta lite och alla konsultationer är gratis! 🙂

smiley85girl
Kvinna ·
21 dec, 2010
skönt att höra att dte känndes så bra, det är A & O :)
jag var också på två konsultationer och hade mycket mejl kontakt. Jag har inget ont att säga om gunnar å hans gäng. Förutom att det kan vara lite svårt att få tag på dom i bland, men bara man mejlar elelr lämnar nummer så hör dom av sig.
har du valt cos? och yta?

optimus
Kvinna ·
21 dec, 2010
Hej!
Vad bra, då var det ju som jag trodde, då borde jag nog välja 300 cc för mitt eget bästa. Hoppas det blir bra, pirrigt!! Jag har inte valt mjukhet och yta, vad har du? Tror dock att det blir texturerade, mer än så vet jag inte nu... :P Det är så jäkla mycket att tänka på haha!
Jag tycker Gunnar är kanon och javisst är de svåra att få tag på ibland, men skam den som ger sig. Idag ringde Camilla och sa att de var tvungna att flytta på min OP-dag då nåt annat dykt upp, vad vet jag inte... men mig gör det inget att jag får opereras 8 feb istället för 11 feb 😉
Kan inte svara på din fråga, men är du nöjd efter konsultationen hod Dr Kratz? Valde du mellan någon annan kirurg också?