Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
tessan89

tessan89

Kvinna ·

275/300 eller 250/275?!

Bröstförstoring

Jag var på konsultation idag och nu måste jag bestämma mig fick op den 6e mars. Jag är jätte rädd att de blir för stort med 275/300cc men fick höra att det antagligen kommer bli bra men jag kan ta 250/275 också. Tips någon? Jag hade väldigt tunn hud och liten vävnad så vet inte hur jag ska tänka. Jag är 157 lång och väger 50kg så är rätt så liten i kroppen..

16

Sortera efter

Sjörövare

Sjörövare

Kvinna ·

Hejsan :)

När implantaten väl är i kroppen så kommer det inte vara någon synbar skillnad på 275/300 eller 250/275.
Så kör på det större alternativet, brukar kännas bättre efteråt, rent psykiskt att man tog det större alternativet. 
Du behöver inte vara rädd ,för du kommer inte få några megabröst med dessa implantat :) 

vad är du ute efter för resultat? :)

Gilla
tessan89

tessan89

Kvinna ·

Jag vill bara fylla ut mina bröst efter amning av mina två barn.. Och jag har gått ner 12kg i vikt dom senaste åren så dom ser tomma ut så nu vill jag fylla ut dom och kunna ha C-kupa igen. Men vill inte att det skriker silikon om dom :P
Gilla
Sjörövare

Sjörövare

Kvinna ·

Då tror jag detta kommer bli jättebra på dig :) men som sagt, jag hade kört på det största alternativet. när du väl är silvermedlem så kan du kolla mina bilder.. jag hade 270cc innan (platt från början) och fick visuellt en stor B-kupa typ, men de skrek silikon på stranden :/ hårda och runda. så bara för att man väljer en liten storlek på implantaten så kan det se fejk ut ändå. Bara så du är medveten om det :) Men nu har jag ju ingen aning om vilken typ av implantat du ska ha eller hur dina bröst ser ut idag. själva mängden cc tror jag blir perfekt för dig!
Gilla
tessan89

tessan89

Kvinna ·

Tack för svaren! :) Sitter och kollar runt på bilder nu på nätet på 275cc så jag kommer ta 275/300 tror jag. Jo det kommer ju antagligen synas att det är silikon oavsett när man har bikini och så men vill inte att det syns när jag har kläder på mig då vill jag att det ser propetioneligt ut :)
Gilla
tessan89

tessan89

Kvinna ·

Jag ska ha mentor implantat, mellanmjuka och halvfasta..
Gilla
tessan89

tessan89

Kvinna ·

Nu skrev jag konstigt, haha.. Mentor, mellanprofil och halvfasta.. :P
Gilla
Sjörövare

Sjörövare

Kvinna ·

Det kommer bli perfekt då:) När ska du opas?
Gilla
tessan89

tessan89

Kvinna ·

Den 6e mars, fick tid fort så det hinner läkas innan jag börjar jobba igen, är ledig fram till slutet av april så det blir perfekt :) Har ett rätt så tungt jobb så känns skönt att inte behöva sjukskriva sig det första man gör när säsongen drar igång :)
Gilla
Sjörövare

Sjörövare

Kvinna ·

Ah då är det snart då :D Ja kan man planera in det så som du gjort så är det ju perfekt!
Gilla
tessan89

tessan89

Kvinna ·

Ja inte alls långt kvar, en vecka i fjällen och sen är det op så det kommer gå fort :D gör risttest nu och kommer nog bli perfekt med 275/300 :)
Gilla
Sjörövare

Sjörövare

Kvinna ·

härligt med lite semester innan också ^^ 
så hur många dl har du i ristestet nu? o ska du lägga framför eller bakom muskeln? 

Gilla
tessan89

tessan89

Kvinna ·

Bakom muskeln. Har 3dl i nu.. Så då borde dom bli lite mindre och det tror jag blir bra på mig :)
Gilla
Sjörövare

Sjörövare

Kvinna ·

Ja precis så är det nämligen, det brukar "försvinna" en del när implantaten väl är i kroppen.
Gilla
tessan89

tessan89

Kvinna ·

Då är jag rätt så säker på att det kommer bli bra :)
Gilla
Sjörövare

Sjörövare

Kvinna ·

Tror jag med :D Lycka till!
Gilla
tessan89

tessan89

Kvinna ·

Tack så jätte mycket! :)
Gilla
Community