Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Alecto

Alecto

Kvinna ·

275cc för stort?

Bröstförstoring

Ska op:a mig 16:e sept och var på en andra konsultation i dag. Jag var nog inställd på 255cc då jag vill ha ett naturligt resultat. Har haft 2,5dl i rispåsar en månad nu och det känns bra. Kirurgen tyckte dock att jag skulle ha 275 (runda), jag är ju kanska lång men smal. Hon menade på att jag inte kommer märka så stor skillnad på dom storlekarna. Nu känner jag mig väldigt klyven, jag känner att jag absolut inte vill ha två bomber. Men samtidigt vill jag ju att det ska bli skillnad från i dag. Vill helst inte folk ska lägga märke till att jag gjort brösten.

18

Sortera efter

Hanna_ceo

Hanna_ceo

Kvinna ·

Är du 1,72 kommer inte ens 300cc ge dig några "bomber" med största sannolikhet. Så där är du nog safe!
Gilla
darkangel

darkangel

Kvinna ·

Nej du behöver inte oroa dig över att det kommer att bli några bomber! :) Hade jag varit du, så hade jag tagit 275.

Gilla
Smulans81

Smulans81

Kvinna ·

Risken är nog att du tycker de blir för små istället!
Gilla
Alecto

Alecto

Kvinna ·

Ja alltså det är ju inte det att jag inte tycker det är snyggt med stora bröst. Det är bara det att jag helst inte vill att alla märker det, hade inte tänkt att berätta det för så många. Jag har haft inlägg i bhn i många år så de finns en viss marginal men vill ju kunna visa mig i biikini oxå..
Gilla
Tutt-tuss

Tutt-tuss

Kvinna ·

Ursäkta då jag är väldigt ny här men varför har kirurgen en "åsikt" om strl?

Gilla
tuttfisa

tuttfisa

Kvinna ·

Jag ska lägga in 255cc för jag vill inte heller ha för stort och kirurgen sa att jag kommer få en diskret förstoring men en storlek som passar mig. Jag tycker att du ska göra de som känns bäst för dig :)
Gilla
Smulans81

Smulans81

Kvinna ·

Jag har 405 cc och de är långt ifrån stora. Man ser inte att jag opererat mig med kläder på, omöjligt att se. I somras hade jag bikini och det syns inte då heller, vilket även min man säger.
Gilla
Smulans81

Smulans81

Kvinna ·

Och låt dig inte lurar av alla närbilder här på pof! Alla bröst ser stora/större ut i närbild...
Gilla
Nyfiken70

Nyfiken70

Kvinna ·

Alecto skrev:
Ska op:a mig 16:e sept och var på en andra konsultation i dag. Jag var nog inställd på 255cc då jag vill ha ett naturligt resultat. Har haft 2,5dl i rispåsar en månad nu och det känns bra. Kirurgen tyckte dock att jag skulle ha 275 (runda), jag är ju kanska lång men smal. Hon menade på att jag inte kommer märka så stor skillnad på dom storlekarna. Nu känner jag mig väldigt klyven, jag känner att jag absolut inte vill ha två bomber. Men samtidigt vill jag ju att det ska bli skillnad från i dag. Vill helst inte folk ska lägga märke till att jag gjort brösten.

Vad menas med ristestet? Hur gör man det? Funderar själv på storlekar fram och tillbaka... Finns det något enkelt sätt att testa det skulle ju jag bli jätteglad :)

Gilla
Tutt-tuss

Tutt-tuss

Kvinna ·

Nyfiken70 skrev:

Alecto skrev:

Vad menas med ristestet? Hur gör man det? Funderar själv på storlekar fram och tillbaka... Finns det något enkelt sätt att testa det skulle ju jag bli jätteglad :)

Fyll nylonstrumpor med 1 dl okokt ris / 100 cc så får du en liten indikation. Då alla är olika är det dock bara en indikation inte något man kan gå på helt och hållet. Det finns inget sätt husmorsknep eller vetenskapligt som gör att man får reda på i förväg hur det kommer att bli...
Gilla
madelenew

madelenew

Kvinna ·

Hej! Du kan gå in och kolla mina om du vill, jag har 275 :-)
Gilla
Nyfikenienstrut

Nyfikenienstrut

Kvinna ·

Tycker också det är konstigt att din läkare föreslår en större storlek när du typ "bestämt" dig för en annan. Om läkaren ändå säger att det inte är någon skillnad på storlekarna kan du väl lika gärna ta den mindre? Hur som helst, gör det din magkänsla säger :)

Gilla
Alecto

Alecto

Kvinna ·

Hmm, alltså är det inte så att ca 25cc "försvinner" bakom muskeln? Jag antar att eftersom jag ville ha som 250 visuellt så kanske man ska lägga in då 275 för att kompensera för bakomplaceringen... Jag visade ju hur jag ville ha det och då menade hon att 275 skulle bli bra. Har iaf bestämt mig för 275
Gilla
miss mary

miss mary

Kvinna ·

Alecto skrev:
Hmm, alltså är det inte så att ca 25cc "försvinner" bakom muskeln? Jag antar att eftersom jag ville ha som 250 visuellt så kanske man ska lägga in då 275 för att kompensera för bakomplaceringen... Jag visade ju hur jag ville ha det och då menade hon att 275 skulle bli bra. Har iaf bestämt mig för 275

Jag pratade med min kirurg ang att det försvinner 25cc om man lägger bakom muskeln, men han sa att det bara var en myt. När jag tänker på det så känns det ju rätt ologiskt att det ska kunna "försvinna" 25cc bara för att man lägger bakom muskeln.. Man lägger ju in det man lägger in, så bör ju inte försvinna något oavsett hur kirurgen placerar implantatet.

Gilla
pal

pal

Kvinna ·

Tutt-tuss skrev:

Ursäkta då jag är väldigt ny här men varför har kirurgen en "åsikt" om strl?

Jag skulle gissa att kirurgen pratat med patienten om vilket resultat hon vill ha, och sedan försöker ge råd baserat på det.

Kanske har andra i liknande situation tidigare blivit missnöjda med storleken och därför försöker kirurgen rådge.

Gilla
Spanarn

Spanarn

Kvinna ·

De lägger ju implantatet "in i kroppen" istället för utanpå så jag köper att det försvinner lite. Sedan plattar det även till din egna vävnad en aning berättade en vän. Det märktes framförallt när hon tog ut sina implantat. Tog ett tag innan de "poppade" tillbaka

Gilla
Alecto

Alecto

Kvinna ·

Hur som helst så tog jag 275cc och jag är nöjd med det. Kan precis fylla upp den bh som jag hade med till konsultationen. Så min kirurg hade ju rätt i att 275 var en bra size. Det handlar väl om ett tränat ögonmått antar jag.
Gilla
Panacotta

Panacotta

Kvinna ·

Hej! Jag är 170, väger 48kg och la in 275 runda. Ser väldigt proportionerligt ut, 300cc skulle också se bra ut på mig, det är en väldigt liten skillnad. Om du vill gå upp eller ner en storlek så det syns så är det 50cc som man ska upp eller ner med. Så mellan 255-275 är det ingen stor skillnad, likså mellan 275 och 300. Dock blir det en synlig skillnad om du ska ha mellan 250 och 300 cc. Men som sagt, jag skulle rekomendera dig mellan 250-300. :) Kram!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem