Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
linalisa profilbild

linalisa

Kvinna ·

28 jul, 2010

275mx eller 240tx??

Bröstförstoring

Velar fortfarande som bara den. Nu är det 4 veckor kvar till min op! Jag är väldigt petit och vill inte ha jätte boobs, och när jag provade 275mx så kändes dom jätte stora. Vad hade ni valt, vad passar mig bäst tror ni, 275mx eller 240tx ??? Är det något som har bilder på 240 tx implantat eller 275mx ???

hjälp mig nu tjejer!!

51

Sortera efter

Anonym användare

30 jul, 2010

linalisa skrev:

Ristestet har jag gjort ett par gånger nu. 300 är helt sjukt stort på mig, inte fint någonstans! La in ca 230-250 i den andra, mycket snyggare! Hmm.. ska man ta 240tx eller 275mx? vilken liknar ristestet mest tro?

Ristestet upplevs oftast som mycket större, och kroppen sväljer en del när de väl sitter där. Så ser 250cc bra ut motsvarar det ca 300cc. Se lajsa123s bilder i "Ristest 300cc VS gelehallon 375cc" där hon har ett ristest på 3dl (300cc) som gett exakt samma resultat som 375cc.

Gilla

linalisa

Kvinna ·

30 jul, 2010

Hojja.. vad jobbigt! så 275mx tror du blir bäst? Ristestet med 300 dl ser ut som "BABOOOOM" på mig, nej tack!

Om du tittar på mina bilder, före bilden, konsultations bilden... Vilket tror du hade blivit finast på mig?

300mp eller 275mx?

Känner mig helt jobbig... fan man borde haft med sig någon till konsultatioen som kunde gett lite " second opinion".

Gilla

Anonym användare

30 jul, 2010

Jag tycker absolut inte att du ska gå upp till 300cc om du känner dig helt obekväm med det. Utan håll på 275cc, såg inte alls knasigt ut på bilderna men det gjorde inte 300cc heller. :) Det kommer bli bra vilket som, men det som är viktigt nu är att du kan komma till ett beslut så du slipper vela fram & tillbaka. Det tar ju så mycket energi i längden.

Gilla

Anonym användare

31 jul, 2010

LinaLisa: det är hur bra som helst att du ställer alla dom frågorna, hade precis samma frågor men fick ju svar nu! Fast jag måste också vela mellan 290cc o 300cc.. men kommer absolut inte ta mindre än 300 för då kommer jag nog ångra mig.. men de är lurigt de!

längtar tills jag blir silver och kan se bilder!!! :P

Gilla

Anonym användare

31 jul, 2010

Svenna skrev:

LinaLisa: det är hur bra som helst att du ställer alla dom frågorna, hade precis samma frågor men fick ju svar nu! Fast jag måste också vela mellan 290cc o 300cc.. men kommer absolut inte ta mindre än 300 för då kommer jag nog ångra mig.. men de är lurigt de!

längtar tills jag blir silver och kan se bilder!!! :P

Skillnaden där är inte ens en matsked & gör ingen synlig skillnad över huvud taget. Ta det som låter bäst mentalt. 🙂

Gilla

sockertroll

Kvinna ·

31 jul, 2010

Hur fungerar det här med put, ex om jag tar ett implantat med put 4 cm ska jag räkna då att det blir 4 cm ut ifrån min bröstvårta? Eller ifrån kroppen? har idag 70c, spelar det någon roll eller om man är helt platt?

konstig fråga kanske, men jag hänger inte riktigt med än i all info 😕

Gilla

linalisa

Kvinna ·

31 jul, 2010

HannibalLecter: Jag har äntligen bestämt mig, det blir 275, nu har jag gått runt med ristestet, och jag la in 2 o en halva o jag tror det blir bra!

Om Lajsas ristest, om hon hade 3 dl och och fick 375, då blir det ju större. Så mina 275 blir då som 305??? Helt confused!

Gilla

linalisa

Kvinna ·

31 jul, 2010

sockertroll: jag vet faktiskt inte  hur man räknar själva plutet.. bra fråga där med! Kan nog hålla med om att 290cc - 300cc inte skiljer nått, det är bara 10cc skillnad.

Gilla

sockertroll

Kvinna ·

31 jul, 2010

Skönt att du har bestämt dig, kommer gå jättebra tror jag 🙂

Gilla

Malin88

Kvinna ·

31 jul, 2010

bliir nog jättebra med 275 :) Men man ska inte jämföra så mkt med andra för alla slukar olika mkt och de blir sällan samma på andra trots om man skulle välja samma storlek :)

Gilla

lajsa123

Kvinna ·

31 jul, 2010

precis! hade jag lagt in 300 cc som jag hade i ristestet hade det sett mindre ut än det gjorde med ristesetet!

kroppen äter ju upp lite! hänger du med? jag gillade 300 cc i ristestet och la därför till lite så jag skulle få likannde på riktigt!

Gilla

lajsa123

Kvinna ·

31 jul, 2010

dina 275 kommer kanske se ut som 2,5 eller 2 dl i ristestet :) förstår du ??? :) kram

Gilla

linalisa

Kvinna ·

31 jul, 2010

Är glad att jag äntligen bestämt mig, en lättnad! =)

Lajsa123: vet att lite försvinner när det väl ligger i kroppen, men 75cc är väl att ta i lite, men kanske beror på svullnad också. Hur känns brösten nu, är dom hårda?

Gilla

lajsa123

Kvinna ·

31 jul, 2010

jag vet inte. men på mig försvann ju tydligen cirka 75 :) är väl olika på alla!

de mjukar varje dag, men är fortfarande hårdare än jag vill. kramade en kompis idag jag inte träffat på länge, hon sa att det kändes normalt när vi kramades. haha! :D

Gilla

lajsa123

Kvinna ·

31 jul, 2010

svullnad: ja de är ju svullna, men blir de mindre så har ju mer än 75 försvunnit :P

Gilla

Anonym användare

01 aug, 2010

Vad är det där med plut? kan man bestämma det?... har TYP lärt mig att coh är benämningar på hur mjuka/sträva silikonet är o är mellan 1-3.. men PLUT?

💡

Gilla

lajsa123

Kvinna ·

01 aug, 2010

plut = höjden! alltså om du mäter hur högt implantatet kommer ut ifrån kroppen..

Gilla

linalisa

Kvinna ·

01 aug, 2010

Hmm.. Så mina bröst kommer totalt sett stå ut 6 cm från kroppen? Mina står redan ut ca 3cm.. o ska lägga in 3.7 plut =) Känns så bra nu när man gått runt med ristestet, känns som 275cc blir en bra storlek!

Kan knappt vänta tills det är dags för min op! Räknar dagarna!!! 😀 Någon mer som ska opas på citadell den 26e augusti??

Gilla

Anonym användare

01 aug, 2010

Nej det går inte att mäta på det viset, din egna vävnad kommer sträckas ut över implantatet & bli tunnare. Ditt slutliga put kommer alltså inte alls vara så stort.

Om du tänker dig en deg som du sedan drar ut över en skål, den blir då tunnare än när den bara var ihopknådad, eller hur? ;)

Gilla

linalisa

Kvinna ·

01 aug, 2010

Japp så sant så sant! =) Hehe..

Vet du om man får ha någon som "sover över" på rummet när man opererats, typ mamma eller liknande? Verkar som att jag eventuellt kommer få sällskap hem ändå så att man ej behöver åka ensam från landskrona till sthlm =)

Hur mycket uppskattar du min egna vävnad till? hehe, känns som du är min egna lilla konsultatöör =) tack sötis!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem