Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Rabarber profilbild

Rabarber

Kvinna ·

03 jul, 2013

290ml fett på vardera av Sida lovehandels / flanker. Känns väldigt lite !??

Fettsugning

Gjorde full bukplastik (navelflytt å allt som hör till ). Han tog bort 410 gram hud från magen, fettsög bort 100 ml från magen . Samt 290 ml från vardera sida av flankerna . Känns väldens lite :( eller är jag nojjig?!

10

Sortera efter

miamosara

Kvinna ·

03 jul, 2013

Håller med dig det låter lite lite mot för vad man är van vid men det beror ju också på hur mycket fett du hade, Det är ju inte fint om det blir för tunnt och dessutom vad jag förstått det så är det svårt att få det jämnt om man tar för tunnt. Har du några före bilder eller åtminstone uppgifter om längd vikt, fettfördelning? Annars är det som sagt väldigt svårt att svara på..
Gilla

Mich

Kvinna ·

03 jul, 2013

Rabarber, jag gjorde min bukis 6/6 och han frågade om jag ville fettsuga flankerna. 
Frågade hur mycke han såfall skulle få ur och han sa max 300 g på varje sida.
Då har jag ändå några extra kilon så finns att ta av ;)
Jag tyckte de va trist att betala för så lite så tackade nej och får försöka gå ner själv ist.
Magen är fettsugen men vet inte alls hur mycke han sög ut.
Så det verkar ju helt normalt de som gjordes på dina!

Gilla

Rabarber

Kvinna ·

04 jul, 2013

Jag är 162cm lång 57 kg (tränar regelbundet 3-5 dagar i veckan ). Hade väl ingen jätte ful mage innan, men väldigt delade magmuskler. Så varje gång jag åt svullnade en gravidmage upp . Nåja åter till flankerna .. Jag hade en klassisk muffinsmage ;) Jag har tagit kort innan operation, ska bara lägga upp dom.
Gilla

miamosara

Kvinna ·

04 jul, 2013

Ok du låter då inte som att du skulle ha stora fettmängder. Tycker inte att det lät så lite något mer du är ju ingen stor tjej. Tror dessutom att vi som ska göra bukplastik tror att vi är mycket tjockare än vad vi är på grund av lös hud/fett och delade magmuskler... du blir säkert jättefin...
Gilla

Rabarber

Kvinna ·

04 jul, 2013

Så nu har jag lagt upp några bilder :) ne man ser sig nog "tjockare" än vad man kanske är :-/ nu är jag så nyfiken på att få ta bort gördeln och alla kompresser för att få ett hum om hur det ser ut under :)
Gilla

miamosara

Kvinna ·

04 jul, 2013

Ååå du kommer ju bli jättefin. Som misstänkt han tog nog det som gick... skulle inte oroa mig om jag var du. Grattis och njut nu av lugnet och koncentrera dig på att läka.
Gilla

Rabarber

Kvinna ·

04 jul, 2013

Tack :) ja det kan ju inte bli tjockare iaf :) när och vart hade du tänkt göra din bukis miamosara ?
Gilla

miamosara

Kvinna ·

04 jul, 2013

Nej det kan det ju inte:-) du var ju inte så tjock innan heller. Jag ska På laser och estetik i Stockholm.. måste vänta till september känns som en eeevighet vill bli av med magen nu och få lite fylligare bröst men nojar en hel del också, kanske därför jag typ bor här.... kunskap är lugnande, för mig i alla fall..
Gilla

Rabarber

Kvinna ·

04 jul, 2013

Ja bättre att vara påläst å beredd (så kände jag med ) ! Det kommer gå fint ska du se!
Gilla

stephannie

Kvinna ·

05 sep, 2013

Laser och estetik är grymt kolla mina föra on"efter" bild med gördeln på det är markant skillnad :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem