Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Dafne92 profilbild

Dafne92

Kvinna ·

26 aug, 2019

300 cc i ristest känns jättestort?!

Bröstförstoring

Hej! Nu kommer en ny tråd från mig.... Ska på konsultation nu på fredag hos Patrik på NK och gjorde därför ristestet nu med 3 dl i nylonstrumpor i en ovadderad BH och känner bara ..... WHAT!? När jag har tittat på bilder har jag varit säker på att 300-400 cc har varit något för mig, men ristestet känns helt galet stort!? :( Känns snarare som typ 600 cc.. Funderar på Motiva ergonomix. Är det för stort för min kropp? Vill verkligen inte göra för smått, men samtidigt vill jag känna mig bekväm. Hur var det för er? Kände någon också så med ristestet, men att det blev bra ändå? Kram <3

5

Sortera efter

Bryndis90

Kvinna ·

26 aug, 2019

Hejhej ja har aldrig gjort ristestet men Jag har 240cc implantat efter bröstförminskningen. Jag har nu ca: 75C eller liten 75D nu. Men du är både längre och smalare än mig så jag tror 300 Eller 250 skulle passa dig jättebra men prova med 2,5dl ris så kanske de inte känns så överväldigande.
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

26 aug, 2019

Bryndis90 skrev:

Hejhej ja har aldrig gjort ristestet men Jag har 240cc implantat efter bröstförminskningen.
Jag har nu ca: 75C eller liten 75D nu.
Men du är både längre och smalare än mig så jag tror 300 Eller 250 skulle passa dig jättebra men prova med 2,5dl ris så kanske de inte känns så överväldigande.

Tack för ditt svar <3 Ja, det ser väl olika ut på alla. Ska bli väldigt spännande att höra vad Patrik säger att han tror passar mig. Litar ändå mycket på de som jobbar med detta. Jag vill verkligen ha ett så naturligt resultat som möjligt. :) Gärna underpool och ganska tätt mellan dem. Antar att man ska vara så tydlig som möjlig på konsultationen?
Gilla

snowwhite

Kvinna ·

27 aug, 2019

Nu har inte jag opererat mig ännu men jag känner samma som dig när jag gör ristestet med typ 2,5dl.. Jag vill egentligen inte göra så stora bröst men är samtidigt rädd att göra för små. Du får gärna återkomma efter din konsultation med vad han föreslog.
Gilla

Camilla

Kvinna ·

29 aug, 2019

Förstår dilemmat! Jag är kortare än dig, 159 och har 300 i motiva ergonomix demi. Det känns absolut inte för stort på mig. Jag har lite former iofs (har bilder)..
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

24 jan, 2020

Nu har jag varit på konsultation och blev först rekommenderad 380cc (känns jättestort i huvudet), detta pga att min bröstbredd är 13,5 cm och då vill han att implantatet ska vara 12,5 cm. Han sa dock att 340cc (12 cm) eller 360cc (12,25 cm) skulle funka. Testade 340cc i BHn och det kändes väldigt bra och inte alls stort med kläder på (testar nu samma hemma med ris och det känns mycket större). Patrik tog även bilder på mig med implantatet i BHn och det ser väldigt proportionerligt ut till min kropp. Men är såklart ändå rädd för att 1. inte välja 380cc och det blir för smalt för min kropp eller 2. att det blir för stort...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem