Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
gymtjejen

gymtjejen

Kvinna ·

300 cc? vill ha 80c

Bröstförstoring

Ska operera mig den 8 mat . Men är så svårt med storleken på implantat.jag har idag 75a men är tajt under brösten. Skulle vilja ha 80 c. Men är 75A lika som 80 AA? kollat på 300-350 cc och vet inte vad jag ska välja?? 174 cm 57 kg 75a men trångt över bröstkorgen Vill ha 80C

14

Sortera efter

Kodnamnlisa

Kodnamnlisa

Kvinna ·

Hej! Jag hade 70A innan min op och la in 375cc och har nu 70E (ibland 75D)

Observera att: 70E=75D=80C=85B! 

Gilla
gymtjejen

gymtjejen

Kvinna ·

Okej så 80 AA och 75a är samma? Då får jag kanske satsa på 350cc
Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

Jag hade 75A före och 70D och 70DD (och i enstaka fall 65E beroende på märke och modell) efter att jag lagt in 375cc, så 350 verkar lagom på dig om det är en viss kupa du vill ha.

En dubbelbokstav är större än en enkel av samma bokstav, dvs AA är större än A. Så 75A är inte samma som 80AA, utan tvärtom dvs 80A är samma som 75AA. Se wikipedia under Behå.

Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

Utgå från vad som känns bra när du provar implantaten istället för att haka upp dig på en viss kupa! :)

Gilla
Omegastar

Omegastar

Kvinna ·

Jag har lagt in 325 och hade 75A innan. Gissar på att jag landar på en 75C, alt liten 75D. 75D = 80C. Men om du har 75 nu så blir du ju inte bredare efter OP så varför skulle du ha 80C? Låter som du är ute efter 75D? Utan att veta vad du har innan (hur mycket bröst dvs) osv så är de ju svårt att ge råd bara efter kupstorlekar. Men 300-350 borde räcka om du fyller ut en 75A nu.
Gilla
Hjärtat3

Hjärtat3

Kvinna ·

Kupstorlek är jättesvårt att förutspå.

Jag hade 75a/b innan och la in 385cc och på behån jag har på mig nu är det 75DD  (på prislappen stod det 75E) Så om du är ute efter C i silikonvärlden så är inte det speciellt stort.

Utgå från det du känner dig nöjd med och skit i siffror och bokstäver. ♡

Gilla
gymtjejen

gymtjejen

Kvinna ·

Hej tack för alla svar :) jag har alltid haft 75b men nu har mina bröst krympt till 75a. Köpte ny bh å den satt tajt 75a så därför ja v tänkte ta 80 runt men kan ju varit modellen på bhn som var konstig. Jag provade 325 cc på kliniken å tyckte det var fint lite större än jag tänkt men kanske man vänjer sig fort. Hur har ni gjort haft i ris påsar hemma i bhn och känt efter?
Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

Bh-n ska sitta tight! Annars ger den inget som helst stöd :)
Gilla
Yrväder

Yrväder

Kvinna ·

Hade 75A före. La i 300 cc och har nu enligt Change (mått tabell) 60DD (typ 65/70E i andra bh-ar) men visuellt ser det ut som D kupa :) bild i min profil. Jag prova med ris men tycker det var så krångligt. Jag litade bara på min kirurg. Man vänjer sig fort och jag hade lätt kunnat haft 350 cc... (Jag har hög profil)
Gilla
gymtjejen

gymtjejen

Kvinna ·

Okej ja hade 200 i egen vävnad sa han. Men hur kan du få mindre mått runt? :)
Gilla
turisten

turisten

Kvinna ·

Man blir inte mindre runt om efter operationen, man blir bara mer upplyst när man märker skillnaden hur det känns med en välsittande bh vs första bästa bh som sitter lite ditåt.🙂Jag använde alltid 70 i underband innan, nu använder jag 60 eller 65 beroende på modell. Om du t.ex. är 70 cm under brösten när du mäter stramt ska du inte använda 70 eller 75 som vissa bh-guider och klädkedjor rekommenderar, då får axlarna bära mer tyngd än nödvändigt.

Jag använde 70A, la in 300 cc och har nu 60F.

Gilla
gymtjejen

gymtjejen

Kvinna ·

Okej hmm. Ja mätte å hade 74cm runt tajt å har 75 på min bh vad ska ja ha då da?
Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

gymtjejen skrev:
Okej hmm. Ja mätte å hade 74cm runt tajt å har 75 på min bh vad ska ja ha då da?

65 ska du förmodligen ha då. Eller 60. Jag mäter 72 och har 60, 65 i vissa. Man brukar säga att man ska dra av tio cm från det man mäter stramt så får man underbandsmåttet på bhn :)

Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

Stramt mätt har jag 73 under bysten men har 70 i underband. Om jag har 65 kan jag knappt knäppa bh:n och får djupa spår av underbandet. 70 i underband sitter tajt trots att jag har det på det yttersta läget och jag får märken men inte så djupa hemska märken som jag fått om jag hade 65. 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem