gymtjejen
Kvinna ·
300 cc? vill ha 80c
Ska operera mig den 8 mat . Men är så svårt med storleken på implantat.jag har idag 75a men är tajt under brösten. Skulle vilja ha 80 c. Men är 75A lika som 80 AA? kollat på 300-350 cc och vet inte vad jag ska välja?? 174 cm 57 kg 75a men trångt över bröstkorgen Vill ha 80C
Sortera efter

Kodnamnlisa
Kvinna ·

gymtjejen
Kvinna ·

Mandelblom
Kvinna ·
Jag hade 75A före och 70D och 70DD (och i enstaka fall 65E beroende på märke och modell) efter att jag lagt in 375cc, så 350 verkar lagom på dig om det är en viss kupa du vill ha.
En dubbelbokstav är större än en enkel av samma bokstav, dvs AA är större än A. Så 75A är inte samma som 80AA, utan tvärtom dvs 80A är samma som 75AA. Se wikipedia under Behå.

Saendra
Kvinna ·
Utgå från vad som känns bra när du provar implantaten istället för att haka upp dig på en viss kupa! :)

Omegastar
Kvinna ·

Hjärtat3
Kvinna ·
Kupstorlek är jättesvårt att förutspå.
Jag hade 75a/b innan och la in 385cc och på behån jag har på mig nu är det 75DD (på prislappen stod det 75E) Så om du är ute efter C i silikonvärlden så är inte det speciellt stort.
Utgå från det du känner dig nöjd med och skit i siffror och bokstäver. ♡

gymtjejen
Kvinna ·

Saendra
Kvinna ·

Yrväder
Kvinna ·

gymtjejen
Kvinna ·

turisten
Kvinna ·
Man blir inte mindre runt om efter operationen, man blir bara mer upplyst när man märker skillnaden hur det känns med en välsittande bh vs första bästa bh som sitter lite ditåt.🙂Jag använde alltid 70 i underband innan, nu använder jag 60 eller 65 beroende på modell. Om du t.ex. är 70 cm under brösten när du mäter stramt ska du inte använda 70 eller 75 som vissa bh-guider och klädkedjor rekommenderar, då får axlarna bära mer tyngd än nödvändigt.
Jag använde 70A, la in 300 cc och har nu 60F.

gymtjejen
Kvinna ·

Saendra
Kvinna ·
65 ska du förmodligen ha då. Eller 60. Jag mäter 72 och har 60, 65 i vissa. Man brukar säga att man ska dra av tio cm från det man mäter stramt så får man underbandsmåttet på bhn :)

Mandelblom
Kvinna ·
Stramt mätt har jag 73 under bysten men har 70 i underband. Om jag har 65 kan jag knappt knäppa bh:n och får djupa spår av underbandet. 70 i underband sitter tajt trots att jag har det på det yttersta läget och jag får märken men inte så djupa hemska märken som jag fått om jag hade 65.
Hej! Jag hade 70A innan min op och la in 375cc och har nu 70E (ibland 75D)
Observera att: 70E=75D=80C=85B!