Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ljusblå profilbild

Ljusblå

Kvinna ·

08 okt, 2015

300 ml , blir det för litet ?

Bröstförstoring

Hej ! Nu när jag läser så mycket trådar börjar jag tvivla på storleken . Tanken är att välja 300ml , anatomiska , bakom muskeln . Jag ska till min kirurg nästa vecka för att igen bestämma stl inför op som är nu i oktober . Är det någon här som har tagit 300? Eller där omkring ? Hur upplevs det? Litet ? Stort ? Lagom ? Sååååå förvirrad

15

Sortera efter

Viv-vi

Kvinna ·

08 okt, 2015

Jag följer! Har själv valt 375 men är orolig att det ska bli stort då jag var inställd på 300 innan konsultation.
Gilla

zjata

Kvinna ·

08 okt, 2015

Jag hade 75B innan op och lagd in 245cc då jag ville ha 75C efter. Nu har det gått nästan 5 veckor och jag är nöjd med storleken, först var de jätte stora, svullna och ömma självklart så jag fick lite panik att dem är för stora men nu verkar det att allt liknar 3D simulering som vi gjorde innan op. Det rekommenderar jag verkligen att göra, du får bättre koll vad du kan förvänta dig både som gäller formen och storleken.

Gilla

Limme

Kvinna ·

08 okt, 2015

Mitt tips är att du kollar runt här på forumet på tjejer med ungefär samma förutsättningar som du och lagt in däromkring! Det gjorde jag innan min op och det hjälpte verkligen jättemycket! Sedan brukar det finnas en hel del bilder på klinikernas hemsidor:) lycka till
Gilla

KimLand99

Kvinna ·

08 okt, 2015

Varför så litet om duhar möjlighet till större? Anatomiska 300 är hanska lite men det beror så klart vad du vill
Gilla

Ljusblå

Kvinna ·

08 okt, 2015

Jag tyckte 300 kändes så stort när jag provade där. Men jag kanske har fel ? Vill inte ha två runda fotbollar utan ett naturligt resultat . Det är verkligen en djungel och alla ser olika ut, och då även resultaten . Jag kan bara se bronsbilder än så länge och det är svårt att avgöra när bh,n är på. Är tacksam för alla bra svar :))))
Gilla

Anonym användare

08 okt, 2015

Varför väljer du inte mjuka runda implantat som blir droppformade i kroppen istället för anatomiska om du vill ha naturligt resultat. Anatomiska är väldigt fasta och det är ju allt annat än naturligt..

Gilla

Ljusblå

Kvinna ·

08 okt, 2015

Bra fråga. Vi får se vad det blir. En sista konsultation blir det nästa vecka. Konstigt att kirurgen sagt att det blir mest naturligt. Jag kan dock ha kommit ihåg fel mot vad vi bestämde sist vi sågs. Men du verkar ha bra koll :)
Gilla

NewBs15

Kvinna ·

08 okt, 2015

75A i utgångsläge - la i 360 ml och första BHn jag köpte var i strl 75d. På Lindex passar ngn 75C.
Gilla

Ljusblå

Kvinna ·

27 okt, 2015

Hej :) Jag valde 255. Ligger hemma nu i soffan och har ganska ont . Operationen var igår och allt gick jätte bra. Jag kommer bli jätte nöjd känner jag redan nu och jag är glad att jag inte tog 300. På lilla mig hade det blivit för stort. Känner du att du fortfarande är nöjd med 245?
Gilla

Misty

Kvinna ·

27 okt, 2015

Jag funderar på 300 men har hört från många att det kommer kännas för litet på mig. Är 170 cm och väger 65 kg samt har idag 70D. Borde jag gå upp lite i storlek?

Gilla

Misty

Kvinna ·

27 okt, 2015

Jag känner precis som du, 300 kanske är för stort. Dock säger så många till mig att det är bra att inte vara för feg när man väljer storlek då dem flesta ångrar att dem inte tog större sen när man vant sig. Så himla svårt detta! Kan också bara se bronsbilder än så länge. 

Gilla

Jossan_80

Kvinna ·

27 okt, 2015

Lina skrev:

Jag funderar på 300 men har hört från många att det kommer kännas för litet på mig. Är 170 cm och väger 65 kg samt har idag 70D. Borde jag gå upp lite i storlek?

Om du har 70D så har du rätt mycket egen vävnad så du borde absolut gå upp i strl för att fylla ut din egen vävnad så mycket som möjligt så att du inte får sladdrig vävnad över det blir inte snyggt tro mig! Detta är speciellt viktigt att tänka på om du mot förmodan skulle lägga bakom då är risken för sladdrig hud ännu större! Jag har inte varit inne här så mycket men när jag var aktiv sisst så var det en tjej som hade samma funderingar som du hon hade 75C men hon skulle lägga framför för att inte behöva oroa sig över smärta vid tunga lyft. Hon fick sjukt fina bröst och huden sträcktes ut fin på henne men hon gick på det säkra före det osäkre och sattsade stort närmare bestämt på mentor 590 uhp. Men eftersom 75C är det samma som 70D i strl. Så borde du tänka ordentligt på vilken strl du vill ha. Hällre lite för stort än för litet. Så har man gjort vad man kan för att minimera risken att man skulle tagit i mer. Det felet gör nämligen många!
Gilla

Elijza

Kvinna ·

27 okt, 2015

Jag opererades 21/10 och la in 325 bakom muskeln jag har bilder på min sida om du vill titta. Där är mina bröst 4 dagar gamla.
Gilla

Ljusblå

Kvinna ·

27 okt, 2015

Hej! Jag valde faktisk 255 även att jag velade mellan 255-300 ända in på operationsdagen . Jag fyller ut 255 jätte bra och jag tror 300 hade blivit mer påtagligt att det faktiskt är opererat . Min egna känsla är ju att jag vill se så naturlig ut som möjligt. Få tillbaka min gamla form igen. Min kirurg sa igår att resultatet kommer bli jätte fint och precis som du önskar . Gå på magkänslan , vad är viktigast för dig, vad är värst för dig. Att det skulle se för stort ut? För mig var det att det skulle se för stort ut. Det fick det absolut inge göra. :) Lycka till !!!!
Gilla

zjata

Kvinna ·

27 okt, 2015

Ja mina 245cc passar jätte bra, nu när det har gått 7 veckor är jag mer och mer övertygad att det var rätt beslut!! Ångrar ingenting men i börjar kände de för ömma , svullna och därmed för stora. Nu känns det att dem är "mina" på riktigt 🙂 Jag är för liten för att ha store!!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem