Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
johanna1500 profilbild

johanna1500

Kvinna ·

24 okt, 2025

300/325/350 cc demi ergonomix

Bröstförstoring

Beslutsångest! Ni som varit i samma sits. Vad valde ni och varför? Är 165, vägen 55. Vill ha naturligt snygga bröst, lagom stora. Vill att man ska ana lite att man kanske gjort en operation, men inte helt tydligt. Är lite bred i axlar och höfter. Hur ska man tänka?

Sortera efter

Mrs.Beatrice profilbild

Mrs.Beatrice

Kvinna ·

24 okt, 2025

Jag har exakt samma mått som du och har 335cc bakom muskeln. Mina är lite för stora för att vara perfekt proportionerliga till min kropp. Kirurgen rekommenderade 285 cc om jag inte minns fel. Opererade mig av Charles Randqvist som är känd för att göra naturliga resultat, så kanske runt 330 cc är vad du är ute efter?
Gilla
johanna1500 profilbild

johanna1500

Kvinna

·

24 okt, 2025

Hej, Ja men precis, är rädd att jag ska se bredare ut då jag har lite bredare höfter. Jag tror min kirurg (Magnus Kjelsberg) rekommenderade något sånt också, men jag vill ha lite större eftersom jag hört att folk tycker att dom kunde gått en storlek större efter operationen. velar mellan 300, 325 och 350 som sagt och vill mest veta om det är så mycket skillnad och hur andra tänker i samma sits. Jag vill, precis som alla, får dom där "wow vilka snygga bröst"! Är så rädd att man ångrar sig, för stort eller för smått..
Gilla
Mrs.Beatrice profilbild

Mrs.Beatrice

Kvinna

·

25 okt, 2025

Hej, Ja men precis, är rädd att jag ska se bredare ut då jag har lite bredare höfter. Jag tror min kirurg (Magnus Kjelsberg) rekommenderade något sånt också, men jag vill ha lite större eftersom jag...

Jag önskade de första åren att jag hade gjort dem större. Nu funderar jag på att av andra skäl flytta till framför muskeln och då passa på att göra dem mindre. Tror att när man har vant sig vid att ha stora bröst är stora inget "grej" längre, om du förstår hur jag menar... Och nu vill jag hellre ha en storlek som ser perfekt harmonisk ut på min kropp. Hade jag gjort dem mindre från början kanske jag inte hade resonerat likadant idag dock. Svårt det där.
Gilla
Lillan1990 profilbild

Lillan1990

Kvinna ·

24 okt, 2025

Hej, jag har samma mått och vikt som du och har 270 i mitt "normala" bröst. I det andra har jag 350 så att det ska bli lika stort som mitt vänstra. Dock har jag allergan droppformade (mellan/demi profil) så kommer inte bli samma resultat som för dig mez ergonomix men finns bild på min sida om du vill kika. Mina är inte alls stora och ser väldigt propertioneliga ut till min kropp. Dock beror ju såklart resultatet också på hur bred man är och hur ens bröst såg ut innan. Mina bröst var väldigt små innan. Jag tror dock ingen av dessa som du nämner kommer kännas för stort men det är smaksak såklart. Jag önskar att jag tagit lite större när jag ändå opererade mig men var jätte rädd att dom skulle se ut som bomber.
Gilla
Zilly_2 profilbild

Zilly_2

Kvinna ·

28 okt, 2025

Hej! Kommer du att göra framförplacering eller bakom?
Gilla
johanna1500 profilbild

johanna1500

Kvinna

·

28 okt, 2025

Bakom. Men nu fick jag råd av annan kirurg att köra på runda motiva. Någon som är i valet mellan runda och ergonomix?
Gilla
Zilly_2 profilbild

Zilly_2

Kvinna

·

28 okt, 2025

Bakom. Men nu fick jag råd av annan kirurg att köra på runda motiva. Någon som är i valet mellan runda och ergonomix?

Okej, jag kollar på Ergonomix2 framförplacering och väljer mellan demi och mini. Mini i min bröstbredd skulle bli 235 cc och demi 285 cc. Men det "försvinner" ju inget med framförplacering på samma sätt som med bakom muskeln.
Gilla
Blomman1515 profilbild

Blomman1515

Kvinna ·

31 okt, 2025

Jag har 300cc Demi ergonomix. Är dock 160cm 45kg och tycker brösten är väldigt proportionerliga. Inte för stora inte för små. Hade jag stått mellan en mindre och en större hade jag Tillome tagit en större för lite mer extrem look. När jag har kläder är det absolut ingen som märker att jag har gjort brösten det ser ut som när jag hade en vadderad bh innan.
Gilla
Hejhopp109 profilbild

Hejhopp109

Kvinna ·

03 nov, 2025

Jag är ungefär som dig, 163cm lång och väger 57kg. Har små bröst idag, fyller inte ut B-kupa och är rätt ”tanig”. Bröstbenet/revbenen syns tydligt mellan mina bröst. Jag skall operera mig imorgon och jag valt 325cc runda, halvt under muskeln. Jag hoppas att det kommer se bra ut! Testade 35cc på kliniken med sånna ilägg och det såg riktigt bra ut. Men vill ha 325cc trotts allt, känns tryggare typ🫣 Men det återstår att se hur det blir, så himla nervös🥲
Gilla
johanna1500 profilbild

johanna1500

Kvinna

·

04 nov, 2025

Åh lycka till! Berätta gärna efter hur allt gick. Spännande. Kommer nog också köra 325 cc runda demi!
Gilla
johanna1500 profilbild

johanna1500

Kvinna

·

18 nov, 2025

Hej Hur har det gått?? :)
Gilla
Hejhopp109 profilbild

Hejhopp109

Kvinna

·

19 nov, 2025

Hej Hur har det gått?? :)

Hej💗 Oj du, det har varit/är en berg och dal bana detta! Dag 1-3 helt lugnt, nästan ingen smärta alls. Dag 4-5 HEMSK. Hade extremt ont i ett bröst. Dag 6-11 väldigt spänd i ena sidan och huggande smärta, svårt att röra mig och sådant. Dag 11-nu är smärtan mer ett spän och brännande känsla. Inte lika ont längre i det ena bröstet, min högersida har varit iprincip smärtfri sedan op, men vänster jag smärtat. Men nu är det snarare ärren/såren som värker. Och nu är det nya känslor i brösten så som att det känns som el stötar ibland, känsla av att implantaten rör sig osv. Men har fått till mig att allt sådant är normalt. MEN psykiskt är det tufft… det gör också upp och ner, hade en väldigt bra dag igår och idag känns det bra. Men sedan dag 10 egentligen så har jag haft extrem ångest… katastroftankar, ångerkänsla, oro, ångest, panik osv osv. Men jag kämpar på, försöker hålla mig sysselsatt och skapa rutiner för att hålla mig borta från att fastna i dåliga tankebanor. Brösten nu börjar bli bättre! Händer saker varje dag, det börjar släppa och bli mindre svullna. Nu är dom ju rätt typ spetsiga och fula😝men jag känner bara trust the process! Tror det kommer bli väldigt bra och naturligt, när det är färdig läkt. Ser så fram emot det 💞 Hur går det för dig? 🥰
Gilla
johanna1500 profilbild

johanna1500

Kvinna

·

23 nov, 2025

Hej💗 Oj du, det har varit/är en berg och dal bana detta! Dag 1-3 helt lugnt, nästan ingen smärta alls. Dag 4-5 HEMSK. Hade extremt ont i ett bröst. Dag 6-11 väldigt spänd i ena sidan oc...

Åh vilken berg och dalbana för dig!! Men skönt att höra att det börjar bli bättre. Den psykiska biten har jag inte ens grubblat över:.. känns det bättre för dig nu? Hur går tankarna? Är det pga något särskilt som du får ångest eller kom den som ett brev på posten? Ja man får nog räkna med 6-8 månader innan man ser slutresultat. Vilken storlek och modell blev det till slut? Jag har tid 18/12. Är så jävla nervös! Har inte bestämt modell eller storlek än men tänker att min läkare får ta fram det bästa för mig utifrån mina tankar och önskemål. Styrkekramar till dig!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem