Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Millan1

Millan1

Kvinna ·

300cc?

Bröstförstoring

Hej alla! På konsultationen med Patrik provade jag implantat med 300cc då han föreslog dom, men det kändes jättestort. Är ju van att ha ca 75a/70b i kupa haha. På 3D bilden såg det bättre ut än när jag provade iläggen, Men fortfarande lite stort. När jag har provat ristestet hemma med 250 så kändes det mer lagom. Blir det ca 300cc jag ska ha ändå? har hört att ca 50cc försvinner? Vill ha naturliga bröst som passar min kropp, liten C kupa ungefär.

6

Sortera efter

LinneB

LinneB

Kvinna ·

Följer detta! Är inne på samma som du, har tänkt ta mellan 250-300cc.. Liten o tanig och vill inte alls att det ska se för "fejk" ut, inte för runda får de va heller utan jag funderar på ett par anatomiska implantat. Har bokat in konsultation nästa månad då jag planerar op efter sommaren! Men frågan är ju hur stor skillnad det blir när man väl lägger in de, vissa skriver "egen vävnad" vad menas med det? Har själv 75b i dagsläget men har ena bröstet ngt mindre än de andra så jag misstänker att jag får lägga i lite mer i de ena! Hur gjorde du ristestet? Lägger du i en vanlig BH utan push up då? =)
Gilla
Glam

Glam

Kvinna ·

När du gör ristestet så ska du ta bort ca 30 cc(ml), sa min kirurg.
Gilla
Addi

Addi

Kvinna ·

Jag skall lyfta och lägga i ca 250..(ta ut gammalt implantat) tyvärr kan jag ju inte göra ristest vilket gör att det känns omöjligt Att hitta rätt storlek!?! Vill hellre för små än för stora! Men normala till min kropp och snygga :)
Gilla
Millan1

Millan1

Kvinna ·

LinneB skrev:

Följer detta! Är inne på samma som du, har tänkt ta mellan 250-300cc.. Liten o tanig och vill inte alls att det ska se för "fejk" ut, inte för runda får de va heller utan jag funderar på ett par anatomiska implantat. Har bokat in konsultation nästa månad då jag planerar op efter sommaren!
Men frågan är ju hur stor skillnad det blir när man väl lägger in de, vissa skriver "egen vävnad" vad menas med det? Har själv 75b i dagsläget men har ena bröstet ngt mindre än de andra så jag misstänker att jag får lägga i lite mer i de ena!

Hur gjorde du ristestet? Lägger du i en vanlig BH utan push up då? =)

Känner precis som dig, vill inte ha runda, utan mer lite så att de faller. tänkte ta motiva ergonomix som ska se mer naturligt ut! Tror att det är hur mycket vävnad du har i bröstet (hur många cl eget fett) Jag la i en vanlig sport bh :)
Gilla
Millan1

Millan1

Kvinna ·

Addi skrev:

Jag skall lyfta och lägga i ca 250..(ta ut gammalt implantat) tyvärr kan jag ju inte göra ristest vilket gör att det känns omöjligt Att hitta rätt storlek!?! Vill hellre för små än för stora! Men normala till min kropp och snygga :)

Ja man är så rädd för att det ska bli för stort, hellre för lite! Så himla svårt det här med vad man ska välja.. varför ska du byta? Blev det för stort förra gången?
Gilla
Addi

Addi

Kvinna ·

Millan1 skrev:

Addi skrev:

Ja man är så rädd för att det ska bli för stort, hellre för lite! Så himla svårt det här med vad man ska välja.. varför ska du byta? Blev det för stort förra gången?

Nu är det 14år sedan, men har ända från början känt att de var för stora!!..... ("bara"375) sen har jag dessutom fått två barn så de har ju hängt till sig en hel del.... Så ett lyft behövs men viktigaste för mig är att de blir betydligt mindre!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem