Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tea22

Tea22

Kvinna ·

300cc och 325cc Vilken storlek kan man förvänta sig att få?

Bröstförstoring

Hej alla. Vilken bh storlek fick ni med 300cc samt 325cc. Jag har liten /normal B-kupa i grunden. Ska byta till mentor geléhallon runda. Har ej bestämt profil än. Jätte osäker på vad jag kommer landa på för storlek och rädd att HP 325 kan se för stort ut till mina 1.54 och 49kg. Undrar även vad ni har för erfarenheter av moderate plus profile? Velar i nuläget mellan 325cc moderate plus eller 300 high profile. Tack på förhand :)

20

Sortera efter

Jentab

Jentab

Kvinna ·

Hej. Kul att operationen närmar sig. Jag ska också göra en bröstop snart med mentor implantat, kommer ha runda omkring 350cc är tanken. Så jag följer dina svar också nyfiket :)
Gilla
TEL

TEL

Kvinna ·

Hade obefintliga bröst innan, la in 325 hp. Har i dag en D-kupa. Dock skulle jag säga visuellt en C. Inget som syns något märkbart och jag kan ha alla mina tröjor som jag hade innan. Väldigt nöjd med storleken
Gilla
Jentab

Jentab

Kvinna ·

Okej :) Jag tänker då att med lite egen vävnad och 350cc borde ja kanske hamna på ca E/F kupa, då silikonbröst brukar dra lite större bh. Men vivisuellt som du säger kanske ja hamnar på en stor D. Men de är ju bara spekulationer:) så svårt att veta.
Gilla
TEL

TEL

Kvinna ·

Ja det är ju tyvärr det...min rädsla var att få förstora, åhh fy så jag nojja över det! Haha! Men idag är jag glad att jag varken tog större eller mindre. Vilken profil har du tänkt? Hoppas du blir nöjd när dina är på plats:-)
Gilla
Tea22

Tea22

Kvinna ·

Jag är också nervös att dom blir för stora! D-kupa är max för mej. Eftersom jag haft B-kupa innan så funderar jag på om 325 kommer bli större än D... Sjukt svårt det här att välja. :)
Gilla
TEL

TEL

Kvinna ·

Som jag förstår har du 425 cc nu och med 325 blir det ju mindre, så du borde ju få en kupstorlek minder än du har nu:-) Så jobbigt innan op då alla osäkerhet slår in.. Vad sa Eya? Upplevde henne bra i min oro och vi gick ner i cc när jag ringde henne innan op:-) Lycka till
Gilla
Tea22

Tea22

Kvinna ·

Jag har koksalt sen innan som är både plattare och bredare i formen. Tänkte exakt som dej att dom borde ju bli mindre. Men eftersom jag byter till geléhallon samt att dom är rund så funderar jag på om dom ändå kommer att se lika stor ut. Tycker att alla här inne som har 325cc ser väldigt fyllig ut. :) Jätte svårt!
Gilla
Tea22

Tea22

Kvinna ·

Förresten "TEL" har du några bilder på din sida? Eftersom jag ska operera mej hos Eya också vore det kul att se :)
Gilla
SNL95

SNL95

Kvinna ·

Du och jag har samma kroppstyp. Jag kommer att ha 325cc moderate plus! Jag ändrade från 300 till 325. Men är verkligen en djungel det här haha! Lycka till!
Gilla
TEL

TEL

Kvinna ·

Tea22 skrev:

Förresten "TEL" har du några bilder på din sida? Eftersom jag ska operera mej hos Eya också vore det kul att se :)

Aha! Så typsikt annars hade det varit lite lättre såklart:-) Jag ska försöka göra ett nytt försök att lägga upp bild. Problemet när jag ska lägga upp är att det tydligenär fel format pp korten jag knäpper med telefonen...så oteknisk så vet ej hur man gör om dem...haha! Men ska testa:-)
Gilla
Tea22

Tea22

Kvinna ·

SNL95 vad har du för bröstbredd? Jag har 12cm, så 325 M+ blir nån millimeter större i diameter än vad 300 M+ är. Tror 300 passar bättre på mej men vill ju inte få för små heller. Svårt :)
Gilla
SNL95

SNL95

Kvinna ·

Tea22 skrev:

SNL95 vad har du för bröstbredd? Jag har 12cm, så 325 M+ blir nån millimeter större i diameter än vad 300 M+ är. Tror 300 passar bättre på mej men vill ju inte få för små heller. Svårt :)

Jag har också 12cm bröstbredd. Jag var också lite orolig eftersom 325 är större än 12cm men hörde med min kirurg och hon sa att det inte var några problem! Så jag mailade henne och bytte från 300 till 325! Spännande, snart dax för dig ju! :D
Gilla
TEL

TEL

Kvinna ·

Nu har jag äntligen lyckats lagt upp en bild:-)
Gilla
Tea22

Tea22

Kvinna ·

Åh va snällt! :) Dom är super fina! Jag va dit idag igen och tittade på profil och storlekar. Funderar på 325cc high profile. Vad har du för profil? Jag har B-kupa från början och Eya trodde jag skulle landa på liten C och hon tyckte jag skulle ta 350...men om du har D nu så borde ju jag oxå få de? Jätte rädd att det blir bomber om jag väljer 350. Hemskt att inte kunna bestämma sig. Är bara 1v kvar.. Har du normal D? Tusen tack igen :)
Gilla
TEL

TEL

Kvinna ·

Jag har hp:-) Jag hade b-kupan innan men jag fyllde den absolut inte utan hade b bara för bröstens bredd,haha! Kan jag ej svara på vet bara att när jag provade så sa hon att d är min kupstorlek. Dock kan det variera beroende på storleken man har runt om. Du kan få liknande kan man tycka, dock har du nog mer stoppning i dina bröst jämnfört med vad jag hade i mina haha! Åhh vad nära det är för dig så kul och så skönt när det väl är över:-) Gå på din magkänslan tror båda kommer bli bra:-)
Gilla
TEL

TEL

Kvinna ·

Hur har det gått:-)
Gilla
Margareta

Margareta

Kvinna ·

Hej! Jag har precis gjort 300cc hög profil, ungefär samma förutsättningar. 163 cm och ca 45 kg. Just nu är de rätt svullna men känns verkligen bra storleksmässigt. Naturligt men ändå fylliga!
Gilla
Tea22

Tea22

Kvinna ·

Kom hem idag. Ändrade till moderate plus i sista stunden. 325cc som jag trodde skulle bli för stort känns inte alls stort. Gissar på en liten C, har dock ej mätt pga värken. Eftersom jag har haft 425cc så kanske jag är lite storleksblind, men dom känns nätt i storleken, och passar mej förmodligen bättre än dom andra gjorde då jag är väldigt kort och smal. Är bara jag som ska vänja mej vid den kroppsliga förändringen. :))
Gilla
malinsjoberg79

malinsjoberg79

Kvinna ·

Jag hade en liten b-kupa innan operationen och lade in 325 cc moderate plus. Jag har nu c-kupa men jag har inte fått det uppmätt hos någon som kan utan det är mitt eget mått. Sen är det ju väldigt individuellt det där. Visuellt tror jag mer det är en b-kupa men fylligare än mina tidigare tomma påsar... ;-) Kolla in mina bilder.
Gilla
Lillan82

Lillan82

Kvinna ·

Hej tack för att ni delar med er. Jag väljer mellan 300cc o 355cc. Har inte mycket bröst idag. Tycker det är så himla svårt att välja och slukar all info erfarenhet jag bara kan för att kunna fatta ett så bra beslut som möjligt :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem