Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
massafrågor

massafrågor

Kvinna ·

305mp eller 325hp

Bröstförstoring

Hej!

Har nyligen varit på consultation på citadell hos Cosmo och har sån beslutsångest när det gäller vilken storlek jag ska ta.
Jag är ganska kort 163cm, väger 54 kg och min nuvarande kupa är 70A. Vill ha lagom bröst för min kropp men vill ändå att det ska synas.

Vill dock inte att man ska se att jag är opererad. Jag väljer mellan 305cc må och 325cc hp. Cosmo tyckte 325cc hp men han sa också att det var vågar att välja dom, vilket gjorde mej jätte osäker.. Hade gärna velat ha högprofil men är rädd att dom kommer bli förstora och onaturliga, kunnde inte gå ner i storlek. Har hört att mp ska se mer naturligt ut men tyckte jag blev lite bred i dom, men i och med att jag e rätt smal övet bröstkorgen kanske hp blir mer naturligt?

Är tacksam för tips från andra som opererat sig och kanske valt mellan liknande storlekar :)

18

Sortera efter

M83

M83

Kvinna ·

Hejsan, Jag är ute efter samma naturlighet som dig. Jag är 159 cm, 54 kg och ska ta 300 mp. Jag tyckte hp stod ut lite för mkt på mig. Förstått din beslutsångest! Marie
Gilla
massafrågor

massafrågor

Kvinna ·

Ja de e så svårt, men kommer nog bli 305 mp ändå :) Känns som det resultatet kommer bli mest naturligt. Vilka storlekar har du valt mellan? Och vart ska du göra opn?

Gilla
M83

M83

Kvinna ·

Hej! Jag valde mellan 300 och 325 , båda mp men kände att 300 blev bra. Prövade även hp men kände att det blev för uppenbart då :-) Jag ska operera mig på fredag på plastikhuset Linköping men op är på Addoc. Känns bra men lite nervöst :-) När ska du opereras?
Gilla
felipeflop2014

felipeflop2014

Kvinna ·

Du kan kolla på mina bilder om du vill. Har 300cc mp :)

Gilla
massafrågor

massafrågor

Kvinna ·

oh spännande:) Hur känns det?! Jag ska opereras den 16 dec under "jullovet". Störigt när man måste vänta länge för då ändar man sej på storleken hela tiden. Men tror det blir bra med 305cc mp.

Gilla
massafrågor

massafrågor

Kvinna ·

Ja vad bra, svårt att hitta bilder:) Känner du dej nöjd med 300cc? Kan jag se dina även om jag bara är brons?

Gilla
Mallan090

Mallan090

Kvinna ·

Massafrågor: hur fick du testa det?! På min konsultation var det inget tal om mp/hp. Har jag missat något, är det stor skillnad? Mentor anatomisk är jag inne på.
Gilla
Katri77

Katri77

Kvinna ·

Jag velade oxå länge mellan storlekar. Valde hp för då kunde jag lägga in 300cc, eftersom jag har smal bröstbredd (10,5cm). Mp hade inte funkat lika bra på mig, då hade jag fått gå ner en del i cc istället. Så bröstbredden spelar oxå en stor roll.

Var oxå ute efter ett naturligt och till min kropp proportioneligt resultat. Opades för fyra veckor sedan och är supernöjd med storleken!!

Lycka till! :)

Gilla
Annunatariel

Annunatariel

Kvinna ·

Jag har 280 och ville även jag ha ett naturligt resultat vilket jag verkligen fick! Kolla gärna in mina bilder.
Gilla
Mallan090

Mallan090

Kvinna ·

Hur kan jag göra det? Har bara brons ännu.
Gilla
Annunatariel

Annunatariel

Kvinna ·

Du måste vara silvermedlem för att se avklädda bilder. Det står bland annat längst upp i forumet hur du går tillväga.
Gilla
massafrågor

massafrågor

Kvinna ·

Mallan090: Jag testade både hp och mp :) 305mp och 325hp.  Men var tvungen att gå upp i storlek om jag valde hp, vilket blev lite för stort på min kropp. Ville ej ha över 305cc. Anatomiska pratade han inte alls om. Blir lite bredare i mp men hade inget val så blir 305cc mp! Var ska du op dej, och vilket storlek är du inne på?

Gilla
massafrågor

massafrågor

Kvinna ·

Svår att förklara skillnaden.. Hp är lite smalar och står ut mer och mp bredare :) inte super bra förklaring... Har man förliten storlek i hp kan väl mellanrummer mellan brösten bli för stort och det ser onaturligt ut. Därför var jag tvungen att gå upp i större storlek men det blev för stort på mej.

Gilla
M83

M83

Kvinna ·

Massafrågor; jag hade samma problem att om man skulle gå upp i storlek så behövde det vara hp så att inte implantatet skulle gå ut så mkt på sidorna. Jag tror 305 blir jättebra på dig, jag gjorde 300 igår och även om det är tidigt att säga hur de blir så kan jag säga att de inte känns för stora i alla fall och då är de ändå svullna nu så det blir nog perfekt.
Gilla
massafrågor

massafrågor

Kvinna ·

M83: Oh vad spännande! Känns det bra? Jag blir helt osäker nu om jag skulle ta 300 också.. bara 5cc minde men ändå :) Sen vet jag inte om jag har testat 305cc mp+. Har du provar 300cc mp och 300cc mp +? hur är skillnaden i så fall?

Gilla
M83

M83

Kvinna ·

Hej, nej 5cc ska du inte bry dig om, tror knappt man kan se den skillnaden med ögat. Jag har inte provat mp (den lägsta profilen) bara mp+ så kan tyvärr inte svara på skillnaden. Be att få komma igen och testat hos din kirurg om du är osäker. Jag kan bara svara för mig men ser att vi har ganska lika mått och jag känner mig nöjd med + även om man inte kan se resultatet ännu så klart :-)
Gilla
massafrågor

massafrågor

Kvinna ·

M83: Ja, jag ska gå dit och testa igen:)

Gilla
Yimiyimmi

Yimiyimmi

Kvinna ·

1 år senare :p men hur blev din bröst efter operationen? Funderar med på att operera mig hos Pär på plastikhuset i linköping. Men börjar tveka
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem