Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
leimonen profilbild

leimonen

Kvinna ·

26 maj, 2020

320 cc för litet?

Bröstförstoring

Gjorde mina bröst för strax 4 veckor sedan och gillar storleken som de är just nu men jag är rädd att de ska krympa med tiden! Hur upplevde ni storleken efter första perioden? Krymper de mycket?

9

Sortera efter

boibs212

Kvinna ·

27 maj, 2020

Jag la in 325cc för 8 dagar sen och upplever mina som gigantiska..! De är fullkomligt orubbliga och står rakt ut! Hur mycket har dina “svällt av” under dessa 4 veckor? Är det stor skillnad från första veckan tycker du?
Gilla

Akire

Kvinna ·

27 maj, 2020

Hej! Jag skall operera mig i slutet av juni och Har inte riktigt kommit fram till storlek än, väljer Mellan 500cc - 600cc. Är orolig att det skall bli VÄLDIGT STORT. Hur mår du efter operationen?
Gilla

leimonen

Kvinna ·

27 maj, 2020

De har sjunkit och svällt av en del! Förstår precis vad du menar med att de står rakt ut och ser gigantiska ut men det försvinner efter ett tag! Jag märker skillnad varje dag och som jag skrev börjar nu gå från att tycka att de är gigantiska till att nästan tycka de blir för små
Gilla

leimonen

Kvinna ·

27 maj, 2020

Jag mår faktiskt väldigt bra efter operationen! Första dagen var lättast men de kommande dagarna efter operationen behövde jag en del hjälp för att klara mig! Man får så mycket smärtlindring så smärtan har aldrig varit ett problem! Däremot under vecka 2 upplevde jag tryck över bröstet och svårt att andas men det är helt borta nu!
Gilla

Akire

Kvinna ·

27 maj, 2020

Åh vilken lättnad att höra! Är lite nojig att det skall göra fruktansvärt ont då jag har en liten dotter också som vill leka ? Är du nöjd med storleken? Vart opererades du? :)
Gilla

leimonen

Kvinna ·

27 maj, 2020

Jag är som sagt lite rädd att de ska bli för små när de läkt färdigt men än så länge är jag nöjd! Jag opererades på nordiska kliniken och är supernöjd med min upplevelse! Inget att vara rädd för verkligen, jag hade lätt kunnat gå igenom det igen! Lite besvärligt att sova lite halvt sittande men jag fick morfin så man somnade oavsett
Gilla

Akire

Kvinna ·

27 maj, 2020

Va skönt att du är så nöjd! Har du implantaten innanför bröstmuskeln?
Gilla

leimonen

Kvinna ·

27 maj, 2020

Akire skrev:

Va skönt att du är så nöjd! Har du implantaten innanför bröstmuskeln?

Ja de är under bröstmuskeln
Gilla

boibs212

Kvinna ·

27 maj, 2020

Akire skrev:

Hej!
Jag skall operera mig i slutet av juni och
Har inte riktigt kommit fram till storlek än, väljer Mellan 500cc - 600cc. Är orolig att det skall bli VÄLDIGT STORT. Hur mår du efter operationen?

Jag mår jättebra!! Det har gått otroligt enkelt med allt, är sjukskriven från jobbet i 2 veckor för att jag har ett fysiskt jobb med många tunga lyft, men vardagslivet är i princip som vanligt nu för mig förutom jobb då. Tog smärtstillande tabletter i 5 dagar och de gjorde mig väldigt trött och seg så jag sov 12 timmar per natt och tog flera tupplurar under de dagarna :) Angående storleken så var jag egentligen inte missnöjd med mina små naturliga bröst, men jag ville ha mera form upptill och få en finare klyfta. Innan jag var på konsultationen hade jag funderat på runt 375-400cc Mentor round smooth HP efter vad jag sett på olika klinikers instagram etc.. men under konsultationen när jag fick testa inlägg med t-shirt på och se vad jag gillade bäst så kom jag och min kirurg fram till att jag skulle gå ner till antingen 295cc eller 325cc Mentor round smooth moderate profile xtra som skulle läggas bakom muskeln. Och på självaste operationsdagen så bestämde jag mig för 325cc. I dagsläget är jag glad att jag INTE tog större än så! Men man kanske vänjer sig med storleken med tiden, men jag hoppas verkligen att de sväller av lite framöver! Det är väldigt ovant och det har hittills varit mest jobbigt psykiskt än fysiskt.. men jag hoppas det kommer bli bra med tiden :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem