Linkan82
Kvinna ·
325 cc Bakombröst 5 dagar *BIlder*
Delar med mig av mina 325 cc bakomplacering. 5 dagar gamla. Kunde inte vara nöjdare, och de är ännu i väldigt tidigt skede :)
Sortera efter

Maksis
Kvinna ·

Linkan82
Kvinna ·
Visst då Maksis? :) Du var och provade inläggen igen? Känns allt bra?

blomman123
Kvinna ·
ser riktigt bra ut!!

BoobsFeb14
Kvinna ·

flickan
Kvinna ·
jätte snygga!! grattis :D!!

Cagi00
Kvinna ·
Jättefina! :)

Maksis
Kvinna ·
Jo, jag provade 350, så nu håller jag mig till det, även om jag ena dan är rädd att det ska bli för stort och andra för litet men jag känner mig ändå lugn och nöjd med det valet :) 3 veckor kvar exakt! Och operationen gick bra osv för dig?

GoldenHeart
Kvinna ·
Ser jättefint ut! :D

Linkan82
Kvinna ·

Maksis
Kvinna ·
Härligt att höra, men tycker du får skriva en op-story :D Vore intressant att läsa. Hur mår du nudå? Tar du dig ur sängen och så? Varför vart det en helt bakom placering för din del? :)

Linkan82
Kvinna ·
Haha jag vet men jag måste ta mig tid! Du får fråga mig om det är något, så ger jag dig svar :)
Jag mår jättebra, och det var verkligen de 3 första dagarna som var jobbigast. Jag var stel, det var ett rejält tryck över brösten och när jag fick hjälp att resa mig från liggande till stående, så kändes det som om implantaten skulle ramla ur :O Nu äter jag inga smärtstillande och blir mer och mer rörlig för var dag. Kunde gå på toa själv från första början osv. Så jag förväntade mig mycket mer smärta än det jag fått uppleva :) Lite jobbigt på morgonen fortfarande.
Olafur tyckte att vi skulle lägga bakom på mig för att det var minst kompikationer och pga vilka förutsättningar jag hade helt enkelt. Jag frågade han hur vi skulle gå till väga och jag litar på hans omdöme till 100%.

sockerdricka
Kvinna ·
Snygga redan nu och man ser att slutresultatet kommer bli jättefint!
Ang din placering, jag vågar nästan påstå att det är en delvis bakom placering du har och inte en helt bakom. Kirurgen har antagligen bara sagt bakom men menat delvis bakom :)

Zinya
Kvinna ·

Linkan82
Kvinna ·

Maksis
Kvinna ·
Haha jag vet men jag måste ta mig tid! Du får fråga mig om det är något, så ger jag dig svar :)
Jag mår jättebra, och det var verkligen de 3 första dagarna som var jobbigast. Jag var stel, det var ett rejält tryck över brösten och när jag fick hjälp att resa mig från liggande till stående, så kändes det som om implantaten skulle ramla ur :O Nu äter jag inga smärtstillande och blir mer och mer rörlig för var dag. Kunde gå på toa själv från första början osv. Så jag förväntade mig mycket mer smärta än det jag fått uppleva :) Lite jobbigt på morgonen fortfarande.
Olafur tyckte att vi skulle lägga bakom på mig för att det var minst kompikationer och pga vilka förutsättningar jag hade helt enkelt. Jag frågade han hur vi skulle gå till väga och jag litar på hans omdöme till 100%.
Vad kul att höra att du mår bra! 2 veckor och 3 dagar kvar för mig! Visst går man bara till vanliga receptionen när man ska opa sig? Hur länge innan op-tiden var du där? Jag har funderat på hur man ska orka gå därifrån efteråt haha :D Ut i receptionen, ner i hissen och ut bland allt folk (känns som att alla lär veta att man är ny-opad) :p Får man med sig någon bh att ha på sig första tiden?

Linkan82
Kvinna ·
Spännande! 😀
Ja precis, du går till vanliga receptionen och anmäler dig, och får ditt kvitto! Jag var där prick för att min man var så sölig innan vi skulle iväg. Vid det laget var jag sönderstressad!
Alltså, jag mådde hur bra som helst av allt smärtstillande :). Ringde min man när jag låg på uppvaket, så han kom och hämtade mig däruppe på plan 5. Sen där nere smög jag fort förbi :p För det känns ju som om man har en lapp i pannan ^^
Du får med dig en sportbh, jag fick även en morgonrock och en infomapp. 👍
Min optid var 7:30, sen med allt ombyte och info och narkos så vet jag ej exakt början av optid. Men jag vaknade 08:45! Gick jättesnabbt, och jag hade inte ont när jag vaknade. Alla är jättegulliga.

Maksis
Kvinna ·
Okej, ja jag vet känslan när det handlar om något så pass viktigt och så är man inte i god tid, ingen rolig känsla! Aha, så man får sedan gå upp till plan 5 efter man anmält sig eller? :) Receptionen var väl plan 4 om jag inte minns helt fel? :)
Haha ja, lapp i pannan, jag tyckte folk tittade nog mycket när man bara varit där på konsultation, men jag kanske inbillade mig. Hur länge ska man ha den bh:n som man får med sig? :)
Hur kändes det då när du vaknade? Dåsig, illamående? Hög på mediciner? :p Gick det bra att gå till bilen efteråt eller var det svinjobbigt?
Är man stel från början eller är det nåt man blir för att man inte rör på sig?
Vad snabbt det gick, min op-tid är 09.00 och hon sa att jag kunde nog åka vid kl 14! Hur länge får man ligga på uppvaket?
Haha guud vad frågor jag ställer, men jag är väldigt tacksam att du orkar svara :D

Linkan82
Kvinna ·
Precis, repan på plan 4 och op på plan 5.
Man inbillar sig, det finns så många olika företag där uppe :)
Bhn ska du ha i ca 8 ve. Stygnen försvinner av sig självt, så det enda är att du kommer att få göra senare är att boka ett återbesök ca 6 månader efteråt.
Jag mådde bra efter op. Lugn, lite dåsig, hög på mediciner ;) Och det gick jättebra att gå till bilen. Jag var stel på överkroppen, hela dagen mådde jag bra. Det kan ju vara både och, jag var uppallad i soffan och kunde gå på toa själv och så. Men det var väl den enda motionen första dagarna ;p Den värsta värken försvann dag 3-4.
Jag hade ju som sagt tid 7:30( och vaknade 8:45) och jag blev hämtad 11:45. Det beror på hur du mår antar jag. Jag såg nyhetsmorgon och sen fick jag frukost. Sköterskan hjälpte mig på toa och sen vilade jag lite innan hon hämtade mina kläder så jag fick ringa min man. På måndagen ringde de från Sensia och hörde så allt hade gått bra :)
Så lite så, jag önskar att jag hade haft någon att fråga! :)

Maksis
Kvinna ·
Okej, man ska inte dit nå och ta bort det stora plåstret som man får från början? (Har sett det på bilder från andra kliniker, antar att man får det på Sensia också?) Men hur mycket "får" man göra de första dagarna? Är det bättre att röra på sig (typ dammsuga lite, kanske ta en kort promenad osv?) eller blir man rekommenderad att vara still? :) Vaknar man upp bland alla andra som opat sig?
Ja, det är guld värt, jag vill veta allt in i detalj såna här gånger :p

Linkan82
Kvinna ·
Nej precis, det tar du bort själv. Eller det ska väl mer eller mindre falla av av sig själv. Du märker när du behöver byra ut det. Jag hade mitt 10 dagar.
Du vill inte röra på dig så mycket, och ska inte göra det heller. Jag satt still i 4-5 dagar. Gick på toa typ. Jag var först själv på uppvaket, men det kom även en till patient senare. :)
Riktigt snygga! :)