Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anonym användare

Anonym användare

325 eller 350cc?

Bröstförstoring

Hej!

Efter min konsultation förra veckan så konstaterades att jag inte har Tubulära bröst och det som föreslogs var släta runda bakom muskeln. Jag skulle behöva ett implantat som hette plusprofil då jag är bred över bröstkorgen och för att få en fin klyfta. 

Jag vill ju inte att det ska se konstigt ut eller vara för stort (livrädd att de blir för stort)!

Samtidigt vill jag inte bli besviken sen för att jag inte vågade ta större.. jaa ni vet  ;) 

Ska man våga ta det större?

Kramar

4

Sortera efter

Hallontossing

Hallontossing

Kvinna ·

Hej

Vi verkar ha samma mått i princip, längd och vikt. Du kan kolla mina bilder.

Jag ville ha ne förstorning som inte skrek operation, utgick från min egen brsötbredd och hamnade på 350, valde högprofil då ajg tycker detblir snyggast. Jag har mina framför då jag inte vill riskera några muskelkomplikationer - skulle rekomenedera dig det samma.

Innan op fick jag kalla fötter och gick på en extra konsultation och då drog kirurgen ner strl till 325. sen på op:dagen så frågade han om vi inte kunde ta 350 istället för 325 var det risk att 325 blev för smalt och klyftan skulle utebli. Så nu har jag 350 släta mentor i högprofil. Känns helt okej i kläder, kan tom ha alla mina gamla klänningar och de sitter riktigt bra och det ser inte "för mycket ut" Provade senast idag, och det va en lättnad. Då kan de inte vara så stora som jag "tycker" att de är, tror jag kommer vänja mig.

Sen är det ju i princip ingen skillnad mellan 325/350 så om du vågar ta 350 - prova med ristestet hemma.

Lycka till!

Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Om du provade 325 och  350cc implantaten och dessa känndes bra kan du absolut ta 350cc valet. Skillnaden mellan dessa två storlekar är minimal, men om du vill ha ligte smalare klyfta så är det större valet bättre tror jag då den kommer bygga lite mer på bredden. Har du jämnförts bredden Vs. putet på dessa storlekar? Dessutom är skillnaderna mellan dessa storlekar något du inte kommer se med ögat när de sitter i kroppen. Skillnaden är ju 25cc alltså typ inget alls.

Gilla
Doris

Doris

Kvinna ·

Jag tycker absolut du ska ta 350. Från början skulle jag ha 305 men ändrade mig sista vecka och gick upp till 350 just för att få lite bredare och kunna puffa ihop tuttarna till en fin klyfta. Nu är jag SÅ himla tacksam att jag ökade, annars tror jag att jag hade blivit besviken.
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Tack för era tankar :) Jag vet att det är risk med muskelpåverkan bakom & så men känner ändå att ja får lita till vad han tyckte skulle bli bäst så de blir bakom. Mm jag vet de är ju bara 25 liksom så de är ju inte nån direkt skillnad låter nog bara värre;) Jo exakt man vill ju kunna få en fin klyfta så klart. :) När ja jämförde implantaten i en tabell så rör de sig ju bara om nån mm. Hallobtossig: Gud vad bra att kunna använda sina gamla kläder, har nämligen funderat på om man måste skaffa en ny garderob :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem