Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Nele

Nele

Kvinna ·

330 cc vs. 390 cc

Bröstförstoring
Hej tjejer,
jag behöver lite hjälp.
Egenltigen hade jag redan belutat mig vilken storlek jag ska lägga in.
Men nu eftersom jag har läst så mycket här blir jag ganska osäker.
Jag tänkte att lägga in Mentor anatomiska 330 cc (Mellanhög Moderate plus Profil) bakom muskeln. För det hade jag provat när jag var på konsultation, och det kändes jättebra.
Men eftersom jag har läst att 50 cc ska försvinna när man lägga bakom muskeln har jag idag ringt till min läkare. Och då sa han att dom implantat som jag hade lagt in i bhn på konsultation var  så som det ska bli men att om jag vill också kan gå upp en storlek till 390 cc (mellanhög Hög profil).
Han menade att både storleken ska passar jättebra till mig men att jag ska tänka på att 390 cc kan vara ganska stor för min kropp ( jag är 155 och väger 47 kg). Nu vet jag inte vad jag ska lägga in. Sa att jag ska fundera lite och att jag ska höra av mig imorgon igen.
Hoppas att ni kan hjälpa mig lite. Vill inte att dom blir för stor men inte heller för liten
Kram på er
12

Sortera efter

Ciita

Ciita

Kvinna ·

Jag har ungefär samma proportioner som du och har tänkt lägga in 300-325cc :) 
Men det är jättesvårt att veta innan vad som blir för stort eller inte :/  Men som många som redan opat sig här inne säger så vänjer man sig nog vid storleken ganska fort :) Så oavsett vilket val du gör blir det säkert jättebra!
Gilla
Nele

Nele

Kvinna ·

Tack Citta :)
Jag vänta nu att kliniken ringer mig och då ber jag dom att jag kan kommer förbi för att prova igen.
Just nu har jag ingen aning vad jag ska göra och min op är i lite mindre än två veckor ......
Men det blir nog bra tills tiden har gått , haha
Gilla
Ciita

Ciita

Kvinna ·

Javisst, det låter dom en bra idé att göra! :) Man har ju drömt om detta länge och det handlar ju om mycket pengar så det är viktigt att man blir nöjd! 

Gilla
Nele

Nele

Kvinna ·

Vilken tur jag har. Fick träffa min kirurg redan idag :)) Och min man ska följa med, så han kan hjälpa mig att hitta den riktiga storleken. Hoppas jag iaf ;)
Gilla
Ciita

Ciita

Kvinna ·

Men toppen! :)
Haha, då kan det ju inte bli annat än rätt ;) 
Lycka till!
Gilla
Nele

Nele

Kvinna ·

Vad synd det var. Då var jag nästan framme då ringde dom och säger att kirurgen hade en annan ute tid och att dom måste säger upp mig för idag:( nu ska jag kommer ditt nästa onsdag kl. 9.00. Då var turen inte på min sida idag, men min man följa då med nästa onsdag :) det tycker jag är skönt.
Gilla
Ciita

Ciita

Kvinna ·

Vilken osis! Men då har du lite mer tid på dig att fundera :)
Det är bra att ha stöd med sig.
Min sambo ska vara med när jag opar mig :)
Gilla
Madd3

Madd3

Kvinna ·

Du är ganska liten, jag skulle valt 330cc. Jag är 171cm och väger 52kg, har nu 70A och jag har tänkt mig 350cc mp. Då blir det en runt en D- kupa.
Gilla
Nele

Nele

Kvinna ·

Har lagt in 390 cc och är super nöjd att jag gjorde det :)) Dom har blivit jätte fint och jag är så lycklig med dom :)
Gilla
petsod

petsod

Kvinna ·

Jag är 176 och vägen 60 kg, har lagt in 350 cc delvis bakom och tycker de är lagom till mig men det är ju en smaksak och vilket utgångsläge man har.
Lycka till i ditt val oavsett vad det blir.
Gilla
Nele

Nele

Kvinna ·

Petsod skönt att höra att du har nu opereras :) Jag hade min op redan och la in 390cc bakom muskeln. Tycker att det blev kanon och är lycklig att jag gjorde det:))
Gilla
petsod

petsod

Kvinna ·

Nele skrev:
Petsod skönt att höra att du har nu opereras :) Jag hade min op redan och la in 390cc bakom muskeln. Tycker att det blev kanon och är lycklig att jag gjorde det:))

Jag tack, nu är jag opad och klar, känns jätteskönt.
Roligt att vi båda är nöjda med vårt val av storlek, grattis 👍
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem