Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lisa56 profilbild

Lisa56

Kvinna ·

11 nov, 2018

340 demi profil eller 310 låg profil?

Bröstförstoring

Jag var nyligen på konsultation hos Tuve o beskrev att jag ville ha ett naturligt resultat men ändå fylliga bröst. Blev rekommenderad 340 cc i medium profil eller 310/290 i platt profil.. Är rädd att de platta kommer bli för platta medan 340 kommer bli alldeles för stort? Någon som går i samma tankar eller gjort ett liknande val? Väger 55kg o är 162cm lång o har en ganska liten överkropp. Sen undrar jag också hur läkaren avgör hur stora implantaten ska vara, dvs i diameter. Jag kunde exempelvis inte ha 325cc sa tuve pga att de inte fanns i rätt storlek..

33

Sortera efter

Lini10

Kvinna ·

20 nov, 2018

Jag har 300cc Demi på höger och 320cc Demi på vänster. Jag ville egentligen ha mini men Patrik sa att det inte skulle bli nå bra för jag barn för platt i mitten av bröstet på vänster. 340cc Demi som han rekommenderade lät alldeles för stort då jag inte var ute efter en fake look så han sa att 300 skulle funka också. Bara 2.5 vecka sen operstion så svårt att säga men känns som jag lätt kunnat ha 340 Demi ändå hehe
Gilla

Lini10

Kvinna ·

27 nov, 2018

Det där med bröstbredd är så oklart. Jag hade 13,1 och 13,5 och har Demi 300/320. Så det funkar med mindre också tydligen.
Gilla

Lini10

Kvinna ·

03 dec, 2018

Har lagt upp bild på mina 300/320 Demi för de som är nyfikna.
Gilla

Tagetuss

Kvinna ·

03 dec, 2018

Detta känns som en djungel, jag vill också ha ett naturligt resultat. Har i dagsläget nästan inga bröst alls, de är urammade men har aldrig varit stora. Är också rädd att mini blir för platt..
Gilla

Lisa56

Kvinna ·

04 dec, 2018

Lini10 skrev:

Åh har verkligen sett fram emot att se dina då vi funderar kring samma storlek! Såå fina verkligen!! passar din kropp jättefint. Vilken storlek skulle du säga att du har nu, elr det är svårt att avgöra redan kanske? =) Kanske mer ska fråga om du ser dig själv som att ha stora bröst, mellanstora bröst eller mindre bröst? har ff sååå svårt att bestämma storlek. är nu inne på 320 Demi o 340.. typ ingen skillnad men ändå haha..
Gilla

Sunshine700

Kvinna ·

26 jan, 2019

Lini10 skrev:

Jag kan inte se dina bilder!! Velar mellan 340 eller 360 i demi..
Gilla

emdb

Kvinna ·

29 jan, 2019

Jag känner igen mig så mycket i det ni skriver. Gjorde en korr för snart två veckor sedan hos Patrik och valde faktiskt att gå upp i storlek. Har också 13 cm i bröstbredd men ville inte heller ha stora bröst och var livrädd för att det skulle kännas för stort till min kropp. Är 1,67 och väger 53-54 kg. Patrik rekommenderade 360 vid korr men jag kände att det var på gränsen till för stort när jag jämförde implantaten. Det jag hade innan vilket var 300 och ett på 360. Precis innan op bestämde vi 340 och jag måste säga att skillnanden på 300 och 340 tycker jag faktiskt är rätt stor så jag är glad att jag följde min magkänsla och inte gick på 360 även om det bara skiljer sig 2.5 mm i bredd. Dock beror det på vad för resultat men är ute efter och hur mycket sideboob man vill ha =)
Gilla

Sunshine700

Kvinna ·

30 jan, 2019

emdb skrev:

Jag känner igen mig så mycket i det ni skriver. Gjorde en korr för snart två veckor sedan hos Patrik och valde faktiskt att gå upp i storlek. Har också 13 cm i bröstbredd men ville inte heller ha stora bröst och var livrädd för att det skulle kännas för stort till min kropp. Är 1,67 och väger 53-54 kg. Patrik rekommenderade 360 vid korr men jag kände att det var på gränsen till för stort när jag jämförde implantaten. Det jag hade innan vilket var 300 och ett på 360. Precis innan op bestämde vi 340 och jag måste säga att skillnanden på 300 och 340 tycker jag faktiskt är rätt stor så jag är glad att jag följde min magkänsla och inte gick på 360 även om det bara skiljer sig 2.5 mm i bredd.
Dock beror det på vad för resultat men är ute efter och hur mycket sideboob man vill ha =)

Varför korrigerade du? Operaerade du via bröstvecket eller armhålan från början?
Gilla

emdb

Kvinna ·

31 jan, 2019

Sunshine700 skrev:

emdb skrev:

Jag känner igen mig så mycket i det ni skriver. Gjorde en korr för snart två veckor sedan hos Patrik och valde faktiskt att gå upp i storlek. Har också 13 cm i bröstbredd men ville inte heller ha stora bröst och var livrädd för att det skulle kännas för stort till min kropp. Är 1,67 och väger 53-54 kg. Patrik rekommenderade 360 vid korr men jag kände att det var på gränsen till för stort när jag jämförde implantaten. Det jag hade innan vilket var 300 och ett på 360. Precis innan op bestämde vi 340 och jag måste säga att skillnanden på 300 och 340 tycker jag faktiskt är rätt stor så jag är glad att jag följde min magkänsla och inte gick på 360 även om det bara skiljer sig 2.5 mm i bredd.
Dock beror det på vad för resultat men är ute efter och hur mycket sideboob man vill ha =)

Varför korrigerade du?
Operaerade du via bröstvecket eller armhålan från början?

Genom armhålan och var på återbesök igår igen och pratade lite med dem angående detta. Den tejpen alla får nu efter op är för att se till så att brösten inte rör på sig efter operation via armhålan så det verkar som om de har förbättrat tekniken! Fickan på det ena brösten hade gjorts för stor från början eller så har den töjt sig under läketiden. Fick obehag på det brösten och upplevde storleksskillnad men framförallt att bröstvårtorna inte längre satt på samma höjd som tidigare.
Gilla

Sunshine700

Kvinna ·

31 jan, 2019

Aha... hoppas man slipper det... rädd för att behöva korrigera. Och då har man liksom gjort de via armhålan...
Gilla

Lillelillan

Kvinna ·

08 nov, 2021

Åh, jag är lite i samma sits just nu. Jag ska operera mig om cirka tre veckor. Står just nu mellan att jag tycker att 275cc mini känns för litet, men samtidigt osäker på att 310cc mini kanske blir för stort. Och samtidigt är jag rädd att mini kommer bli för platt oavsett storlek, men är då också rädd att demi blir för mycket put. Haha sååå svårt ju, hur kommer man fram till ett beslut?? Hur gjorde ni? Ni som har mini, känner ni att det är för platt? Typ att ni inte märker så stor skillnad?
Gilla

Sarael

Kvinna ·

08 nov, 2021

Lillelillan skrev:

Åh, jag är lite i samma sits just nu. Jag ska operera mig om cirka tre veckor. Står just nu mellan att jag tycker att 275cc mini känns för litet, men samtidigt osäker på att 310cc mini kanske blir för stort. Och samtidigt är jag rädd att mini kommer bli för platt oavsett storlek, men är då också rädd att demi blir för mycket put. Haha sååå svårt ju, hur kommer man fram till ett beslut?? Hur gjorde ni? Ni som har mini, känner ni att det är för platt? Typ att ni inte märker så stor skillnad?

Nu vet jag inte hur mycket egen vävnad du har, men jag hade knappt någon egen vävnad. Var ändå rädd att demi skulle bli för putigt, var livrädd att det skulle kännas för stort. Nu är jag så tacksam att jag i alla fall inte fegade ut och tog mini. Demi ser inte alls onaturligt putigt ut. Jag hade varit väldigt missnöjd om de hade mindre projektion än så här. De känns naturligt runda och fylliga. Men det är klart en smaksak! Tänk bara på att ju mindre de se ut nakna, desto mer kommer de försvinna i kläder :)
Gilla

Lillelillan

Kvinna ·

10 nov, 2021

Åh okej, tack för ditt svar! Skönt att höra att demi kanske inte blir för putigt ändå. Men precis, tänker också att det är så individuellt utifrån vilket utgångsläge man har. Jag har fortfarande inte bestämt mig för vilken storlek jag vill köra på dock och nu är det snart två veckor kvar till operationen bara. Hur nära in på operationen väntade du med att meddela om vilken storlek du ville köra på?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem