Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
Humlan88
Kvinna ·
21 okt, 2017
340 eller 360 cc?
BröstförstoringHej! Har utgångsläge 0 ungefär o ska opereras hos Mattias elmer snart, velar mellan 340 och 360 cc. Ni som haft samma utgångsläge som jag och valt 360 cc, är ni nöjda med storleken?
Sortera efter
Ailosliv
Kvinna ·
21 okt, 2017
Det är inte jättestor skillnad på storlekarna, varken på diametern eller projektionen. Så jag skulle nog diskutera det hela mycket med kirurgen, berätta vad det är du är ute efter och vad han tror passar bäst utifrån dina mått. Det "försvinner" även lite då det läggs bakom muskeln, så det är (enligt mig iaf) inte så tokigt att ta lite extra just på grund av det.
Jag har också så gott som utgångsläge 0, men jag har efter många diskussioner med både vänner och min kirurg kommit fram till storlekar som passar mig bra - men ska på en till diskussion 6 dagar innan operationen för att verkligen bli säker på vad jag ska ta. :)
Gilla
LT123
Kvinna ·
21 okt, 2017
Står det mellan 340 och 360 så ta 360, som ovanstående skriver så är det knappt någon skillnad. Jag har också typ 0 i utgångsläge och var på två konsultationer för att jag var så osäker ang storleken. Var på min andra konsultation i torsdag där vi bara pratade storlek och testade. Min kirurg tycker det är bättre att man får testa och känna efter och inte fokusera på cc. Då 400cc kan vara perfekt för mig men för litet för dig trots att vi kanske har samma utgångsläge. Mycket handlar om bröstbredd, omkrets och vilket resultat du vill uppnå osv. Så rekommenderar dig annars att boka in en till konsultation om du hinner innan operationen eller fråga om du möjligtvis har möjlighet att testa på operarionsdagen. Lycka till och hoppas du blir nöjd med storleken vad du än väljer i slutändan :)
Gilla