Es97
Kvinna ·
10 okt, 2020
345cc eller 390cc?
BröstförstoringHej! Är kluven när det gäller storlek/cc. Vet att det är jätte inviduellt, väger 48kg och är 1.73cm. Funderar på 345cc anatomiska mentor (high profile) men har en fundering på 390cc istället. Om någon av er har 390cc kan lägga upp bilder? Tycker ni dem är för stora? Vet att det egentligen inte så stor skillnad. Min kirurg inte vill lägga in mer än 300cc på mig egentligen men man ska ju alltid bli nöjd själv, när man ändå lägger så mycket pengar på det.
Sortera efter
Emelie1984
Kvinna ·
11 okt, 2020
Jag har mentor 345cc, jag väger 20 kg mer än dig och är lite kortare. Men du kan se bilder på min sida om du vill ha nått att jämföra med:)
Gilla
Hannaan
Kvinna ·
11 okt, 2020
Kolla med Nickole, hon har liknande mått som du (vet dock ej din bröstbredd) och blev rek 300 anatomiska men tror att hon tog 345 anatomiska.
Jag har 420 anatomiska, moderate plus. Jag tycker att de är stora men det är ju svårt att veta vad du uppfattar som stort.
Sen kan 300 se jättestort ut på en person och litet på en annan. Allt handlar ju om utgångsläge, bröstbredd och mängd egen vävnad innan.
Kom ihåg att om du tar större än kirurgens rek så gäller ofta inte försäkringen, och risken för komplikationer ökar.
Men med det sagt, jag blev mätt till 11 cm på en konsultation och rek 330 som absolut Max, och en annan kirurg mätte mig till 13,5 och rek 420/495.
Så, kanske kan vara värt att gå till en annan klinik/kirurg för lite mer kött på benen.
Lycka till!
Gilla
bubbelblå
Kvinna ·
11 okt, 2020
Jag är kortare än dig(161cm) och väger nästan 10kg mer(pendlar mellan 61-63kg) och min kirurg rekommenderade runda mentor 400cc hp, som maxgräns för mig - detta utifrån mitt utgångsläge samt mina personliga önskemål om slutresutat. Maxgränsen (som kirurgen sätter) har ju oftast och göra med din bröstbredd och ditt utgångsläge. Tar man bredare implantat än kirurgen rekommenderat så kan man få rippling och andra komplikationer.
Hur brösten sedan kommer se ut beror mycket på ditt utgångsläge.
Av vilken anledning vill du ha 345/390cc istället för de 300cc som din kirurg rekommenderade?
Är de för att du vill ha större bröst så kanske du bör fundera över projektion och profil istället för mängden cc. Hur brösten ser ut efteråt beror ju mycket på projektion och profilen. Sen beter sig ju anatomiska annorlunda än runda implantat t.ex.
Så jag tycker du kan maila din kirurg med dina funderingar, eller boka in en andra konsultation och fråga din kirurg varför du inte kan ha mer än 300cc och tydliggör dina önskemål(gärna med en bild -det underlättar för kirurgen) gällande slutresultat av din bröstoperation . Jag hade med min två olika bilder på min första konsultation, en bild på mina "drömbröst" och en bild på hur jag absolut INTE ville att mina bröst skulle se ut, sen förklarade jag liksom vad jag var ute efter och vad jag önskade och vad jag inte ville ha. Det var utifrån mina önskemål som min kirurg tog fram de olika implantaten som jag kunde prova och sen kom vi gemensamt överens om storleken(cc).
Gilla