Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Plum

Plum

Kvinna ·

345cc eller 390cc? Mentor anatomiska... Ni som har 345cc, hjälp!!

Bröstförstoring
Hej!

Jag har en inbokad operation (äntligen!!) i oktober. Jag är 1,73 lång och ca 57 kg. Jag har tidigare haft en C kupa, men nu har jag knappt en A kupa efter mina tre graviditeter samt amning (hade DD som stört då...:(). 

Nu till joxet, jag vill ha hyfsat naturliga bröst och har bestämt mig för anatomiska, mentor. Men när det gäller storleken är jag så kluven. Finns det någon som gjort 345cc eller 390cc som har bilder på det? Jag har gjort ristest x antal gånger. Konsultationen köndes det bra med båda, båda ser naturliga ut med kroppen. 

Jag lutar mer åt 345 men känner samtidigt, är det för litet? Kommer mina tomma bröst inte fyllas ut nog? Blir 390cc för stort? Jag behöver inte göra något lyft då läkaren trodde en förstoring skulle räcka väl. Men jag är så rädd att om jag tar 345cc så kommer det hänga hud nedanför brösten. Förstår ni? Hjälp.

ÅH :(
15

Sortera efter

kissekatten

kissekatten

Kvinna ·

Kan inte svara på vad som blir lagom på dej.
Min kirurg sa till mej när jag velade mellan 2 storlekar: Tycker du det större ser konstigt ut? Och nej de såg bra ut så han tyckte jag skulle välja det större!
Gilla
MissPink

MissPink

Kvinna ·

Jag hade oxå knappt en A kupa efter två barn och på konsultationen provade jag 300cc och 400cc och bestämde 330cc men hade nog tänkt runt 300cc innan konsultationen men efter några dagar kände jag att jag hellre gör lite för stora som jag kan dölja lite än att jag ångrar att jag gjort för små så jag ringde och de beställde 375cc. Ville oxå att de skulle se naturliga ut och nu efter op är jag glad att jag tog de större, känns inte alls för stort och man vänjer sig väldigt snabbt med de nya brösten. Har mentor anatomiska bakom muskeln. Hoppas det kunde hjälpa dig lite!
Gilla
kröger83

kröger83

Kvinna ·

Hejsan!
Hade också lite svårt att välja storlek. Valde mellan 250 och 300cc. Efter jag förklarat för kirurgen vad jag önskade så tyckte han att jag skulle välja 300cc Var lite orolig att det skulle bli för stort men är så nöjd nu. Dock så känns det fortfarande som bomber då jag inte vant mig vid dom ännu haha
Lycka till med ditt val, kommer bli jättebra ska du se. Sen är det ju inte så stor skillnad mellan storlekarna du velar mellan.
Har en bronsbild om du vill se mitt resultat :)
Gilla
Antoinette

Antoinette

Kvinna ·

Hej, jag valde mellan 300 cc och 330 cc Mentor anatomiska. Är så glad att jag valde den mindre storleken. Från att varit en 80 A blev jag ca 80D / 75 F,G vilket har gjort oerhört stor skillnad när det gäller klädstorlekar. 
Tänk efter hur du vill att dina kläder skall sitta efteråt. För stora bröst gör ju att man måste gå upp i storlek upptill - speciellt om man haft A-kupa innan. Det blir så stor skillnad. 
Det beror ju på vilken klädstil man har men man kanske inte alltid vill fronta sina bröst :-)
Lycka till Antoinette

Gilla
Sixdeuce

Sixdeuce

Kvinna ·

Har samma bekymmer inför min op 6/9.. Väljer mellan motiva high profile 355cc eller 375cc, större än dessa fick jag rådet att de blir för stort till min kropp i övrigt. Lycka till 
Gilla
Plum

Plum

Kvinna ·

Tack för svar alla! Jag hade ju bokat 390, men ringde och ändrade till 345.. Men nu börjar jag tänka om IGEN. Fan så svårt det ska vara. Hur gick det för dig Sixdeuce, vilken storlek valde du? ☺️ Någon som har lagt in 390 med bilder på det? ♥️
Gilla
Banansaft

Banansaft

Kvinna ·

Jag är gärna med och snackar lite här!! Har typ tom a-kupa nu efter ammat sonen. Varit på konsultation hos Bo Cederqvist och bokat op i oktober, han rek. 350-375 cc runda högprofil för mig, kunde inte heller få in mer då jag hade så lite egen vävnad och han inte ville förstöra brösten. Men jag är rädd 375 är för litet istället haha..
Gilla
Plum

Plum

Kvinna ·

http://www.mentorimplants.se/images/stories/broschyrer/16-0740-160414_Nordic_Mentor_Implant_Catalogue.pdf Lusläste denna igår samtidigt som jag jämförde med de bilder som stämde överens med mina mått, men andra implantat från mentor eftersom typ ingen verkar ha gjort 345cc i cpg 323.. Och nu är jag säker på 345cc. Projektionen är ju ändå 5,8cm och det kommer nog fylla ut bra så underpolen blir bra, högprofik anatomiska. Jag VILL ju inte ha stora bröst. Jag vill kunna klä ner och kunna klä upp. Vilket märke har du?
Gilla
Fiajanson

Fiajanson

Kvinna ·

Hur blev det för dig? Står i precis samma val mentor anatomiska cpg323 345cc eller 390cc ?? har tom 70a kupa idag efter amning för 8 år sedan.. vill verkligen ha bröst! men inte att de är det enda man ser... 9 dagar till op...:)
Gilla
Maalin87

Maalin87

Kvinna ·

Att välja storlek kan verkligen hålla en vaken om nätterna. Jag har mentor anatomiska hög profil. Velade mellan 240cc & 270cc in i det sista. Ville ha ett naturligt resultat. Jag bestämde till slut att jag hellre skulle känna ”de kunde vart lite större” än ”hjälp de blev för stora!” Nu, såhär sex veckor efter op är jag så nöjd med mitt val, 240cc. Bilder finns! Lycka till :)
Gilla
Fiajanson

Fiajanson

Kvinna ·

Tack! Wow vad snyggt resultat du fick! Jag landar nog mer och mer i 345 cc vill heller inte känna "hjälp"... Tack för värdefull input:)
Gilla
Fiajanson

Fiajanson

Kvinna ·

Tack! Wow vad snyggt resultat du fick! Jag landar nog mer och mer i 345 cc vill heller inte känna "hjälp"... Tack för värdefull input:)
Gilla
Isajos

Isajos

Kvinna ·

Hoppas du blev nöjd med resultatet. Jag op för 5 veckor sedan, 325cc mentor hög profil, och ville inte heller att man skulle se två stora bröst bara. Jag hade 75b innan (urammade skinnpåsar kan jag tillägga) och nu landat i 70d, ser helt proportionerlig ut till min kropp.
Gilla
Fiajanson

Fiajanson

Kvinna ·

Nu har det snart gått 2 veckor:) och tillbaka på jobbet.... jag landade trots allt i 390 cc då de var lite bredare och bättre "fyllde ut på bredden" på min bröstkorg. Med kläder känner jag mig skitsnygg! men det är väldigt ovant att se "brösten i bare". Det var väldigt smärtsamt de första dagarna ffa muskelrelaterat. nu har jag mest ont av att det gör ont i ärren (ffa på kväll/natt) samt att vä bröst mycket större och känseln inte kommit tillbaka ännu. Återbesök i fredags och allt såg fint ut, ny tejp på ärren. Provat en Abecita Kimberly i 70 D som satt perfekt, lite stramt,, blev gråtfärdig över att inse att JAG har bröst och inom en snar framtid kan köpa BHs! tror fortfarande jag inte riktigt fattat att jag äntligen har bröst och vågar inte helt slappna av att allt är komplikationsfritt så firar inte stort förrän det gått ett par månader:)
Gilla
Blomqvist88

Blomqvist88

Kvinna ·

Hakar på här! Har ca 11 cm bröstbredd och väger 52 kg och är 168 lång.. provade anatomiska 350cc på konsultationen men tyckte inte de syntes npnting! Medan jag har en kompis som har 350 och har värsta bomberna! Varför är de så olika? Kommer de ens synas nånting tror ni? Jag ha 75a i bh storlek nu.. högsta min kirurg kan sätta in är 390 annars riskerar brösten att fara åt sidan och de vill man ju inte.. men vill inte heller lägga 50k på nåt som inte kommer synas. Mvh
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem