Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
swweet1

swweet1

Kvinna ·

350 cc

Bröstförstoring

Hej! ni som lagt in 350cc bakom muskeln känns det för lite efter ett tag ?? visst försvinner 50cc då man lägger bakom? velar så mycket fram och tilbaka kan inte bestämma mig om jag ska göra 350 eller 375 !! 

16

Sortera efter

Trollmamma

Trollmamma

Kvinna ·

Jag låg och velade mellan 380 och 410... Jag valde till slut att ta 410 vilket jag idag är jätte nöjd för =) Det försvinner en del om man lägger bakom men vad jag har förstått så kan man inte svara på exakt hur mkt det är som försvinner.. För alla sväljer vi implantaten olika =)

Jag fick jätte många tips från tjejer här på POF att välja det större implantatet då det inte skiljer så mkt på dem.. =) Och de flesta här inne har mkt bättre koll än mig så jag lyssnade..Och jag rådfrågade även kirurgen om det skulle bli bra =)

Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Du kommer inte se skillnad mellan 350 och 375cc när de sitter i kroppen det skiljer sig en matsked 25cl i volym mellan dessa. Jag hade valt den större...

Gilla
111

111

Kvinna ·

Jag hade med valt större! Jag va rädd att mina 485 skulle bli för stort men jag tycker att det blev alldeles för litet
Gilla
swweet1

swweet1

Kvinna ·

Ja det är riktigt svårt det här  man vill ju inte att det ska bli för lite men inte för stort heller... men är nog bäst att rådfråga kirurgen :) är så r ädd att det ska se så stort ut på mig eftersom jag är rätt så smal och kort ! är dina bröst lätta att dölja? :)

Gilla
111

111

Kvinna ·

Jag är med kort och smal men det ser inte förstort ut på mig tom mina föräldrar som var emot det från början tycker att det inte ser så stort ut. Jag har fortfarande xs i klänningar och toppar. Det är inga problem att dölja dem. Men nu är mina bröst bara 7dagar gamla, de är ju inte färdig läkta (hoppas ju på att de ska gå upp en stl lr 2) hihi
Gilla
LillaMilla

LillaMilla

Man ·

111, jag har med xs i kläder.

Vad har du för mått och vad har du lagt in?

När jag provade 300cc hos kirurgen tyckte jag de verkade enorma.

Lustigt hur olika man tycker.

Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

LillaMilla skrev:

Jag kan bara säga hur jag upplevde min första storleksprovning, den gången blev det 320 och 420 implantat vi kom fram till. Dessa känndes ENORMA när jag provade ut dem och idag sitter jag mé 600 och 650cc bröst. Speciellt om man är plattbystad tror jag man lätt upplever implantaten stora och tunga när man provar dem innanför tröjan men väl inne i kroppen blir det något helt annat. Försök att koppla bort volymen och känn på dem hur de ser ut istället. Jag var som sagt livrädd för att 320cc skulle se kolosalt ut, de såg skit små ut väl inne i kroppen till min långa kurviga kropp.

Jag tror 300cc kommer bli lagom till en xs kropp 😀

Gilla
LillaMilla

LillaMilla

Man ·

Jag har ju varit på 2 olika konsultationer hos 2 olika kirurger och gjort ristest och 3D simulering. Jag kommer nog inte riktigt att förstå det här med att när de väl ligger inne i kroppen så försvinner lite volym samt att det ser mindre ut när de väl är på plats förrän jag faktiskt vaknar upp nyopererad och tittar ner för första gången. :) Jag har 75a/b idag och har jämt balconettebh vilket ändå ger en schysst visuell b/c kupa utåt...och det är det resultatet jag egentligen vill ha. 300cc låter inte mycket men känns som mycket när jag hade dem i handen. Fast å andra sidan kändes det inte som att 280 och 260 var mycket mindre :) Nåja, snart dags för mig och vi får se vad det blir!!
Gilla
Miss_V

Miss_V

Kvinna ·

Jag valde också mellan 350 och 375, om du ska ha mentor är det en marginell skillnad mellan storlekarna. Vilken profil har du tänkt? Jag valde mellan 350 och 375 hp, bestämde mig för 375 vilket jag är glad för idag! de kändes lite stora först men nu efter snart 8 veckor är jag glad att jag inte tog mindre! Dessutom är ju bredden och putet nästan precis samma p 350 och 375 cc hp.

Gilla
LillaMilla

LillaMilla

Man ·

Jag kan inte mina mått :-/ Jan lyssnade på mig, kände och tittade och sen plockade han fram 300, 280, 260 runda hög profil. Han jobbar nästan uteslutande med den typen av inlägg. För min del lutar det åt det mindre men jag är rädd att det ska se ut som två klot :)
Gilla
swweet1

swweet1

Kvinna ·

jag har tänkt ha runda hög profil..  men funderar på ultra hög profil också men det kanske skulle se jätte knäppt ut.... blir det stor skillnad på hög och ultra hög put mässigt ? ja det känns ju som det är lika bra att ta de lite större alternativet om det ändå bara skiljer så pass lite... ååh så nervös jag börjar bli nu :DD jag är också rädd att det ska se ut som två klot.. 

Gilla
swweet1

swweet1

Kvinna ·

111, okej hoppas dom ploppar ut lite till  så du blir nöjd  :) vilken profil och placering har du ? såå avis på alla som har gjort bort det här redan...

Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

swweet1 skrev:

jag har tänkt ha runda hög profil..  men funderar på ultra hög profil också men det kanske skulle se jätte knäppt ut.... blir det stor skillnad på hög och ultra hög put mässigt ? ja det känns ju som det är lika bra att ta de lite större alternativet om det ändå bara skiljer så pass lite... ååh så nervös jag börjar bli nu :DD jag är också rädd att det ska se ut som två klot.. 

Nu kan jag inte dessa storlekar exakt men ska man jämnföra HP och UHP med varandra så kan man säga att UHP bygger ca1cm mer i put än HP i samma bredd... Alltså ett smalare implantat sm bygger mer utåt. I fliken "av intresse" väljer du "Bröstimplantat" så kan du jämnföra storlekarna med varandre...

Gilla
Blomma88

Blomma88

Kvinna ·

Svårt de där med storlek. Jag op för 2 v idag, stod och valde mellan 350 och 400 valde 350 för att kirurgen sa att om jag väljer 400 kommer jag behöva gå upp en klädstorlek för att jag ikr smal midja och smal resten.. Vill ju inte bara ha två stora bröst och smal resten, inget kul att se större ut än vad man är p.g.a brösten. Svårt en där, mycket att tänka på. Lycka till!!
Gilla
111

111

Kvinna ·

LillaMilla skrev:

Jag la in 485 och det kändes lite förstort då när jag provade med ett linne över på konsultationen men nu när de sitter bakom bröstmuskeln känns det alldeles för litet
Gilla
LillaMilla

LillaMilla

Man ·

Inne som hastigast nu på morgonen.

Ja men precis så kändes det för mig med. De såg enorma ut under linnet.

Bara några dagar kvar nu :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem