Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
hejhejmonika profilbild

hejhejmonika

Kvinna ·

23 nov, 2017

350 cc vikt

Bröstförstoring

Ni som har runt 350 cc, hur tungt känns det? Testat med ris men antar att det känns lättare med implantat?

27

Sortera efter

Tatas

Kvinna ·

08 dec, 2017

hejhejmonika: nä han sa ingenting om att runda är bättre för klyfta osv. tror mest att han tyckte det skulle passa mig bättre eftersom jag som sagt har så platt bröstkorg och brösten sitter långt ner lixom. Vet ingenting om vad det var för profil osv när jag testade implantaten. Helt ärligt vart jag ganska frånvarande efter att han konstaterade att vi skulle göra ett ankarlyft för bästa resultat då jag trodde att jag inte skulle ha råd med operationen då och blev ganska ledsen. Tror han märkte det på mig så vi diskuterade inte saker så noggrannt och djupgående den konsultationen utan han sa att jag skulle gå hem och fundera och komma tillbaka på ett kostnadsfritt återbesök när jag låtit allt sjunka in. Så himla förstående och fint. Jag uppdaterar om allt med profil, beslut om cc osv efter tisdag när jag ska träffa honom igen. Nu när allt är bokat och betalat kommer nog fokus vara på topp :)
Gilla

hejhejmonika

Kvinna ·

10 dec, 2017

Okej, förstår. Vad bra han verkar, känns som du är i trygga händer i vilket fall. Ja det får du jättegärna göra! Lycka till :)
Gilla

Tatas

Kvinna ·

12 dec, 2017

hejhejmonika: Nuuu har jag varit på min andra och sista konsultation innan operationen så nu ska jag uppdatera dig lite om vi kom överens om. Paolo sa att jag inte kommer veta för ens efter operationen exakt vilken cc han väljer att lägga in. Han sa att han måste mäta bröstfickan för att på bästa sätt skräddarsy vilket implantat som passar mig och min kropp bäst, men någonstans runt 400cc kommer det landa på, det kan bli 375-420.. Läääskigt, men mannen vet ju vad han sysslar med så litar helt och hållet på honom och ser hellre att det är på detta sättet än att jag själv säger att jag vill ha si eller så stora implantat och så slutar det med att dem blir för små eller för stora. Jag har ändå varit extremt noggrann och upprepat att jag inte vill ha för stora implantat och att det ska se naturligt ut och han har bekräftat detta och försäkrat mig om att det inte kommer bli onaturligt eller för stort utan att han ska göra dom så bra som de bara kan bli för min kropp. Sedan kom vi fram till att jag ska ha Motivas Full Round implantat då jag som jag tidigare sagt har så platt bröst upptill (svårt att förklara) och behöver fylla ut upptill för att få så snygg klyfta och så "fylliga" bröst som möjligt. Jag visade även lite bilder på bröst från hans instagram som jag tyckte han hade bra storlek och han instämde i att den storleken var ungefär i den storleken som han hade haft i åtanke med. Så jag är bara så nöjd, taggad och exalterad inför detta. Vill att December ska vara över nu så jag bara kan få göra detta! :)
Gilla

hejhejmonika

Kvinna ·

12 dec, 2017

Tatas: Tusen tack för uppdateringen! Men gud, haha. Så om bröstfickan är bredare blir det troligtvis 420 cc för att få till snygg klyfta/mellanrum, är det så han menar? Ja eller hur, och man har ju i princip bara sett fina och proportionerliga bilder av hans tidigare patienter så ja precis han vet ju vad hans sysslar med ;) Tror det kommer bli super för dig, förstår att du längtar!! :)
Gilla

Tatas

Kvinna ·

12 dec, 2017

hejhejmonika: haha jag vet, skit nervöst att lägga sig där och inte veta men aa antar att det blir större implantat om fickan är bred för att precis som du säger få ihop allt och fylla ut all tidigare vävnad :)
Gilla

hejhejmonika

Kvinna ·

13 dec, 2017

Jaa, tur du valt Paolo som får experimentera haha. Uppdatera gärna op-berättelse om du orkar sen. Är såå inne på Paolo så vill verkligen få alla erfarenheter som går :) Lycka tlll med allt nu, spännande! :)
Gilla

Tatas

Kvinna ·

16 dec, 2017

Absolut! Tack så mycket! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem