Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
maggans

maggans

Kvinna ·

350cc för stort??

Bröstförstoring

Hej! Var precis på konsultation på bellakliniken. Jag vill få ett naturligt resultat och absolut inte för stora bröst. Johan (kirurgen) tyckte att jag skulle lägga in runda gelehallon 350cc mellanprofil bakom muskeln. Jag har idag cirka en B-kupa och är 165 väger cirka 58. Jag tyckte att det kändes som en bra storlek på konsultationen men nu börjar jag undra om det ändå kommer bli förstort och att det är en uppenbar bröstförstoring. Någon som vet om det är stort implantat och om profilen är osv kommer bli STORT liksom? :))

12

Sortera efter

madeleinep

madeleinep

Kvinna ·

Jag tror inte att 350 blir för stort. Jag har lagt in 400 och är 155 och väger 47. Jag gillar ju stora bröst och tycker mina är försmå. Men der beror ju helt på vad man är ute efter. Om 350 känns stort ta 300, gå på din magkänsla:) lycka till.
Gilla
maggans

maggans

Kvinna ·

Jaa okej, ja det hela känns så himla svårt. Är det bättre att ta lite större eller lite mindre liksom. Tack så mycket :)
Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Vad som blir förstort eller för litet beror på din kroppsform, längd, vikt, bröstbredd osv.

Jag är 162cm, väger 58 och har en timglas kropp. La in 375cc HP och det ser helt naturligt ut på mig :)

Gilla
Lunda

Lunda

Kvinna ·

Är lite större än dig och ska lägga in 450 vilket jag tycker verkar enormt men efter mycket funderande tror jag det blir bra. Tror 350 kommer bli jätte bra. Är också rädd att det ska skrika operation om mig och det vill jag inte. Vad tyckte du om Bellakliniken?
Gilla
maggans

maggans

Kvinna ·

Jaa har inte riktigt tänk på att ens kroppstorlek har så mycket betydelse för resultatet men betyder det då att eftersom jag är lite kortare kommer dem att se större ut än om jag hade varit längre? Jag tycker att bellakliniken verkade som en väldigt personlig klinik, johan besvarade mina frågor bra och så. Dock lite minuspoäng eller vad man ska säga min tid blev 40min försenad vilket han inte ursäktade och så var han ganska stressad men annrs kändes det bra :)
Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

maggans skrev:
Jaa har inte riktigt tänk på att ens kroppstorlek har så mycket betydelse för resultatet men betyder det då att eftersom jag är lite kortare kommer dem att se större ut än om jag hade varit längre? Jag tycker att bellakliniken verkade som en väldigt personlig klinik, johan besvarade mina frågor bra och så. Dock lite minuspoäng eller vad man ska säga min tid blev 40min försenad vilket han inte ursäktade och så var han ganska stressad men annrs kändes det bra :)

Inte bara pga längd... Längd, vikt, kroppsform, bröstbredd och hur dina revben lutar avgör resultatet.

Gilla
Erriperri

Erriperri

Kvinna ·

Ofta tycker jag personligen i alla fall att den saken som gör att dom kan se större ut är just längden, jag personligen tycker om stora bröst och ska nog göra ännu en förstoring. Men men jag är ca 167 lång och har lagt i 450cc :)
Gilla
Lillstrumpan

Lillstrumpan

Kvinna ·

Jag är 167 lång, väger 60kg och var ute efter ett naturligt resultat, ville inte att det skulle "synas" enormt mycket, eller ha två klot frampå bröstet. Valde 320cc bakom, anatomiska och jag är jättenöjd! Glad att jag inte tog större
Gilla
NewBs15

NewBs15

Kvinna ·

Jag är 170 cm, väger 57-59 kg, tränad och med knappt a-kupa i utgångsläge. La in runda 360 vilket ser mkt proportionerligt ut till min kropp. De känns såklart stora mot det jag har att jämföra med, men annars är de helt lagom till min kropp. På konsultationen bestämde vi 275 ml men jag tryckte mkt på hur mkt jag tränade då. I efterhand tänkte jag att liiite större borde jag ta, för att liksom få valuta för pengarna (lidandet, risken). Min läkare sa att de 85 upp inte var särskilt mkt, som det låter. Och nu är jag såååå glad att jag valde de större. Det är ju sedan en viss skillnad beroende på profil. Ju lägre profil, desto mindre iögonfallande, men ända mkt "massa"
Gilla
Cia73

Cia73

Kvinna ·

Jag har nästan dina mått och har lagt in 350 cc HP. Jag är jättenöjd med storleken, ville inte ha jätte stora utan naturliga och lagom stora till min kropp. Jag har bilder på min sida, om du vill se. Lycka till med ditt val :)
Gilla
Mellanails

Mellanails

Kvinna ·

allt hänger ju på hur du ser ut kroppsligt och hur mkt vävnad du har själv innan som fylls ut, jag hade NOLL i size innan, la in 335 cc & det är helt normalt till min size . kan du se bilder ? jag har både påklädda & avklädda före & efter bilder på min profil 👍 . 

låter dock inte på din beskrivning som att de skulle bli för stort på dig . 

är 170 lång, väger nånstans mellan 55-60 kg . 
Gilla
Panacotta

Panacotta

Kvinna ·

Jag ska lägga in 275ml och är 170 cm lång och väger 50 kg. När jag provade olika storlekar på kliniken så kändes 275 perfekt. Om jag skulle lägga in mer tror jag att jag skulle se större ut pga större bröst, skulle nog inte bli proportionerligt. Men det är upp till dig vad du tycker är proportionerligt. Jag strävar efter bröst som jag kan visa men också gömma lätt. Med t.ex. 350 ml på mig skulle det nog sett stort och klumpigt ut. 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem