lakerol
Kvinna ·
365cc vs 400cc!?
Jag ska opas på fredag och har inte bestämt storlek ännu. Är det stor skillnad mellan dem?
Jag har beslutsångest!!
jag vill se skillnad och få större bröst men vill inte att det ska bli för stora.
är rädd att 365cc blir för litet?
någon med erfarenhet, har 75b nu.
Sortera efter

mayaa
Kvinna ·
För att man ska kunna se skillnad på olika storlekar lär man öka minst 100cc. Så nån skillnad på 365cc och 400cc kommer du inte se. Ta det större alternativet. För vad är bäst, lite lite för små eller lite lite för stora? Du gör ju ändå en operation för att se skillnaden ;) Men såklart ska du gå efter vad som känns bäst för dig, men jag tror du kommer vara nöjd om du väljer 400cc.
Jag själv velade mellan 375cc och 400cc innan min op och valde tillslut 400cc som jag är riktigt nöjd över att jag tog. Hade jag tagit 375cc hade jag garanterat ångrat mig!
Hoppas du vart nå klokare, och lycka till 🙂
Gilla

MissCharlotte
Kvinna ·
Glöm inte att 50cc "Försvinner". Eller i dom flesta fall.
Gilla

S-Boob
Kvinna ·
Jag opades för två dagar sen, velade mellan 325cc o 350cc, tog till slut 325cc hp men kan redan säga att jag borde kört på större. Jag e nöjd men skulle inte skada med lite större 🙂, lycka till!!
Gilla

vomivex
Kvinna ·
sällan folk tycker de gjort för stora. jag valde mellan 450 och 500 precis innan op och valde 500 då. kirurgen sa att det är mest en psykologisk grej vad man väljer för det är så lite skillnad med 50cc. lycka till:)
Gilla

Lilnatty
Kvinna ·
Jag ska opereras 1/11 och har bestämt 250cc moderate plus profile runda bakom muskeln men har bett om en ny konsultation innan då jag vill testa 350 istället..
Känns så litet med 250cc som kommer bli ca 200cc eftersom 50 försvinner.
Jag har typ 250 i egen bröstvävnad, vad tror folket? :)
Gilla

vomivex
Kvinna ·
om du vill ha D/E så är min uppfattning att du borde gå upp mot 350. tror inte att du kommer få så stora med 250. tänk att ca 100-150 gör en storlek. Det är väldigt sällan folk tycker att de gjort för stora utifrån vad jag lyckats luska fram:)
Gilla

Lilnatty
Kvinna ·
Ja det är det jag tänker, men tydligen har jag mer risk för dB om jag går upp i storlek? :S vad är skillnaden på moderate plus och high? Ska jag ha kvar moderate?
Jag menar att göra en op bara för att gå upp 1 storlek känns ju onödigt, sen vill jag inte ha för stora heller!
Men en synlig klyfta utan häng :)
Gilla

Lilnatty
Kvinna ·
Jag vill även tillägga att jag är ganska smal både upptill och nertill, inte så stor rumpa ;)
Gilla

sockerpullan
Kvinna ·
mayaa skrev:
För att man ska kunna se skillnad på olika storlekar lär man öka minst 100cc. Så nån skillnad på 365cc och 400cc kommer du inte se. Ta det större alternativet. För vad är bäst, lite lite för små eller lite lite för stora? Du gör ju ändå en operation för att se skillnaden ;) Men såklart ska du gå efter vad som känns bäst för dig, men jag tror du kommer vara nöjd om du väljer 400cc.
Jag själv velade mellan 375cc och 400cc innan min op och valde tillslut 400cc som jag är riktigt nöjd över att jag tog. Hade jag tagit 375cc hade jag garanterat ångrat mig!
Hoppas du vart nå klokare, och lycka till 🙂
Gilla

Nallon
Kvinna ·
För att om man väljer det mindre och sedan inte tycker de är stora nog så kommer man alltid ångra att man inte tog det större ändå. Att det kanske inte har någon betydelse visuellt har inte så mycket med saken att göra som det psykologiska i att man valde det "minsta" alternativet. =) Förstår du hur jag menar? Jag valde det större alternativet oxå och är nöjd med det, jag hade nog alltid undrat hur det skulle blivit med det större annars.
Gilla

Lilnatty
Kvinna ·
Haha som när jag köper jeans ;) man undrar alltid hur de andra hade suttit som man inte köpte :)
Gilla

vomivex
Kvinna ·
du bör ju fråga vilket implantat som passar bäst till din bröstkorg i fråga om moderate plus eller hp. Sen håller jag fortfarande fast vid att jag tror du ska upp till 350 om du ska få till en D/E. Det är absolut inte stort med 350 till din vikt och längd utan jag tror det blir lagom speciellt om du ska göra en delvis bakomplacering då jag tyder det som att det är lättare att få till en klyfta med framförplacering.
Gilla

Lilnatty
Kvinna ·
Vad jag har sett så är high snyggare men det kanske är svårt att se med tanke på att folk har olika utgångslägen :)
Ja jag ska verkligen fråga honom ska ta med lite nerskrivna frågor så jag ej glömmer.. Sen har jag inte riktigt förstått varför man lägger framför vs bakom? Vad dem egentliga skillnaden blir :S
Gilla

mayaa
Kvinna ·
Precis som Nallon skriver, man ser inte skillnaden men veta att man valde det minsta alternativet och sen om man inte är nöjd lär de ju kännas surt. Även om inte skillnaden ses så känns det ju bättre att man valde de stora :)
Gilla

Sunpeace
Kvinna ·
Jag velade mellan 375cc och 350cc, känner nu att de känns lite stora men det är väl mest för att formen känns så onaturlig. Ja tycker dock att mina bröst är propotionerliga till min kropp men jag kan lugnt säga att jag inte hade haft något emot att ta 350cc istället. Vissa önskade att de tagit större och vissa mindre.. känn efter själv. Ju naturligare ju mindre.. det kommer ju alltid vara en skillnad till vad du hade från början.
Kolla mina bilder om du vill ;) hoppas du väljer rätt!! :D
Gilla

lakerol
Kvinna ·
Tack för alla svar, opererades som sagt i fredags. Valde 395cc, har inte sett mina bröst ännu. Men på fredag ska jag ta av mig min "bh". Storleken är jag nöjd med hittills, iallafall det jag har sett utav det. :-)
Kändes bra att ta det större, även om det var i sista sekunden:-)
Gilla

Magicadehex
Kvinna ·
Alltså precis som alla andra säger så tycker jag att du ska välja det större alternativet. Alla som ångrar sig i alla fall på detta forum (samt bekanta som opat sig) ångrar alltid att de inte lagt in större. Och med tanke på att 400cc ändå inte är sååå stort så skulle jag välja 400 cc. Du har andra mått än jag men är längre så upp till 500cc skulle nog inte se så stort ut på dig heller....
Lilnatty; gumman du måste kolla det där med DB ordentligt...fråga Örjan och fråga om du får korrigering om det nu skulle bli DB. Eller om andra implantat skulle minska risken för DB. Lycka till!!!
Gilla

Lilnatty
Kvinna ·
Yes ska kolla den 26e :) vill ju inte ha för tunga kanske blir 250 ändå ;)
Gilla

Fislisa
Kvinna ·
La in 400 cc delvis bakom i onsdags. Är jätte nöjd och dom blev stora :) mäter 105 cm runt nu :)
Gilla

rebban
Kvinna ·
Välj 400, jag valde mellan 375 och 450, jag tog 375 och det har gått 3 veckor sen min operation och ångrar att jag inte tog 450, men jag var precis som dig, orolig att jag skulle få för stora bröst, men nu i efterhand så syns det knappt att jag opererat mig... så känns det i alla fall. Välj större än det du tänkte från början, lovar att du inte kommer ångra dig.. Lycka till!
Gilla