päronet
Kvinna ·
375 eller 400?
Någon som lagt i 375 eller 400 cc? Jag velar lite mellan dom storlekarna och de säger ju att man ska ta den större om man velar då man sällan ångrar att det blev för stort. Jag vill ändå kunna dölja brösten någorlunda om jag vill så vill inte att det blir för stort. Någon som har gjort dessa storlekar och vad fick ni för bh-storlek då?
Sortera efter

AnnaKarin13
Kvinna ·
Är det samma profil på implanteten (exempelvis hög profil) så kommer den enda skillnaden att vara att det med 400 cc är något bredare än det med 375 cc.. På min konsultation testade jag tre olika storlekar, först moderate profile i "min" bredd vilket var 300/325 cc (jag har olika stora bröst), den tyckte jag var för platt så då testade jag high profile i samma bredd vilket var 350/375 cc, sedan bad jag att få testa en större bara för att få se hur det kändes och då fick jag en till i high profile men som var bredare och i 400/425 cc. Med den bredden kände jag mest att jag såg överviktig ut eftersom brösten gick ut för mycket på sidorna! Men det beror ju på vad man är ute efter också :) tror mest att man ska låta måtten avgöra, dvs bredden och sen gå på vilken profil man vill ha! Om man sedan vill ha mycket mer cc kanske man får kika på ultrahög profil!
Gilla

AnnaKarin13
Kvinna ·
https://plastikoperationsforum.se/sida/brostimplantat
Den sidan här på POF är väldigt bra, där hittar du länkar till broschyrer från tillverkarna, jag kollade i tabellen för Mentors implantat för att se hur de olika storlekarna skiljde sig åt :)
Gilla

Anonym användare
Till din längd och vikt kommer varken 375 eller 400 se speciellt stort ut. Brösten försvinner lätt i kläder om man inte har något väldigt tajt som framhäver.
Gilla

Stumpaan
Kvinna ·
Jag har 475 cc hög profil och jag kan både framhäva dem och dölja dem väldigt bra så 400 hade du självklart också kunnat dölja när du velat de med en tröja som ej sitter speciellt tajt :) och skillnaden mellan 375 och 400 är väldigt liten :)
Gilla

päronet
Kvinna ·
Tack för svar! På min första konsultation rekommenderade de just 400 high profile då jag hade ca 13 cm i bröstbredd om jag inte minns fel. Lät stort då men efter att ha läst kommentarerna här så kanske det inte blir så brutalt stort som jag föreställt mig. Ska gå på en andra konsultation och höra vad de säger. Vad blir den egentliga skillnaden på high profile och ultra high? Förstår ju att brösten hamnar högre upp men hur stor blir skillnaden egentligen?
Gilla

Fritte
Kvinna ·
Vi är typ lika långa och väger typ lika mycket, och jag funderar på 375 mp+ ! Fick inte reda på min bröstbredd dock så jag vet inte alls vad som blir bra ! Får nog mejla min läkare ;p
Gilla

Nervöös
Kvinna ·
Jag la in 375 i high profile för några dagar sen, valde först 325 mp+ men bestämde mig för att pröva 400 och 375 hp på operationsdagen. Så glad att jag gjorde de!
De ser lagom ut, hade kunnat gå större då de inte ser jättestort ut, men de hade inte fått plats :)! Han fick knappt in 375 haha.
Enlighet change bh guide kommer jag hamna på 70DD! Men får se när de läkt lite mer :)!
Gilla

Yayan
Kvinna ·
Välj det större, man vänjer sig fort och är man som mig van att gå i pushup innan op blir det inte stor skillnad efter op med sporttop. Jag har 350 cc och jag kan ha på mig vad som helst utan att brösten ser STORA ut. Men det beror ju på hur man är byggd också..
Gilla

Yayan
Kvinna ·
Glömde, jag har 70E nu efter op. Visuellt liten C..
Gilla

Noob
Kvinna ·
Jag har 375cc high profile och ligger på 70g nu men tycker att dom blev alldeles för små :(
Gilla

feliciaA
Kvinna ·
Hej jag har oxå en op inbokad på läkarhuset norr den16/8 hos Jenny Cajander. Har precis samma problem som du och velar mellan mentor hög profil 375 eller 400 =) har just nu 270cc pip framför muskeln men ska byta och lägga bakom muskeln då jag har lite underhuds fett och har fått en del rippling. Alla säger att de inte är någon skillnad så man ska kanske ta 400 då =)
Gilla

päronet
Kvinna ·
Hej! Jaha vad kul! Ja vi bestämde nu på konsultationen att jag skulle ta 400cc high profile men jag velar lite då jag är rätt att implantaten ska se breda ut. Så är lite fundersam på att ta 375cc high profile istället.. Jag ska också köra bakom muskeln :) Vi har samma dilemma här här hör jag! Hur bred bröstbredd har du?
Gilla

feliciaA
Kvinna ·
Haha ja vi har samma dilemma! På mina gamla implantat har jag 11,5 cm bredd. Va in och läste på mentors hemsida att 375cc va 12cm och 400cc va 12,3cm breda. På konsulationen sa hon att jag kan välja mellan båda =) så jag tänker att om de bara skiljer 0,3cm kanske man ändå ska köra på 400cc. Svårt val ändå =(
Gilla