Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
stretched

stretched

Kvinna ·

375 eller 400???

Bröstförstoring

Panik! op på torsdag och är livrädd för att se ut som en tuttis.... Ni som har lust kan väl fotobomba eller skriva något så jag får se om de är någon skillnad? går det typ att dölja med kläder och så?? är 1,62, 60 kg och har typ 75 b nu så om ni e någorlunda lika vore det grymt! tack undrar även hur obekvämt de e o sova på mage och om de någonsin kommer kännas som sina egna? tack!

18

Sortera efter

Ellanbellan

Ellanbellan

Kvinna ·

stretched skrev:

Panik! op på torsdag och är livrädd för att se ut som en tuttis.... Ni som har lust kan väl fotobomba eller skriva något så jag får se om de är någon skillnad? går det typ att dölja med kläder och så?? är 1,62, 60 kg och har typ 75 b nu så om ni e någorlunda lika vore det grymt! tack undrar även hur obekvämt de e o sova på mage och om de någonsin kommer kännas som sina egna? tack!

Jag opererades för två dagar sen, satte in 420cc och är hittills så galet nöjd. Hade 75 B/C innan med väldigt mycket lös hud, är 163 cm lång och väger ca 55 kg. Nu är dem fortfarande väldigt hårda och svullna, men tog på en vanlig tröja igår och dem passar perfekt till min kropp. Man kan inte avgöra vid första anblicken att det är implantat (med vanliga kläder då, för självfallet syns det ju i tex en bikini) vilket var mitt mål. Velade också fram och tillbaka med storlek och var rädd att det skulle bli för stort men hittills är jag bara så jäkla nöjd. Kan även tillägga att jag fick genomgå ett bröstlyft också. Så det är en sån stor skillnad och jag är så lycklig över dem så hälften vore nog. :) Har en bild i min profil på dem ca 2 h efter operation ifall du vill kika. Ta det som känns bäst för just dig. Jag litade på min kirurg med alla proportioner osv och jag är så glad att jag gjorde det. Dock ska tilläggas att jag hellre ville ha "större" bröst än väldigt diskreta då jag innan graviditet och amning haft väldigt stora av mig själv. Men hoppas du fick lite hjälp i alla fall :)
Gilla
pinkpanther

pinkpanther

Kvinna ·

Du och jag har ganska lika förutsättningar kroppsmässigt och jag valde 375cc då både jag och min kirurg kom överns om att det skulle bli snyggast propertioneligt för mig kropp. Jag vill inte att folk ska se med kläder att jag gjort mina bröst, därför kändes det mindre alternativet mycket bättre, även då vad jag har förstått så är det inte jätte stor skillnad för ögat mellan 375 cc och 400cc. Ta den storlek som känns bäst helt enkelt, det är du som ska vara nöjd med dina nya bröst! :)

Gilla
Citadelltjejen

Citadelltjejen

Kvinna ·

Jag är rätt lik dig i måtten är 162 cm lång och väger nu 57kg. Jag har 450 cc inne just nu och det är ingen som ser att jag har implantat när jag har kläder på mig. Men det är lite svårare att dölja med bikini. Men tycker annars att det går att framhäva och dölja. 

Gilla
Yrväder

Yrväder

Kvinna ·

Så liten skillnad att 25 cc hit och dit inte märks.. Jag är nästan lika lång som dig, har 300 cc och skulle aldrig tagit större än 350 för det skulle (på mig) se väldigt stort ut och tex min sambo skulle tycka det var fult och fejk. Sen kanske man inte vill ha "meloner" när man är 40-50... Jag skulle valt det mindre (375)
Gilla
Felize

Felize

Kvinna ·

Det är ju inte bara cc som avgör hur stora de upplevs. Typ high profile går ju maximalt ut från kroppen medan moderate plus är aningen plattare och därför inte lika iögonfallande. Jag ska ha 400 cc och moderate plus - runda mentor. Ska dock tilläggas att jag är 177 lång och väger 63 kg, har inga breda höfter och har smal bröstkorg och axlar. 400 cc var det maximala som jag kunde ha i bredd. Vill ej ha små utskjutande med stort mellanrum, tar då hellre bredare implantat med mindre utskjut. Det är ju ofta profilen som gör mycket för hur stora de upplevs. Lycka till!
Gilla
stretched

stretched

Kvinna ·

tack så mkt för svaren=) ska tillägga att jag har ammat två barn och har därför häng och är egentligen bara ute efter att få bort det.. skulle jag ta anatomiska eller mindre put än high skulle dom bara bli större men inte mindre hängiga...jag och kirurgen hade bestämt 425 i ena och 400 i andra så jag har redan gått ner en storlek till 400/375... vill inte ha stora men måste välja lite större än tänkt för att fylla ut påsarna om man säger...sen säger dom flesta att de e ingen skillnad på 375 o 400 men nåt måste det ju vara annars verkar de onödigt att tillverka den strl överhuvudtaget?ska till örjan gribbing btw som redan är besviken på att jag valde en strl mindre...

Gilla
nyfiken1

nyfiken1

Kvinna ·

Men om det var 425 och 400 från börjn för att kirugen sa att det skulle bli bäst resultat antar jag, varför följer du inte det då? 25cc är ju ungerfär mindre än 2 matskedar så jag tror inte du kommer märka någon direkt skillnad, men kanske det är en annan bredd bra som kirurgen anser passa bättre? Tänker på det att det är ju hänget ni vill ha bort så bra som möjligt? 

Gilla
Ae8

Ae8

Kvinna ·

När det kommer till vilken strl man ska lägga in så är den bästa rådgivaren din kirurg. Ömöjligt att veta hur dom blir innan dom väl hamnat i din kropp, men dom vet iaf vad dom pratar om =)

Jag la in 375g, vilket motsvarar ca 400cc.. Var orolig innan att dom skulle vara för små men dom är väääldigt stora.. Min kirurg sa att de var max vad han kunde lägga in på mig men jag trodde inte riktigt på de då jag jämförde med andra som gjort.. Men jag gick från en knapp a-kupa till e-kupa..

Så mitt råd om du känner dig osäker är att rådgöra med din kirurg som garanterat borde kunna ge dig de bästa svaret :) Lycka ill!

Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Jag har lagt in 375 cc HP, finns bilder på storleken på min profil, dock har implantaten fastnat för tidigt samt kapselkontratur på ena.

Om man läggar in 375 så kommer det se ut som ca 250.. och 400 cc kommer likna 375 cc, är ingen större skillnad.

Gilla
Ophelia

Ophelia

Kvinna ·

Du kommer inte se någon skillnad alls om det är samma profil på implantaten. Är väl 2mm skillnad tror jag. Har mentors tabell i mitt galleri. Jag bytte från 325cc mp till 400 cc hp. Ser betydlig skillnad. Men hade jag bytt från 325cc mp till 400cc mp hade det inte synts. Nu är det 1,7 cm mer på höjden runt om men är lika breda som 325 cc. Ville ha mer volym för min bröstkorg går inåt och slukade stora delar av implantaten och de åkte ihop i mitten. Nu har jag grishud transplanterad som är som en inbyggd bh och brösten åker inte ihop. Men tycker inte 375cc ser ut som 250 cc som ovanstående skriver. Hur många procent som slukas av bröstmusklerna är individuellt, däremot håller jag med om att 375cc och 400 cc inte är någon skillnad.
Gilla
stretched

stretched

Kvinna ·

ok men när jag provade med det tighta linnet på kliniken så tyckte jag de va ganska stor skillnad..min bröstkorg putar ut ganska mycket då kanske det inte försvinner lika mycket?

Gilla
Smulans81

Smulans81

Kvinna ·

Jag opererades i onsdag och la in 375 g Natrelle (cirka 410 cc). Det är alldeles lagom på mig tycker jag men vill man ha stora bröst ska man nog lägga in mer. Mina blev inte stora. Sedan måste man ju också kolla på bredd och höjd samt profil på implantatet. Jag har hög profil samt ganska bred bröstkorg, implantaten är 13 Cm breda. De sticker inte ut alls mkt från kroppen så lägra profil hade jag inte valt. Tror det kommer synas i bikini i övrigt kommer nog ingen lägga märke till min bröstförstoring om jag inte nu har push up och väldigt urringat. Känns super! Lycka till med ditt val och lyssna på kirurgen.
Gilla
solrosen84

solrosen84

Kvinna ·

stretched skrev:

Kolla gärna mina bilder. Gjorde min op för 3 veckor sen. Är galet nöjd med resultatet!
Gilla
madeleinep

madeleinep

Kvinna ·

Jag har 400 cc och är 155 och väger cirka 48 kilo. jag sover på mage nu 2 månader efter :)
Kommer gå kanon!
Gilla
Lillis

Lillis

Kvinna ·

Halloj!

Kolla mina bilder, har 375 i mitt vänstra och 400 i det högra! Moderate +

Det är så liten skillnad att du inte kommer att se det! Stort lycka till!!!

Gilla
LillaL

LillaL

Kvinna ·

Hej!! Lånar tråden lite och undrar om det blir stor skillnad om man står och väger mellan 375&400 cc (har olika stora bröst nu) eller 400&450cc?? Är 165 cm lång, väger runt 57-58 kg, 22 år.. 

Har läst på några ställen att brösten krymper lite så blir lite osäker... Hjälp mig!! :-)

Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

louisee skrev:

Hej!! Lånar tråden lite och undrar om det blir stor skillnad om man står och väger mellan 375&400 cc (har olika stora bröst nu) eller 400&450cc?? Är 165 cm lång, väger runt 57-58 kg, 22 år.. 

Har läst på några ställen att brösten krymper lite så blir lite osäker... Hjälp mig!! :-)

Om dte är en större skillnad på din bröst så ska du kolla med kirurgen istället för oss ^^

Gilla
LillaL

LillaL

Kvinna ·

Tänkte om någon annan varit i samma sits och kunde hjälpa mig.. Menade om brösten krymper lite så kanske man ska ta 400 i ena och 450 i andra för att få den storleken man hade tänkt sig.. Och jag tänker om man har 400 i ena och 450 i andra, visst blir det som att båda brösten har 400cc? Har massa frågor men är nervös ha ha.. Opererar mig på måndag....

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem