Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
KsaFrida

KsaFrida

Kvinna ·

375 eller 400 cc?

Bröstförstoring

Hej! Jag har operationstid till bröstföstoring nästa vecka. Jag är 160 cm lång och väger 56 kg. Ja har liten b kupa just nu och väljer mellan att lägg in 375 eller 400 cc. Gelehallonimplantat bakom bröstmusklen.

Jag antar att skillnaden mellan 375 och 400 inte är specell stor men någon skillnad måste  de ju vara så frågan är vad jag kommer bli mest nöjd med. Jag var inne på 400 efter konsultationen men sen har jag blivit osäker efter det, många vänner som är negativa tyvärr. Man vill ju att brösten ska bli "lagom" inte för stora så de ser påklistrade ut, men inte för små nu när man väl gör dem.

Jag antar att jag egentligen bara vill bli lite pushad för att ta 400 :)

9

Sortera efter

Midnattsfrost

Midnattsfrost

Kvinna ·

Tycker du ska köra på 400 cc eftersom ungefär 50cc "försvinner" vid bakom. Du vill ju inteha lagt massa pengar och sedan vara missnöjd! Strunta i negativiteten - trist att de inte stöttar dig mer! Lycka till!!!
Gilla
Irmy

Irmy

Kvinna ·

HEJ

ja känner igen mej JÄTTE mycket.

har vänner som gjort bröstförstoring som sa till mej att 450cc är ALLDELES för stort! 

min kirurg rekommenderade 450 och mina vänner som väger ca lika mycket och är lika långa har laggt in mycket minder och sa att de kommer bli på tok för stort! jag velade fram och tillbaka även på operationsdagen. men eftersom kirurgen sa att ja inte kan jämföra mej med andra ÄVEN om de ser utt att ha samma kroppstyp och samma egen volym i sina bröst pga att de kan vara skillnad i bröstkorg mm som man intre ser som "lekman" så tillslut tog ja 450, de har ja INTE ångrat.

mina vänner sa att kirurgen nog träffar på mest "sånna som e överdrivna och vill ha uppmärksamhet" så han kanske trodde att ja också var sådan och därför rekommenderade så stort, men ja va jätte tydlig med att jag INTE ville se ut som plastickfantastick utan bara en tjej med "stora" bröst inte TOK stora. jag e glad att ja inte tog mindre, de ser inte alls så stort ut som när man provar de i bh-n!

Gilla
Gulkyckling

Gulkyckling

Kvinna ·

Jag hade en "B-kupa" innan min operation, å jag la in 345 cc. Visuellt kanske jag har en "C-kupa".... Sen vad man får för behå storlek efter är en annan fråga... Jag har 65G, å då tror alla som inte opererat sig att jag har huuuur stora bomber som helst, men sillisar drar ju större kupor. Plus att dem flesta inte har en aning om hur en behå ska sitta innan, inklusive mig själv. Jag tycker att du ska ta 400 cc och skita i vad andra säger. Kolla min påklädda bild, så får du ett hum om hur stort de ser ut med 345 cc. Ta 400 om de är de du ville ha från början!! De är du som ska vara böjd, ingen annan... Lycka till! :-)
Gilla
Gulkyckling

Gulkyckling

Kvinna ·

*nöjd!!
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Du kommer inte se någon skillnad alls på 375 och 400
Gilla
AlexC

AlexC

Kvinna ·

Visuellt är det absolut ingen skillnad mellan de båda. Tänk en matsked mer eller mindre...
Gilla
KsaFrida

KsaFrida

Kvinna ·

Tack så jätte mycket för kommentarerna!

Jag har nu bestämt mig för 400, tror det blir perfekt :) 5 dagar kvar till operation, taggad!!

Gilla
jessjessica

jessjessica

Kvinna ·

Jag velade också mellan 400 och mindre altenativ! Det var mest för att 400 lät så mycket i mina öron då jag innan konsultationen var säker på att jag högst skulle stoppa in högst 350cc!

Nu har jag haft mina 400cc i vardera i 2,5 år och jag är sååååååå nöjd!!

Lycka till!! Vad spännande! 5 dagar är inget!

Gilla
KsaFrida

KsaFrida

Kvinna ·

Ja på något vis låter400 väldigt mycket större är 375. Men skillnaden är inte så stor så borde bli nöjd vad jg än väljer!! 4 dagar till operation nu, känns bra. Drog mig för att berätta för föräldrarna men nu är de gjort och de tog de förvånansvärt bra, så nu när "alla" vet så känner kag mig riktigt pushad, äntligen!!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem