Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ccarolinee

Ccarolinee

Kvinna ·

375 eller 400cc?

Bröstförstoring

Hej som jag tidigare skrivit så velar jag mellan 375 och 400cc hp.. Min bröstbredd är 12cm nu och 375cc är precis 12, 400cc är därimot 12,3 nu undrar jag vad som är  plus och minus med vilket jag väljer? är det mer eller mindre risk för tex rippling eller db eller så med ngt av dom? kolla görna på förebilderna och säg vad ni tror?  kram! kan tillägga att jag sak ha cosh 1 delvis bakom textruerade..

3

Sortera efter

Malin88

Malin88

Kvinna ·

Båda kommer säkert bli väldigt fina på dig. du har ett fint utgångsläge. och vi är rätt lika, du är bara lite kortare än mig. och jag hade också 12 i bröstbredd och la i 390cc. men jag valde 5mm bredare än min bröstbredd. jag känner de går ut lite på sidorna, men jag gillar att de är lite bredare. men om man tar för brett kan risken för rippling öka har jag för mig, då det blir för trångt. men det beror nog mer på hur tunn man är och fastheten och fyllnadsgrader på implantaten.

jag ska byta till 12.75 breda nu i september då min kirurg sa han kan få de lite mer mot mitten då. vill ha mindre mellanrum.

men jag hade valt 400cc om jag va du.

Gilla
Ccarolinee

Ccarolinee

Kvinna ·

Tack för ditt svar:) vad e minst o Max man kan välja igentimot sin bredd vet du de?
Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

Det brukar nog va typ -+5 mm. Beror också på utgångsläget o vad man är ute efter för resultat :) men det bör iaf inte va mer än 1 cm. Man får tänka på att för breda implantat ökar risken för symmastia
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem