Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
dalatös

dalatös

Kvinna ·

375 m+ eller 450 hp??

Bröstförstoring

Jag ska göra en bröstförstoring den 19/6.

I konsultationen så provade jag både 375 moderate plus och 450 high profile.
Jag tyckte 375 kändes för platt så jag provade 450, och den kändes bättre. Tyckte 375 kändes liten, men hade ju 450 i den andra så klart den kändes liten. Bestämde mig för 450.
Men nu börjar jag oroa mig för att den blir för "framåt". Vill ha ett naturligt resultat, så 375 kanske blir bättre ändå?

Jag mejlade Örjan och frågade vilket han hade tagit om han fick bestämma och då skrev han 375 m+, men han trodde att jag skulle bli mest nöjd med 450 hp.

Någon som har velat mellan samma? Och vad tog du då? :)

Vill jätte gärna se klädda bilder så jag är bronsmedlem.

14

Sortera efter

via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Då 450 HP känndes bättre på din konsulation så tror jag även att det är den storleken som du ska köra på. Jag antar att det är samma bredd på implantaten också. Jag personligen tycker att HP ger snygga resultat och kan ha en lite ökad chans till lite mera skidbacke upptill. Du kommer troligen inte se en storlekskillnad mellan dessa när de väl sitter i kroppen, däremot att mp+ kan kännas lite platt om det var så du kännde på konsulationen. Är du riktig osäker så kan du alltid boka in en ny tid och prova igen.

Gilla
dalatös

dalatös

Kvinna ·

Tack för svaret

Puffar på :)

Gilla
dalatös

dalatös

Kvinna ·

Ingen? :)

Gilla
Miss_V

Miss_V

Kvinna ·

varför tyckte han 375 men trodde att duskulle bli mest nöjd med 450?? kul:)

Gilla
dalatös

dalatös

Kvinna ·

Ja du :P Jag antar att han tror det efter konsultationen vi hade, vad jag sa att jag var ute efter med tanke på att jag är päronformad. Och när jag provade 375 m+ så tyckte jag att den var för platt. Och när jag visade en bild om hur jag vill ha det, så sa ahn att jag tom skulle kunna ta 500cc hp :)
Gilla
Sc11

Sc11

Kvinna ·

Hej! Läste denna tråden nu, och det hade kunnat vara jag som skrivit den!

Provade exakt samma som dig, fast 350cc mp+.. Och 450 hp. Bestämde mig snabbt för 450, och sen har jag velat fram och tillbaka och är inne i någon slags "bröst-psykos" , såhär veckorna före op..

Jag tycker personligen att mp+ ger så jävla snyggt resultat! Men, som sagt, det kan bli "för platt". Jag är smal, men väääldigt päronformad.

först var jag säker på 450, sen 350mp, och nu blir det nog 450 ändå :)

Är rädd att det putar aldeless för mkt, och att det inte blir diskret.. Vill inte se fejk ut.. Och eftersom jag är rätt lång så är jag rädd att hela jag ska bli stor med så stora implantat..

Vilken bild visade du? Kan du inte lägga upp den?

Vi är i samma sits du å jag ;)

Gilla
dalatös

dalatös

Kvinna ·

Denna bild visade jag:
http://www.bilddump.se/bilder/20120611204619-83.253.201.27.png
Det var med denna bild han sa att jag lika gärna kunde ta 500cc, och vilket som så skulle jag få fina bröst.

500cc blir det iaf inte.
Jag är rädd att 375m+ blir för litet men 450hp för stort, men det enda som skiljer är "putet" som är 1,3 cm.
Vet inte heller hur mycket det är som försvinner när man sätter in implantatet, och nu la man ju implantatet PÅ bröstet på konsultationen..

Ska iaf prova implantaten igen direkt innan op, så man bara bestämmer sig för ett ;P

Gilla
Badinfluence

Badinfluence

Kvinna ·

Alltså gå loss. Jag gick från 75A till 325cc... Öööönskar av hela mitt hjärta att jag hade lagt 400 minst. När man lägger så mycket pengar så vill man se skillnad med kläder på också. Det är mindre än vad man tror och inläggen man får testa under sport bhn stämmer verkligen. Lycka till!
Gilla
dalatös

dalatös

Kvinna ·

Vad tråkigt att du känner så :(

Ja, man vill ju sa skillnaden på kläderna på också.

Just nu lutar det mot 450hp igen :P Sen till kvällen får jag väl panik igen om att det blir för stort.. ;P

Gilla
Badinfluence

Badinfluence

Kvinna ·

tror att du blir supernöjd, lycka till! :)
Gilla
b00bs2012

b00bs2012

Kvinna ·

Va bestämde ni er för? Jag velar oxå mellan 375 mp+ och 450 hp..
Ska operera mig 2:a april hos örjan! tacksam för svar :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Varför inte gå på hp men ta ett mindre implantat? Eller ta ett större m+? Jag vet inte din bröstbredd, men den 
spelar ju roll i sammanhanget :-) 
Gilla
b00bs2012

b00bs2012

Kvinna ·

jag har 12 cm i bröstbredd, valde dessa eftersom jag vill få tajt klyfta :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Aha okej. Ja, jag har 11,5 cm i bröstbredd så jag kan inte gå upp till 450cc... eller ja, kan kan jag väl, men då får jag gå
utanför min egen bröstbredd rätt mycket. 
Vill du ha tajtare klyfta så kanske mp+ är bättre? Men samtidigt så går ju implantatet utanför på sidorna också... så ja, 
det är svårt. Hur ser dina bröst ut nu? Har du någon bild på det? 
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem