Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Plastikfreak

Plastikfreak

Kvinna ·

375/400cc för stort om man är 155cm lång? hjälp!

Bröstförstoring

Jag är en tjej på 155cm lång och ska operera brösten i Maj. Jag har varit på konsultation och när jag testade så provade jag ut implantat som var 400cc. Mina föräldrar gör mig osäker och säger att det kommer se JÄTTESTORT ut på mig, och att jag har en ganska liten överkropp. På konsultationen rekommenderade läkaren att jag skulle välja high profile på grund av att jag inte har så stor överkorpp. Vad tror ni, tror ni att det kommer se jättestort ut? Jag har ena stunden tyckt att det kommer se för litet ut, och nu börjar jag bli osäker på om det blir för stort för att mina föräldrar säger så. Min mamma har också opererat sig, hon har lagt in 220cc anatomiska dock. Och hon tror att alla kommer stirra 😕.. Jag vill ha rätt stora bröst så jag vill inte ta för små heller!

planen är att jag ska lägga in 400cc high profile, delvis bakom muskeln. 

20

Sortera efter

Ettan1

Ettan1

Kvinna ·

Jag är 157lång och la in 350cc.. tycker själv dom ibland är små, ibland stora eller jaa lagom.. Andra tycker dom är stora. Har ibland märkt att folk som inte vet om att jag är opad kollar jätte mycket (vänner som inte vet.)Ändå har jag intehaft på mig nåurringade kläder.Jag har inga helkroppsbilder att visa, men kanske kan fixa, så får du se på ett ungefär hur det ser ut på mig.

Lycka till med valet, det är inte alltid så lätt:)

Gilla
Plastikfreak

Plastikfreak

Kvinna ·

oj.. det där gjorde mig ännu mer osäker.. jag funderar faktiskt på ta 350 istället för 375/400. Men jag är rädd att jag då kommer ångra mig efter att jag har opat mig och tänka "jag skulle tagit större".. kan man gå på en till konsultation på samma klinik? och testa implantaten igen? :)

Gilla
Ettan1

Ettan1

Kvinna ·

Om du har möjlighet så gå på fler konsultationer! :) Jag minns att jag tyckte 400 implantatet var för stort när jag prövade. Jag funderade på 375 från allra första början men slutade på 350cc. Min kirurg sa att det inte är nån märkbar skillnad på 350 och 375.. Fick aldrig pröva 375 implantatet eftersom han bara hade 350 å 400 hemma av dom storlekarna jag var intresserad av :) Men om du tänker såhär, vill du jämt ha uppmärksamhet över brösten? För dom är lättare att framhäva om dom är mindre, och svårare att dölja om dom är för stora. Sen fick jag höra att man ser "fet" ut med stora bröst, tror dock det var avundsjuka vänner som sa de ;) :) Har du gjort ristest hemma? Jag hade ristest på 375 jag gick med hela tiden.
Gilla
Plastikfreak

Plastikfreak

Kvinna ·

Jo jag har också hört att man ser tjock ut med stora bröst.. men det beror ju på hur kort man är också. Jag funderar nästan på att åka dit för att testa 350 cc high profile, för 375 kanske blir för stort.. även fast det inte var någon större skillnad. När jag kom dit hade jag bestämt mig för att 400 var alldeles för stort men jag tyckte att det såg bra ut när jag testade så jag körde på det.. och när jag testade 350 så tyckte jag att det kändes jättelitet
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag är 1,57 och planerar 350 HP framför muskeln men blir också osäker på hur stort det kommer bli på min kropp och att de blir så framhävande :/

Gilla
Crazy Cupcake

Crazy Cupcake

Kvinna ·

Vet inte om det hjälper dig men jag tänker iaf så här:

Hellre att jag vaknar upp efter op och känner, mjaaa kunde ju tagit lite större. Än att jag vaknar upp och tänker WTF har jag gjort?!?! Första alternativet går ju ändå att framhäva de gånger jag vill med wonderbra osv men är de jätte stora så är dom och det kommer vare sig man vill eller inte dra uppmärksamhet till sig.

Avundsjuka "vänners" kommentarer lär man aldrig komma undan hur man än gör tror jag.😕

ett tips är att göra ristest med båda storlekarna och ta kort! svårt att se i spegeln själv. Ristestet ger inte formen men ett hum om storleken iaf.

Lycka till!!🙂

Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

du bör inte lyssna nåt på omgivningen, de vet inte hur det kommer bli på just din kropp. oftast säger ens nära det kommer bli förstort bara för de är rädda det ska bli bomber. mina vänner tjatade mkt att de inte får se för stort ut o även min familj trodde 400cc skulle bli jättestort på mig som är så smal. så jag fegade ur o tog inte mer än vad jag innerst ville. så jag blev missnöjd nästan direkt för de försvinner så lätt i kläder o de såg inte stora ut nånstans. men nu har jag 495cc o är mkt nöjdare! :)

ta det som känns bäst för dig o ta inte åt dig vad andra säger. 375-400cc är inga stora implantat, men klart de blir större på dig än en lång person. men inga bomber.

Gilla
snuttan90

snuttan90

Kvinna ·

Jag är också 155cm lång, väger 50 kg! Jag ska lägga in 410cc eller 440cc, kan inte bestämma mig! :(

Gilla
Sjörövare

Sjörövare

Kvinna ·

Du ska köra på det du vill ha från början, skit i vad andra säger! Annars är risken stor att du står där efter open och inte är nöjd...
du kommer att få stora bröst, men inget som knappast går att dölja om man nu vill det :)

som malin88 sa 375-400c är inga megaimplantat.

Lycka till !

Gilla
Piggelin

Piggelin

Kvinna ·

Jag gjorde också misstaget att berätta och lyssna lite för mycket på vad andra har att säga. SomMalin och Sjörövareskriver bör du inte lyssna för mkt på vad de har för åsikter utan gå på din egen magkänsla. Lyssna även på din kirurg och var aldrig rädd för att ställa frågor du grubblar på mer än en gång.

Min kirurg rekommenderade 445-485 ultra hög profil efter att ha sett bilder på mig. Har sedan tidigare 270cc som känns på tok för litet och dessutom börjat hänga (flera år gamla impantat). Ska bli otroligt skönt att fixa tuttarna och denna gång inriktar jag mig nog på 485cc för att försäkra mig om att det inte blir för litet. Jag eftersöker inte byst à la Linda Rosing men jag är heller inte rädd för fejklooken med mkt volym upptill och rundhet. Själv är jag 1.54cm och väger 54kg med kvinnliga kurvor så jag känner att min rumpa så att säga kan balansera en rätt fyllig byst.

Gilla
geléhallon

geléhallon

Kvinna ·

Det kommer inte hänga på om du väljer 350, 375 eller 400 heller. Man ser ingen skillnad på 50 ml ändå. Hade varit annorlunda om du ville 600 och mamma sa 275. Kör på det större allternativet om du känner för det.
Gilla
Cassandra03

Cassandra03

Kvinna ·

Det skiljer 3 cm på oss då jag själv är 1,58. Jag har lagt in 450 och är smal upptill men har rumpa o höfter. På mig ser det propertionerligt ut. I för stort alls. Tänk på att du kommer att bli storleks blind så jag hade gått på det större så att du inte blir missnöjd att det blev för litet. Lycka till Med vänlig hälsning, Cassandra <3
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Plastikfreak skrev:

På konsultationen rekommenderade läkaren att jag skulle välja high profile på grund av att jag inte har så stor överkorpp. Vad tror ni, tror ni att det kommer se jättestort ut?

Trodde det var tvärt om att man skulle ta mellanprofil om man har liten överkropp, men vad bra att du tog upp det ska jag fråga min läkare. Blir brösten inte större med HP?

Tycker du gör som de andra säger här, gå med ris hemma, prova olika kläder och känn efter vad du känner dig bekväm med :) Lycka till!!

Gilla
Sjörövare

Sjörövare

Kvinna ·

Cassie86 skrev:

Plastikfreak skrev:

På konsultationen rekommenderade läkaren att jag skulle välja high profile på grund av att jag inte har så stor överkorpp. Vad tror ni, tror ni att det kommer se jättestort ut?

Trodde det var tvärt om att man skulle ta mellanprofil om man har liten överkropp, men vad bra att du tog upp det ska jag fråga min läkare. Blir brösten inte större med HP?

Tycker du gör som de andra säger här, gå med ris hemma, prova olika kläder och känn efter vad du känner dig bekväm med :) Lycka till!!

Kirurgen menade säkert att hon måste upp i HP för att hon har liten bröstkorg=liten bröstbredd. Alltså kan hon inte få plats med mellanprofil. Att man upplever brösten större (putigare) med HP är för att det är mer projektion på dem än mellanprofil.

Gilla
Plastikfreak

Plastikfreak

Kvinna ·

jo precis, eftersom att jag ska ha HP så kommer det se ännu större ut, men det är inte speciellt stort hopp från 350 till 375? då är det egentligen bäst att ta det större, för att då om jag vaknar sen säger jag "fan jag skulle tagit det större" och sen har man betalar 38 000 för det lixom. Jag ska åka på en till konsultation och testa igen, ska ta kort när jag är där också så att jag kan titta på bilderna och fundera lite :) för man kan ju ändå ändra storlek på operationsdagen. Det är inte så ovanligt att folk är nojiga över vilken storlek man ska ta? för man kan ju aldrig riktigt veta innan hur det kommer se ut sen. 

Gilla
Tösan

Tösan

Kvinna ·

Du bör fundera på vilket som är värst för just dig att vakna upp och känna fan jag skulle ha tagit större eller fan jag skulle ha tagit mindre. När du vet det så vet du vilket alternativ du bör välja.

Gilla
Tess

Tess

Kvinna ·

Jag är 157 cm och väger 47. Har 425 cc och för mig är dem i största laget. Men vad som är stort för mig kanske är litet för någon annan. Men i vanlig bh får jag bomber och väljer oftast att bara ha en tunn bh så inte ett par vandrande lökar kommer gående ;) sen tycker jag inte det är så snyggt med ett par gigantiska bröst. Men smaken är olika och tur är väl det :)
Gilla
Mini81

Mini81

Kvinna ·

Hej, jag är också 155cm lång och väger 46kg. Jag skall på konsultation om två veckor(op bokad den 12 mars) så jag kan skriva vad vi kom fram till då! Är själv väldigt atletisk och är livrädd att ta för stora... Mitt främsta önskemål är bröst som passar mig samt att jag skall kunna ha tshirt utan bh. Har massor av väninnor som har implantat och alla säger, gör hellre stora.... Men 99% av dom kan inte jogga en meter utan att brösten gör ont. Lyssna bara på dig själv och din egna magkänsla. Det skall jag göra! Återkommer!!!
Gilla
sandjja

sandjja

Kvinna ·

Jag har 450 och 550 och jag är 158 och jag kan väl säga att visst jag älskar stora bröst och tycker det är snyggt, men ibland kan jag även tycka att det ser för stort på mig och då kan jag väl tillägga att jag inte är nån liten tanig tjej utan jag är mer kurvig och har grov benstomme. När jag ser bilder som jag är med på så ser jag väldigt mycket större ut än vad jag är. Visst det är många som säger att man ska hellre ta för mycket än för lite, men för oss som inte är så långa så ska vi även tänka på att det kanske se lite konstigt ut med:)

Gilla
Plastikfreak

Plastikfreak

Kvinna ·

jo precis, hade jag varit längre så hade jag inte varit lika osäker på storleken! 

men jag ska åka på en till konsultation och känna hur det känns. 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem