FloEmi
Kvinna ·
375cc alt 400
10 dagar kvar å jag börjar känna hur hela jag velar som bara den. Har kontrakt på 375cc men rycker smått i mig efter 400cc med. Min tanke först va 350cc så redan ändrat mig upp 1 gång. Skall ha Motiva hög profil detta är jag säker på. Och bakom muskeln. Så ni med liknande grund som mig. Har 70a idag. Vilken storlek valde ni och vad har ni i bh strl nu?
Sortera efter

Fint
Kvinna ·
Hej, vad vill du? Om du är rädd att bli små ta 400cc, men om du är rädd att bli stor ta 375cc. Jag har 75A (tro jag) och tar 275cc (jag gick fram och tillbaka mellan 250cc och 275cc till slut tar jag 275cc och blir glad för det). Det blir det lagom för mig och jag som vill att ska se naturligt ut. Provat 300cc för stor för mig. Det är inte lätt kan jag säger. Jag har 75C lite D nu. Vet inte det kommer ändra strl mer efter nu är snart 12 v. Önskar dig lycka till:)
Gilla

FloEmi
Kvinna ·
Vet inte. Hade önskat jag kunde få se på en sån 3d bild vissa kan få en uppfattning med. Inget min klinik jobbar med
Gilla

Annabananaa
Kvinna ·
Man kan inte lita helt på sån 3D simulering heller har jag hört, min kirurg sa även när vi snackade om storleken och jag frågar om jag kan visa han en bild på bröst och be om att få likadant så sa han "Det fungerar inte att se på bilder för att välja implantat och det är också en anledning att jag inte tycker att 3D-simulering är så bra" så vet inte om det hade hjälpt dig eller inte med 3D simulering. 35cc är ju knappt nånting heller, inte ens en halv dl som breder ut sig över bröstet.
Gilla

AndreaC
Kvinna ·
Jag har 75A, väger 48 kg och ca 169/170 cm. Jag har endast varit på en konsultation än så länge (tänkte gå på i alla fall en till innan jag bestämmer mig till 100%). På min konsultation blev jag rekommenderad 325cc motiva hög profil bakom muskeln, den mjuka varianten av inläggen för att det skulle se mer naturligt ut enligt läkaren. I BHn som man provade kändes det väl helt ok men har också börjat vela och vill nog ha lite större. Vet dock inte alls om det hade passat min kroppsform. Man läser ju för det mesta att man ska gå på det större om man velar mellan två storlekar.. Du får känna efter själv men jag kommer nog välja större än det vi pratade om på konsultationen.
Gilla

FloEmi
Kvinna ·
Jag va först inne på 350 vart rekommenderad 375 å nu så skall jag göra det mer besvärligt å tänka 400cc. Ringer imån och frågar om dem kan beställa hem även denna storlek så kan jag göra ett beslut på operations dagen
Gilla

Mimmii
Kvinna ·
Jag velade också väldigt mycket, hade bestämt 330... men bestämde mig efter en andra konsultation att ta 400cc. Har Motivas runda, hög profil. Är glad för det idag! Läkaren tyckte jag kunde ta 450 men det tyckte jag lät för mycket. Har bilder.
Gilla

FloEmi
Kvinna ·
Tack. Vissa bilder gav ett intryck av att dem va stora en annan bild inte lika så man blir lätt förvirrad. Svårt att gå en uppfattning med bild å inte irl
Gilla

Mimmii
Kvinna ·
Ja det är det... men som sagt en andra konsultation och utprovning är att föredra. Om man inte bor väldigt långt ifrån kliniken.
Gilla

Annabananaa
Kvinna ·
Vilken kupstorlek har du nu Mimmii?
Gilla

Mimmii
Kvinna ·
Har inte köpt "vanlig" BH än, men har M i Cubus ovadderade spetsbh (ingen bygel).
Gilla

FloEmi
Kvinna ·
Jag opereras nu den 14/8 och betalat humle och Dumle redan.
Gilla

Plastikop_91
Kvinna ·
Hade inge bröst innan min op. La i 375 HP. Visuell fyllig C-kupa nu. Valde mellan 375 och 400. Hade blivit nöjd med båda! I BH storlek har jag nu 65F.
Ville dock minska risken för rippling som jag hade hög risk att få så körde på mindre Strlk.
Har du inga förhöjda risker tycker jag att du ska köra på det kirurgen rekommenderat :)
Gilla

Alexaandra
Kvinna ·
Hej :) För att man ska kunna se en storleks skillnad så krävs det att man lägger in ca 100-150 cc mer. Så om du velar mellan 375 och 400 så blir det ingen direkt skillnad så lyssna på din kirurg.
Gilla

Plastikop_91
Kvinna ·
Jag tycker du ska ställa denna fråga till din kirurg, och säga att du är rädd att ångra dig och fråga vad han/hon rekommenderar och varför. Du kan ju alltid maila och höra? :)
Gilla

FloEmi
Kvinna ·
Han tror på 375cc och hans kollega tror på denna storlek med. Får lita på det tror jag prata med kliniken idag å hon sa senast på onsdag om jag känner att jag vill ändra storleken
Gilla