Anonym användare
375cc eller 350cc??
Har varit på konsultation för lite drygt en vecka sedan (yeiij!) och har nu äntligen också bokat tid för op!
Det gick så snabbt allting, när bollen väl var i rullning!! :D
Har dock börjat fundera lite granna nu, jag har önskat 375cc och jag provade inte mindre heller för den delen - det kändes liksom helt rätt med en gång! Inte alls så stort som jag trodde att det skulle kännas och det såg väldigt normalt ut ovanifrån och även i spegeln.
För säkerhetsskull så provade jag en större storlek också, inte 425cc utan 450-någonting-annat-som-inte-är-lika-breda-inlägg-som-425cc-är.
De kändes däremot klumpiga och lite för stora.
Att prova en storlek mindre var aldrig någonting som slog mig! Eller rättare sagt, det skulle jag garanterat inte ha.
Fotade lite i spegeln och efter att ha visat för några jag känner faller jag i funderingar på ifall det kanske blir för stort med 375cc och om jag riskerar att behöva skämmas för att jag har för stora tuttar istället för att tänka väx väx VÄX ;-)
Jag var på dubbelkonsultation och fick veta att om det är nån som löper risk för rippling så är det isåfall jag, men hon trodde inte att det skulle vara någon fara heller - bara att risken var isåfall störst hos mig. Jag är liite smalare än min vän och hon ska bara göra 300cc.
Ja, jag fortsätter att fundera, ska kolla med kirurgen vad han säger om det hela när jag kommer dit, om knappa en månad!! :D
Om någon annan varit i liknande funderingar - dela gäärna med er! Sedan jag bokade tiden tänker jag på bröst ungefär en miljon gånger per dag! ;) Jag är så lycklig att detta faktiskt ska bli av!!!! :D
Sortera efter

Anonym användare

Sandrah
Kvinna ·
Som sagt... om man lägger 2 implantat med 25cc skillnad bredvid varandra så kan knappt en erfaren kirurg se någon skillnad!
Mitt tips är att göra ristestet hemma istället (det kan vara väldigt missvisande med implantat utanpå bröstet) 1dl ris i nylonstrumpbyxa = 100cc! Gå runt med dom ofta och länge.. man vänjer sig väldigt fort och många, många önskar att dom vågat satsa på större ändå efter sin op!
Lycka till :)

Anonym användare
jag har 435 och hade lätt kunnat vilja ha 500-600 cc.. nu fick de inte plats men blir det en om.op så kommer jag ta 600 cc

Anonym användare

Längtar större
Kvinna ·
Jag säger också att det är väldigt liten skillnad och att du ska göra ristest och mitt tips ( efter många ristest ) är att ha kokt ris. Koka ris, mät upp 350/375 och mosa ner i en plastpåse och sedan i en nylonstrumpa. Jag tog bara plastpåse först -väldigt stelt o hårt, jag tog bara strumpa sen - väldigt kallt och kletigt och luktade inte så gott ,så jag tog båda sen och det gick bra :) du är ju väldigt smal oxå så att du håller dig under 400 tror jag är bäst. Kram från mig!
din rubrik 350 eller 375 cc... Tänk på att 100 cc motsvarar ca 1 dl så detn marginalen på 350 375 är nog knappt synlig ;)