Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

375cc eller 400cc?

Bröstförstoring

Jag har gjort ristestet och tyckte inte att det var sådär jättestor skillnad mellan 375cc och 400cc. Dock trivdes jag bäst i 375cc men jag ska lägga delvis bakom muskeln och har ju då förstått att det försvinner lite bakom. Är det bäst att ta 400cc då eller hur man ska välja? Haha tycker att det är så svårt..

11

Sortera efter

elenatiana

elenatiana

Kvinna ·

Tycker absolut du ska välja 400! Dels är det väldigt liten skillnad på de två storlekarna men sen är deg ju också som du säger att brösten kommer upplevas mindre sen när implantatet ligger bakom muskeln jämfört med när man testar innan!
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Tack snälla du för svar! Det var lite så jag tänkte också men var också rädd att 400cc skulle bli alldeles för stort på mig så blev så osäker.
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Precis som ni säger så är det absolut ingen stor skillnad på 375 och 400. Som t.ex: RHP: 375 är diametern 12 cm och projektionen 5 cm, och på 400 är det 12,3 och 5,1. RMP: 375 är diametern 13,4 cm och projektionen 3,9 cm, och på 400 är det 13,7 och 3,8 Så jag skulle nog ta 400 istället för 375, då skillnaden är rätt liten och en viss del "försvinner" av att ligga bakom muskeln. :)
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Åhh, tack för ditt svar! Känns lite bättre med mitt val nu faktiskt, och det är ju dessutom inte så länge kvar! :)
Gilla
elenatiana

elenatiana

Kvinna ·

Jag tror faktiskt aldrig jag hört om någon som lagt in runt 400 och tyckt att det blivit för stort. Jag har ju 400/450 nu och tyckte det var för litet så fort all svullnad lagt sig. Kolla mina bilder om du vill. Jag är ju några cm längre än dig men har ändå rätt smal bröstkorg (bröstvidden är 13 cm med implantaten jag har idag men måttet innan var mindre). Hoppas du kommer fram till en storlek som känns bra och att du blir nöjd sen när operationen är klar <3
Gilla
elenatiana

elenatiana

Kvinna ·

Nu känner jag att jag lät lite nonchalant där när jag skrev att jag aldrig hört om nån som tycker det blev för stort med ca 400cc. Det känns ju alltid stort precis efter operationen när man gått från att ha bröst av en viss storlek till mycket större. Jag är inställd på att jag kommer bli CHOCKAD av storleken när jag vaknar efter bytet till 725, men jag vet ju också vilken skillnad det blir när svullnaden lagt sig och även sen när brösten är "klara". För mig tog det nog nästan ett år innan de fick sin slutgiltiga form och storlek. Så besvikelsen ökade för varje månad haha. Jag menade bara att jag tror inte att du kommer känna dig som att du har gigantiska bröst sen när brösten läkt om du lägger in runt 400cc. Sen tror jag säkert att du kommer tänka "shit hur kommer det här bli" när du är nyopererad men då gäller det att ha is i magen. Är skitorolig att jag själv inte kommer kunna vara lugn och låta tiden gå efter den här operationen och fattar inte hur jag kunde vara så cool förra gången. Mina bröst satt verkligen uppe under nyckelbenen men jag minns inte alls att jag överhuvudtaget var orolig för hur resultatet skulle bli.
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Fina du! Tack så jättemycket verkligen. Uppskattar verkligen allt du skriver och det får mig att bli lugnare gällande storlek <3 Tycker dina är jättefina nu, men tror verkligen att 725cc kommer att sitta som ett smäck på dig sedan! :) Jag vill ju hellre att de blir stora än för små om jag säger så. Kul att vi ska opereras på samma klinik också! Du måste uppdatera mig sen hur det har gått för dig och allt :)
Gilla
elenatiana

elenatiana

Kvinna ·

Proudmoore skrev:

Fina du! Tack så jättemycket verkligen. Uppskattar verkligen allt du skriver och det får mig att bli lugnare gällande storlek

Tycker dina är jättefina nu, men tror verkligen att 725cc kommer att sitta som ett smäck på dig sedan! :)

Jag vill ju hellre att de blir stora än för små om jag säger så. Kul att vi ska opereras på samma klinik också! Du måste uppdatera mig sen hur det har gått för dig och allt :)

Men vad gullig du är! Tack själv <3 Skönt att jag kan hjälpa till lite att lugna dina nerver, vet hur himla svårt det är att bestämma storlek och hur orolig man är innan att det ska bli antingen för stort eller för litet...eller bara inte bra liksom. Jag känner verkligen själv så nu också, men det här är ju min andra runda med research och jag tror ändå att jag tagit rätt beslut. Tänker också som du att hellre lite för stora än för små. När mina bröst var nya tyckte jag det var så skönt att kunna ha en tunn bh utan byglar och ändå vara nöjd med hur de såg ut. Idag skulle jag aldrig ha på mig en sån bh för då känns det som jag inte har några bröst. Hoppas få samma känsla efter nästa operation (om jag nu kan hitta några sånna bh:ar i rätt storlek då haha). Ja just det!! Samma klinik, gud vad spännande. Vi måste verkligen höras av sen! Jag ska ringa dit på mån och kolla om det finns en tidigare tid faktiskt, och så tänkte jag kolla om jag kan stanna över natten för det verkar inte riktigt lösa sig med barnvakt och vill inte bo själv på hotell första natten.. Bor du i Sthlm?
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Ja, men precis så! Det är det jag är mest nervös över, resultatet. Jag tror att det kommer att bli supeeersnyggt på dig sedan! Förstår hur jobbigt det måste vara för dig också som opererat dig och inte blivit nöjd med storlek. Jag fyller knappt upp en b-kupa och har alltid bh:ar med mycket fyllning i och det ska bli så jäkla skönt att slippa det sen så förstår verkligen din känsla. Haha det bör ju finnas kan man ju tycka ;) Ja det måste vi verkligen göra! Åh, hoppas att det finns någon tidigare tid! Jag tror att man ska kunna stanna över natten om man meddelar om det. Nej det förstår jag verkligen. Jag bor i Dalarna, så inte så jättelångt ifrån. Var bor du? :)
Gilla
elenatiana

elenatiana

Kvinna ·

Jag har faktiskt bara 10 minuters promenad till Nordiska kliniken men vågar inte vara hemma med barnen när jag är nyopererad, de är 2,5 och 3,5 år så känns som man kan få en smäll eller en väldigt hårdhänt kram när som helst :) Åker du hem samma dag? Haha ja det var verkligen skönt att slippa bh:ar med mycket fyllning och bara kunna dra på sig vad som helst som en bh inte måste passa med liksom. Längtar efter att få känna så igen!! Tror du kommer tycka det är så skönt att känna så också sen! Jag var där på konsultation igår morse och bokade tiden, då fanns det tidigare tider men jag fick lite panik och kände att jag måste hinna förbereda mig lite mentalt. Nu känner jag att jag kanske inte ska tänka så himla mycket mer utan att det vore bättre att få det gjort typ ungefär när du ska dit. Fast.. har ändå lite panik haha. Äh det kommer gå jättebra! Ska skicka dig ett pm så kan vi hålla kontakten!
Gilla
Proudmoore

Proudmoore

Kvinna ·

Jaha, okej! :D nej men det är ju helt förståeligt. Bättre att ta det säkra där liksom :) ja, tanken är att jag åker hem samma dag. Hoppas att jag klarar av det bara haha. Ja men precis! Och sen att kunna gå utan om man vill och det ser ändå sjukt bra ut. Ja men så länge du gör vad som känns bäst för dig så kommer det att bli jättebra vilken tid du än väljer. Jag tänker också mycket på att bara få det gjort, för annars tänker jag bara på det hela tiden och ena dagen känns det jättebra och andra dagen inte och då känner jag att jag bara vill få det gjort så slipper jag tänka så mycket innan. Haha man får ha panik, det har jag också! Det kommer att bli hur bra som helst för oss båda två. Ja gör gärna det!! Vore så himla kul verkligen. Har du tänkt nånting efteråt om du jobbar och hur länge du ska vara ledig och så?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem