Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lia

Lia

Kvinna ·

375cc eller 440cc??

Bröstförstoring

Hej! Jag är 167 cm lång och väger ca 50 kg. Ska göra bröstförstoring i augusti och har varit på min konsultation nyligen. Det står emellan 2 olika motiva implantat, 375 (full) eller 440 (corse). Jag vill ha ett naturligt resultat och tycker att 440 låter väldigt stort, är det någon i ungefär min kroppsstorlek som har gjort antingen 375 eller 440 och skulle vilja dela med sig av sin upplevelse? Gärna bilder..

4

Sortera efter

aifos

aifos

Kvinna ·

Hej Lia! Jag är 1cm längre än dig och väger också 50kg. Jag hade jättesvårt att bestämma mig för storlek då var rädd att det skulle bli stort på mig då jag har så smal kroppsbyggnad, men jag la in 350cc i tisdags (15/5) och är hittills jättenöjd med resultatet. Ser proportionerligt ut till min kropp. Lyssna på magkänslan, och din kirurg! Vet inte om du kan se mina bilder men säg till om du vill att jag skickar dig någon. Har ju som sagt mindre implantat än vad du har tänkt dig men då får du iaf ett hum om hur det kan se ut på någon men snarlik kroppsform :)
Gilla
Aia

Aia

Kvinna ·

Hej Lia! Eftersom att du skriver att du vill ha ett naturligt resultat så tror jag att du ska fundera mer över projektionen än storleken. Vet inte hur mycket egen vävnad du har men corsé har ju väldigt mycket put och kan få en ”fejklook” såvida du inte har mycket egen bröstvävnad. Lycka till med ditt val! Tror att det kommer att bli super oavsett:)
Gilla
Therese87

Therese87

Kvinna ·

Jag är kort och jag har 440. Var helt platt innan och mina känns lagom :) Absolut inte stora och ingen ser att jag är opererad om jag inte har ex, pushup och linne ;D Stirra dig inte blind på cc för det är så mycket annat som spelar in.
Gilla
Lia

Lia

Kvinna ·

Tusen tack för era svar! Känner mig genast klokare. Det lutar åt 375cc :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem