Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
REB

REB

Kvinna ·

375cc kan det bli för stort?!

Bröstförstoring
Kom nyss hem från en konsultation för en bröstförstoring på proforma, träffade örjan gribbe.
Vi testade tre olika storlekar 350, 375, 400.
Vi testade 400 och det va way to big så sa att det kändes bra med 350.
Han sa okej vi testar dom igen.
Sååå gjorde vi det och jag sa det känns jätte bra.
Så kollade han lite lurt på mig.. Då fattade jag att han lurade mig.
Han gav mig 375.. haha
Men ja jag är lite osäker. Kan det bli för stort?
Det såg ju bra ut. Tror jag tänker för mycket på hur det kan bli med kupa storleken sen ni vet.
Jag vill ju inte ha alltför mycket liksom..
Är lite rädd för att det blir för stort. Men tänker också att om jag kör på 350cc så vill jag ha större sen efter? Alltså att jag tycker att det blir för litet.. Vilket många verkar tycka efter en op.
Någon som känt eller känner något liknande?
17

Sortera efter

Harley

Harley

Kvinna ·

De flesta som ångrar storlek efter op önskar att de tagit större. Ska du ha framför eller bakom? Vid en bakomplacering "försvinner" ca 50 cc. Du och jag är ungefär lika långa och väger lika, mitt stora implantat (opades för assymetri inom Landstinget) är 275cc. Det gav mig en storlek på 65F/70E. I en slapp/lös tshirt ser det ut som en visuell B-kupa, i något tight med rätt bh kanske fyllig C-kupa. Jag skulle lätt kunna bära upp 350-400 utan att det skulle se för stort ut.
Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

Jag tror inte alls att det skulle bli för stort på dig, din kropp klarar av att böra upp 375! :) Var hos Örjan häromdagen också, var helt säker på att jag ville ha högst 300 innan jag gick in dit. Vilket också var det första han gav mig att prova, men slutade med att vi bestämde 350 hög profil, men då sa han också "mer än så här tänker kag inte lägga in på dig" så hade Örjan trott att det skulle bli för stort för vad du ville ha hade han sagt det :)
Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

Kan tillägga också att mellan 350 ock 375 syns det knappt någon skillnad har jag hört. Jag velar lite mellan 325 och 350 :)
Gilla
UVersion

UVersion

Kvinna ·

Jag hade alltid vairt säker på att jag ville ha något mellan 270-310. Det slutade med 350 och ångrar att jag inte tog iallafall 375, haha!
Så, jag hade absolut tagit den större om jag var du :)
Gilla
Zafir78

Zafir78

Kvinna ·

Det kan det inte , Det beror ju lite på vad du har själv idag. En kompis hade egen vävnad. Tror hon sa C och hon la in mentor MP 400 Och hon har en perfekt storlek till sin kropp, tror hon väger ca 60 och är 167 Sen beror det ju på vad du har för önskemål Om resultatet. Själv va jag rätt övertygad om att jag skulle lägga in 375 MP men på op dagen när jag träffade kirurgen blev det 500. HP. Och det är lagom. Ser perfekt ut i kläder o stora utan kläder. Mycket försvinner ju tyvärr i kläderna Så slutsatsen är att du ska nog inte behöva oroa dej :-)
Gilla
REB

REB

Kvinna ·

Jag göra bakom! .. Alltså egentligen är det ju inget jättestörre skillnad men jag har fastnat rätt mycket på siffrorna :/
Gilla
REB

REB

Kvinna ·

Nej precis! Har för mig att örjan sa att 375 var 3mm bredare. :)
Gilla
REB

REB

Kvinna ·

Har ju  75b. Har ingen fyllighet i dom.
Jag har en rätt atletisk kropp och är ute efter ett naturligt utseende.

Haha oj ändå en skillnad ju! :)

Okej okej. Tack! :)
Gilla
Skin Science

Skin Science

Kvinna ·

Jag skulle ta en strl storre, vill sjalv gora en brostoperation och letar darfor efter en bra klinik jag kommer trivas med och enligt mina erfarenheter ar det manga som sager att de onskar det tagit den strl som vart storre. Testa dig fram hemma och ga runt med "rispasar"
lycka till:-)
Gilla
flis

flis

Kvinna ·

Jag va också hos örjan och han sa desamma som till dig men det skiljer ju ändå inte så mmycket mellan 350 och 375 så jag tar nog 375 ändå :P men för mig skulle det sticka ut 1 cm på sidorna men det är väl inte så mycket :P 
Gilla
REB

REB

Kvinna ·

Haha eller hur! Det är det jag tänker på.. Det är inte sååå stor skillnad. Och jag skulle säkert ångra mig om jag tog 350... Eller?
Jo det kommer sticka ut lite på mig med. hah :p

När ska du opa dig? :)
Gilla
flis

flis

Kvinna ·

ja så det är bara köra påå det :) va slutet av augusti på konsultion, men vet inte riktigt när jag ska operera mig, va tvungen och kkolla upp schema och så, så man inte missar något i skolan :P men han hade tider i oktober, så de blir nog då någongång :)  ska bestämma mig den här veckan vilket datum:) 
Gilla
Blondie79

Blondie79

Kvinna ·

När jag var hos Örjan rekommenderade han mig 450cc mp+ men det kändes för stort, samt att jag ville ha framför och han sa bakom. Jag var dit ytterligare en gång och hade mailkontakt med honom. Det slutade med att jag valde 375cc mp+, mindre ville han inte ta om bredden skulle bli rätt. Jag är supernöjd, älskar mina bröst och ångrar mig inte en sekund!!!!!! Jag tror att jag nog hade kunnat vänja mig vid 450cc också, men samtidigt skönt att det var jag som gjorde valet. Kan verkligen rekommendera Örjan, och lita på vad han säger.

Lycka till

Gilla
Lizzie

Lizzie

Kvinna ·

Försök sluta att tänka på mängden cc ( gjorde själv det misstaget ) gå på det som kändes bra ist,tyckte du det såg bra ut m 375 så kör på det:) det är ju det som är det viktiga ,lätt att hänga upp sig på hur mycket ngt "låter" ist för hur det faktiskt ser ut:) gå på det visuella du
Lycka till :))
Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

Ja, jag tror det skiljde 3mm för mig mellan 325 & 350 också. Och 1mm på putet. Det är ju egentligen Ingenting alls, så jag ska nog köra på 350, så lär jag ju inte ångra mig sen.. hoppas jag :)
Ronjaa skrev:
Nej precis! Har för mig att örjan sa att 375 var 3mm bredare. :)
Gilla
REB

REB

Kvinna ·

Känner samma här nu. Kommer nog köra på 375 :)
Gilla
REB

REB

Kvinna ·

Jo det är ju det jag fastnat på :(
Ska försöka att inte tänka på siffrorna.
Tack! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem