Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lycka2013 profilbild

Lycka2013

Kvinna ·

22 dec, 2012

375HP eller 350MP? har son himmla beslutsångest!

Bröstförstoring

Om snart 2veckor OP jag den 8Januarie på PROFORMA, & sammtidigt som jag är så otroligt lycklig för att det ääntligen är dags så har jag son himmla beslutsångest! På min första konsultation så valde jag 425HP en kännde direkt effter att jag hade vaklt för stort så nu på min andra konsultation valde jag 375HP men nu helt plötsligt är jag räädd för att d också ska kännas för stort för min kropp:s jag är 1.66 & väger 53kg någon som själv har tagit 375 eller 350 som har något råd? Är ni nöjda? Eller finns det någon mer som också ska opereras på proforma den 8 Jaanuarie?:-) Är super tacksam för svar God jul på er!:-)

34

Sortera efter

Lycka2013

Kvinna ·

03 jan, 2013

petsod & Madd3 galet fina bröst fick ni! jaa tycker att MP är super fint, & jag frågade min läkare om att ja 375mp men han sa att det inte skulle gå pga att jag inte har så bred bröstkorg, så isf ska jag ta 350MP men sammtidigt så tyckte jag båda gångerna på konsultationen att mp såg platt ut på mig så därför valde jag HP. Men när jag ser bilder här så tycker jag att MP är jätte fint, ååh man blir galen av det här, de är det ända man går & tänker på just nu, storlek & profil valet, jag till och med drömmt 2gånger nu om att ja vaknar upp effter operationen & är jätte missnöjd med val av storlek!:S blir galen :P men ni alla har iaf fått väldigt fint resultat tycker jag, så ja blir glad om jag lyckas få så fina nya bröst! :)
Gilla

magdalena2

Kvinna ·

03 jan, 2013

Hur går dina tankar nu så här ett par dagar innan?
Gilla

Skbj

Kvinna ·

03 jan, 2013

Jag opererade mig igår och valde 400 hp och är jättenöjd med att jag valde just hp och inte mp :) Tvekade in i det sista och valde storlek en kvart innan jag var sövd. Även om mina har en lång väg kvar så känns putet riktigt bra jämfört med bredden. Ska försöka ta bilder idag eller imorgon och lägga upp. Hoppas det löser sig för dig :)
Gilla

Madd3

Kvinna ·

03 jan, 2013

Jag var likadan, velade fram och tillbaka. Men jag är nöjd med mina och tror inte något annat skulle passa min kropp! Även fast de känns som jag aldrig haft små och mina nya känns små nu ;)
Gilla

Minna22

Kvinna ·

03 jan, 2013

vad är hp och vad är mp?
Gilla

Lycka2013

Kvinna ·

03 jan, 2013

Villken tur att du känner att du valde rätt!:) jag ser också att du har opererats av Örjan som jag också ska opereras av, & han frågade mig först om jag ville bli opererad den 2jan men det blev den 10 ist. Hur va helhetsuplevelsen på Proforma tycker du? jag har hört både ris & ros men mäst ros! & jag tycker att Örjan verkar göra sjukt fina bröst så därför valde jag honnom. Tack så mycket :)
Gilla

Lycka2013

Kvinna ·

03 jan, 2013

Ja det värkar va många som velar fram & tebax mellan HP & MP. Mycke beror nog på hur man själv är till kroppsformen & vad som passar men det är ju svårt att föreställa sig förns effter operationen:P hoppas helt enkelt på det bästa!:P tycker du att de känns små nu effter? det är nog lätt att bli storleks blind;p jag håller med dom passar perfeckt till din kropp varken för stora eller för små!:) 
Gilla

Skbj

Kvinna ·

03 jan, 2013

Du kan läsa min färska operationsberättelse på min sida, låt den inte avskräcka dig bara, jag hade nog det värre än de andra tjejerna som opererades samma dag som mig för de var uppe och gick hela tiden kändes det som medans jag låg som en invalid... Och mitt uppvak var hemskt.. Men det handlar ju om att det är individuellt hur kroppen svarar på en sånhär förändring :)
Gilla

Lycka2013

Kvinna ·

03 jan, 2013

De ska jag göra! Ajdå din stackare, du va alltså en av de som hade oturen att få jätte onte effteråt, för det har jag läst mycket om att det kan va välldigt individuellt beroende på hur kroppen reagerar, vissa känner ddet ju bara som en stark täningsvärk medans andra får fruktansvärt ont!:/
Gilla

Minna22

Kvinna ·

03 jan, 2013

ok. tack :-)
Gilla

petsod

Kvinna ·

04 jan, 2013

Lycka2013 skrev:
Ja det värkar va många som velar fram & tebax mellan HP & MP. Mycke beror nog på hur man själv är till kroppsformen & vad som passar men det är ju svårt att föreställa sig förns effter operationen:P hoppas helt enkelt på det bästa!:P tycker du att de känns små nu effter? det är nog lätt att bli storleks blind;p jag håller med dom passar perfeckt till din kropp varken för stora eller för små!:) 

Jag har hela tiden varit inne på mp pga av min ålder, är man 35 år så ser det mer naturligt ut med lite "häng" men det är bara min presonliga åsikt, kan tycka hp är jättesnyggt på rätt kropp.

Gilla

magdalena2

Kvinna ·

04 jan, 2013

Sjukt va fint dina sänkte sig petsod!! Var högt från början. Hur tycker du allt gått för dig?
Gilla

petsod

Kvinna ·

04 jan, 2013

magdalena2 skrev:
Sjukt va fint dina sänkte sig petsod!! Var högt från början. Hur tycker du allt gått för dig?

Åh tack 🙂. Har inte så mkt att jämföra med men visst har de sjunkit efter att svullnaden har lagt sig . Det har varit väldigt smidigt utan stora komplicationer. Hade lite besvär med ärren som inte ville läka men det berodde på trådändarna och är tydligen både vanligt och normalt.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem