Trollmamma
Kvinna ·
380 cc MX eller MP
Hej...
Jag ska operera mig i juni... Och jag funderar på om jag ska välja MX eller MP.. Är det en stor skillnad på dem?
Vet nån vilken skillnaden är på dem?
Tacksam för svar.. =)
Sortera efter

via_dolorosa
Kvinna ·

Trollmamma
Kvinna ·
tack så mycket =)

3gångengillt
Kvinna ·
Men det beror väl på vilket implantat det är?? I Perthese är MX plattare än MP...

sara87
Kvinna ·
vad jag har förstått är det även viktigt att ta hänsyn till hur breda dina bröst är idag, för de implantat som är höga är ofta mindre breda än de som är plattare. Har du breda bröst innan och tar en profil som är hög och smal kan de se konstigt ut eftersom imp inte passar din bredd.
Fråga din kirurg vilken han rek med hänsyn till dina försutsättningar innan :)

Trollmamma
Kvinna ·
Jag kommer att haPerthese. men kirurgen har inte pratat om vilken av typerna... MX eller MP.. Enligtpeter är jag 12,7 bred. men jag vill ha ett så naturligt resultat som möjligt.. Men samtidigt vill ja inte bli "platt"..

via_dolorosa
Kvinna ·
Men det beror väl på vilket implantat det är?? I Perthese är MX plattare än MP...

Trollmamma
Kvinna ·
jag kommer att ha runda =) vet inte om det finns anatomiska =) det har jag faktiskt inte kollat =)
Men jag undrar om det är en jätte skillnad på MX och PM...
Jag står i valet och kvalet.. men jag ahr forttfarande 1,5 månad kvar innan jag ska opereras.. =)

via_dolorosa
Kvinna ·
Kolla i fliken "av intresse" och välj bröstimplantat. Där kan du kolla exakt vad som skiljer dem åt.

Trollmamma
Kvinna ·
ok tack =)

3gångengillt
Kvinna ·
Jag valde mellan mx och mp...(perthese) ville ha så naturligt som möjligt och inte för mycket "put"... Valde mp och tycker det känns lagom :-) Å andra sidan hade jag kanske varit nöjd med mx också...vet inte om skillnaden är så stor...

Trollmamma
Kvinna ·
Jag vet inte heller om det skilljer sig så mkt mellan MP och hög (Perthes) enligt tabellen ska det bara skilja 3 mm... MEn jag vet inte hur mkt det blir i verkligeheten....

twinky
Kvinna ·
Jag vet inte heller om det skilljer sig så mkt mellan MP och hög (Perthes) enligt tabellen ska det bara skilja 3 mm... MEn jag vet inte hur mkt det blir i verkligeheten....
Ingenting. Implantaten jag har nu har 1cm mer put än mina gamla men man ser ingen skillnad ändå.
Här har du två bilder i denna sökning som visar dig hur dessa skiljer sig åt. Den första bokstaven säger hur göht eller lågt implantat du har och den andra bokstaven säger hur myucket projektion du har.
M står för medium höjd, P är tredje högsta projektion och X är den mé störst projektion.
http://www.google.se/search?hl=sv&q=viktoriakliniken+br%C3%B6st&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1440&bih=710&wrapid=tlif133449227746610&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=gLyKT_GbPK-L4gTdoO24CQ#um=1&hl=sv&tbm=isch&sa=1&q=viktoriakliniken+br%C3%B6st+implantat&oq=viktoriakliniken+br%C3%B6st+implantat&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=img.3...2672l4906l0l4922l10l10l0l9l0l0l203l203l2-1l1l0.frgbld.&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=ed95ebed1fb0256e&biw=1440&bih=710