Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
undefined profilbild

Anonym användare

05 aug, 2010

38000 fattigare

Bröstförstoring

Poff sa det idag från kontot, när jag betalade operationen som är nästa fredag. My gaaaaad vad har jag gett mig in på, nu blev det lite verkligt ändå.... :)

Sortera efter

Carro Line profilbild

Carro Line

Kvinna ·

05 aug, 2010

Jag betalade också in min operation idag! =) 39.000! känns helt sjukt, både verkligt och overkligt, nervöst men ändå inte! 12 dagar kvaar! :-D

Gilla
 profilbild

Anonym användare

06 aug, 2010

jag betalade in 85 000 kr till strandkliniken för någon vecka sen ;) 1 månad kvar för mig :))

Gilla
 profilbild

Anonym användare

06 aug, 2010

Jag betalade 39.000 till strandkliniken i måndags.. Helt otroligt vad lätt det är att spendera pengar när det bara är siffror på skärmen =D

OP om 11 dagar!!!!

Gilla
Carro Line profilbild

Carro Line

Kvinna ·

06 aug, 2010

Aussie, såg att du hade Cohesive I, valde du det själv eller är det oya som gör de? =) kommer inte ihåg vad jag ska ha, kanske borde ringa och fråga :P

Gilla
Hallontossing profilbild

Hallontossing

Kvinna ·

06 aug, 2010

Grattis till er alla... Nu är det snart op-dax, nervöst?

🤭

Måste ju bli lite mera verkligt när pengarna är dragna.... Hoppas alla blir nöjda!

Gilla
 profilbild

Anonym användare

06 aug, 2010

Det var Oya som valde egentligen. Hon sa att jag var ung och hade fräsch hud och inte behövde hårdare för att hålla dem uppe, om jag förstod det rätt. Tror hon väljer Cohesive I till dig också om du inte efterfrågat hårdare eller hon av någon anledning tycket du behöver det =)

IIIIIIIH! Snart är vi där! Jag har op 09:00

Gilla
Carro Line profilbild

Carro Line

Kvinna ·

06 aug, 2010

Okej! =) har för mig att jag sa att jag ville ha så mjuka som möjligt så jag antar att jag får det också! =)

Dom ringde och ändrade min tid till 8.00 istället för halv nio så jag ska vara där halv 8, nervööööst! :-D

Gilla
 profilbild

Anonym användare

06 aug, 2010

De ringde mig och ändrade från 09:30 till 09:00.. Måste ha varit precis efter att de pratade med dig då =)

Är faktiskt inte alls nervös än. Förväntansfull och glad, men inte nervös konstigt nog (Jag brukar vara en hyperventilerande studsboll när något spännande ska hända).

Känner du att du har koll på läget? Rätt storlek, bra känsla för Oya, någon som tar hand om dig efteråt, osv? Tror att vara förberedd hjälper mot nervositeten. Tex var jag på apoteket igår och köpte Locobase Pepair, sårtejp, sterila kompresser, medicinsk bendin, Descutan huddesinfektion...

Har Oya sagt något till dig om desinfektionsdusch innan op? Kunde inte hitta något om det i papprena från henne men jag köpte sån iaf =)

Gilla
Carro Line profilbild

Carro Line

Kvinna ·

06 aug, 2010

Jag vet inte riktigt! både och tror jag :P Storleken är jag säker på och jag gillar Oya =) Jag bor fortfarande hemma och mamma jobbar hemifrån (dock som dagmamma) så hon kommer kunna hjälpa mig :) Men sen har jag nog inte tänkt på så mycket mer, grovstäda rummet och byta lakan ska jag göra, citodon, kompresser, locobase har jag hemma redan. Sedan tänkte jag även köpa hem lite mat och sånt som är lät att äta och fixa, t.ex. naturdiet smoothie och barnmatsburkar! haha =)

Jag har inte heller hittat nåt om de och hon sa inget till mig heller :P

Gilla
 profilbild

Anonym användare

06 aug, 2010

Aussie skrev:

De ringde mig och ändrade från 09:30 till 09:00.. Måste ha varit precis efter att de pratade med dig då =)

Är faktiskt inte alls nervös än. Förväntansfull och glad, men inte nervös konstigt nog (Jag brukar vara en hyperventilerande studsboll när något spännande ska hända).

Känner du att du har koll på läget? Rätt storlek, bra känsla för Oya, någon som tar hand om dig efteråt, osv? Tror att vara förberedd hjälper mot nervositeten. Tex var jag på apoteket igår och köpte Locobase Pepair, sårtejp, sterila kompresser, medicinsk bendin, Descutan huddesinfektion...

Har Oya sagt något till dig om desinfektionsdusch innan op? Kunde inte hitta något om det i papprena från henne men jag köpte sån iaf =)

Det räcker att man duschar vanligt på morgonen. Använder man descutan är det bara en plus, sa hon till mig :)

Gilla
 profilbild

Anonym användare

06 aug, 2010

Carro Line - Låter som du har läget under kontroll! Skönt med en mamma som kan passa upp på en. Jag ska köpa burksoppor och mycket fil och müsli att äta på dan, sen får min kille ta hand om mig när han kommer hem 👍

Tack Kicka, då vet jag. När jag var på apoteket igår tyckte jag det var lika bra att köpa, allt som gör gott och bättrar på förutsättningarna är ju bra. Har inget att förlora på att duscha med =)

Gilla
 profilbild

Anonym användare

06 aug, 2010

Aussie skrev:

Carro Line - Låter som du har läget under kontroll! Skönt med en mamma som kan passa upp på en. Jag ska köpa burksoppor och mycket fil och müsli att äta på dan, sen får min kille ta hand om mig när han kommer hem 👍

Tack Kicka, då vet jag. När jag var på apoteket igår tyckte jag det var lika bra att köpa, allt som gör gott och bättrar på förutsättningarna är ju bra. Har inget att förlora på att duscha med =)

Det ska jag också göra :) Ett litet tips bara, som jag faktiskt fått härifrån.. Tvätta inte (!!) den nedre regionen (dvs underlivet) med den tvålen.. Man kan tydligen få ett helvete efteråt då.. Hua :))

Gilla
 profilbild

Anonym användare

06 aug, 2010

Jag har också betalat in mina 38 000. Tycker inte det är så mkt pengar med tanke på alla dessa år man man har gått och längtat efter detta! Drömmen blir snart verklighet! 😀

Gilla
 profilbild

Anonym användare

06 aug, 2010

jag tycker verkligen att ni skall duscha med en infektions medel. det finns att köpa på apoteket, descutan eller hibiskrubb. jag har jobbat på en kirurg avd, och innan man skall göra en "vanlig" op skall man duscha med den tre gånger. så duscha på!! :D det är ingen fara att ha den i dom nedre områdena, men man behöver inte anstränga sig för att  (få in det) utan en vanlig dusch.. man skall undvika ögon, men det står jätte bra på bruksanvisningen..

Gilla
 profilbild

Anonym användare

06 aug, 2010

Ska man ha locobase eller vad det heter och bendin och sånt? Jag har köpt descutan men inte det andra!!
Gilla
lajsa123 profilbild

lajsa123

Kvinna ·

06 aug, 2010

Det ska jag också göra :) Ett litet tips bara, som jag faktiskt fått härifrån.. Tvätta inte (!!) den nedre regionen (dvs underlivet) med den tvålen.. Man kan tydligen få ett helvete efteråt då.. Hua :))

jag fick inga problem. men lite uttorkande är det ju, så de osm redan är torr adär nere kanske får problem .men det är ju typ där det är viktigast att tvätta, där det är mest bakterier.. står tom på förpackningen :D

Gilla
 profilbild

Anonym användare

07 aug, 2010

Locobase Repair är en fet, välgörande kräm för torr/skadat hud. Den är bra för att förebygga för bristningar.

Sårtejp är bra att ha så du kan pyssla om ärren efteråt, medicinsk bensin köpte jag för att kunna ta bort klisterrester efter tejpen. Kolla på "Av intresse" i menyn högst upp, och välj "Förberedelser inför Plastikoperation" där står det mycket matnyttgt om vad man ska tänka på, köpa hem i förebyggande syfte, osv =)

Gilla
 profilbild

Anonym användare

07 aug, 2010

lajsa123 skrev:

jag fick inga problem. men lite uttorkande är det ju, så de osm redan är torr adär nere kanske får problem .men det är ju typ där det är viktigast att tvätta, där det är mest bakterier.. står tom på förpackningen :D

Jasså gör det? Jag har inte köpt det än, så jag vet inte :) Har som sagt bara hört det här, att tvålen lätt skapar obalans i bakteriefloran så man kan få svamp efteråt.. Men som sagt, vad vet jag? *s*

Gilla
 profilbild

Anonym användare

09 aug, 2010

Jag tror inte att det är någon fara med obalans! jag har inte hört att någon har fått det. men det kan naturligtvis drabba någon, men jag tror inte att det är så vanligt.. när jag op "min fot" duschade jag med det och det var inga problem. hörd heller aldrig någon patient säga att det fick det.

Gilla
lajsa123 profilbild

lajsa123

Kvinna ·

09 aug, 2010

står i instuktionerna att navel och underliv är viktigast att tvätta noga!så skippa ej det :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem