Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Hella

Hella

Kvinna ·

3D-bild av små implantat 220 cc

Bröstförstoring

Nu har jag varit på Victoriakliniken på konsultation. Vilket underbart bemötande! Det kändes helt rätt! Jag önskar mig små fina bröst - mina idealbröst är nog  _Nikitas_  förebröst -  och Charles Randqvist tog direkt fram det som kändes rätt! Bilderna är lite missvisande eftersom kameran bränner ut en del skuggor så de ser faktisk något större ut i verkligheten!

Nu till problemet: Enligt Charles har jag väldigt lite fettvävnad och mest körtelvävnad. Han sade att jag därför var tvungen att räkna med en "skuggning/skugglinje" mellan implantat och egen vävnad. Jag har mejlat honom för att få mer exakt svar och han skriver att det finns risk för en  liten dubbelkontur för mig. Inte lika stor som den man ser när man söker på DB här på forumet, men ändå! Hanvar väldigt noga med att framhålla på konsultationen att det är viktigt för honom att nå snyggt resultat och han skrev också till mig "känner mig dock inte orolig för ett bra resultat". Vad svårt, eller hur? Jag vet ju inte riktigt hur mycket dubbelkontur jag måste räkna med. Hmmmm.... vad säger ni spontant?

3

Sortera efter

Opticruise

Opticruise

Kvinna ·

Har det med placeringen av implantatet att göra månnetro? Tänkte om du väljer framförplacering som bättre fyller ut och slipper db? :)
Gilla
boobiesvidern

boobiesvidern

Kvinna ·

Hej.

Du är den andra tjejen som har gjort 3d bilder som jag har kommenterat på.

Jag tycker inte att 3d bilderna visar en rättvis syn på implantaten. Jag har i daxläget 250cc och kolla in mina bilder de ser mycket större ut.

Nu vet jag att jag är liten i alla mått, men ändå så ser du en skillnad på fyllnad.

Det känns lite som dom har tappat fyllnaden när de gjort i 3d.

Men det är en bra tanke bakom 3d!

Förlåt för kritiken, men det är dock inte bara jag som ser 3d bilderna på detta sätt i forumet.

Jag tycker att du ska ta närmare 300cc-350cc du är lång och slank.

Jag ska sätta in 375 cc mentor. Läkaren sa att det kommer inte göra så mycket skillnad då det mesta kommer täcka den hud som är lite lös, plus lite mer put men det är just vad jag vill ha..

Lycka till!!!

Gilla
Hella

Hella

Kvinna ·

Boobiesvidern: jag håller helt med dig om att 3D-bilderna får brösten att se mindre ut än i verkligheten. 220 cc såg större ut på mig än vad bilderna visar!

Opticruse: Ja att lägga framför är ju en lösning för många. Jag är inte helt säker på att det är lösning för mig eftersom problemet är fast bröstvävnad/körtelvävnad. När det gäller storlek vet jag inte hur det funkar. Är det bättre med större ? När jag frågade om vilka alternativ som finns för att minimera risken för DB så skrev Charles till mig att

citat: " Jag försöker minimera risken genom att manipulera körtel så att en mjuk övergång sker mellan körtel och implantat." 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem