Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Boobiesmaj profilbild

Boobiesmaj

Kvinna ·

02 maj, 2012

400 cc livrädd att det ska bli förstort

Bröstförstoring

Ja om 1 vecka har jag nya bröst. Men jag är nu livrädd för att det ska bli förstort :-/ Det är ju inte lätt att föreställa sig hur det ska bli. Ni som lagt in Mentor runda 400 cc hög profil känns det STORT? Det får inte bli som en stor hylla...

27

Sortera efter

Miss_V

Kvinna ·

02 maj, 2012

Hur lång är du och vad väger du?  storlek innan op? känner samma sak! ska lägga in 375 och är nu lite tveksam om det är för stort!! men vill ju intr ha för små heller!!

Gilla

citadellboobisar

Kvinna ·

02 maj, 2012

vad har du för mått på dig?

400 cc..kan vara stort på vissa men litet och naturligt på andra...längd, vikt, kurvig?

Gilla

Boobiesmaj

Kvinna ·

02 maj, 2012

Jag är 164 lång och väger 63 kg. Har ju liiiite rumpa :-)) Han pratade nåt om i mentor tabellen bredd 12,5 och att i den tabellen skulle 375 eller 400 cc vara ok. Men Gud vad är ok han tycker kanske det men jag har ju ingen aning om hur det kommer se ut.
Gilla

Anonym användare

02 maj, 2012

Undrar precis som föregående talare vad för mått du/ni har =)

Jag har 400cc hög profil mentor, och upplever inte att de är för stora. Är 1.68 lång och väger ca 63 kg.

Är du lång så gör ofta längden att brösten inte upplevs lika stora som på en kortare person (min uppfattning iaf).

På mig ser det ut som en stor C/liten D-kupa, men i bh-storlek har jag 70F vilket låter större än vad det är, lr hur jag ska förklara det.

När folk fått veta att jag gjort en bröstförstoring har de flesta sagt nåt i stil med "VA?!". Det är med andra ord inte så tydligt, inte på mig iaf, men det kan ju bli olika på alla, kanske kan det bland annat bero på hur mycket egen bröstvävnad och "fett" man har på bröstet sen tidigare. Jag hade b-kupa innan och har inga tydligt synliga kanter från implantaten och upplever dem som rätt naturliga, men som sagt kan bli olika på alla! Önskar ibland att jag valt större, men man blir fort storleksblind och vänjer sig. Har nu börjat inse att de passar ganska bra till min kropp, lagom stora, hihi vad jag tycker själv iaf.

Hoppas du blir nöjd med val av storlek=)

Gilla

Ccarolinee

Kvinna ·

02 maj, 2012

Jag är 1,62 cm och väger 55,56 kg och jag tycker mina e små nuförtiden efter 7 månader så man vänjer sig fort., men å andfra sidan tycker jag andra med samma implantat ser större ut än mina

Gilla

Anonym användare

02 maj, 2012

jag är 1.54 och väger väl 62-63 och har lagt in 435

Gilla

sofia_

Kvinna ·

02 maj, 2012

Jag har 425 cc högprofil från mentor, och mycket beror väl på profilen om man upplever det som större. Alltså, jag funderade precis likadant som du, men när jag väl stod och skulle ta beslutet på op-dagen förstod jag efter att Örjan berättat om skillnaderna mellan storlekarna att det i princip BARA var mentalt när det handlar om skillnader runt 50 cc.

Så jag tog det som gick att få in för min bröstbredd. Jag upplever inte mina bröst som överdrivet stora. I kläder ser inte mina så stor ut, men naken så kallas dom för Bazonkas av min sambo jämfört med Tittsisar som dom blev kallade tidigare ;) haha, så utan tröja tycker jag dom ser stora ut. Skulle inte vilja ha större iallafall :) lycka till!

Gilla

lalle

Kvinna ·

02 maj, 2012

ag är 165 lång och väger 58kg och har 390 cc.. ser ut dom en D-E kupa men har G/H kupa på change :)

Gilla

geléhallon

Kvinna ·

02 maj, 2012

Jag är 162cm, väger 63kg. Har 375cc framför. I vanliga kläder syns det inte men som Sofia skriver så ser de rejäla ut nakna. Något som spelar mycket in är formen på bröstkorgen också. Om de trycks ihop och uppåt eller lite utåt. Du behöver nog inte vara så orolig. Ser man på profiler så skiljer det väldigt lite på put och bredd om man väljer 100cc upp eller ner.
Gilla

Hemlig

Kvinna ·

02 maj, 2012

Är 172cm och väger 62kg. Har lagt in 400cc och tycker absolut inte de är för stora :) Testa med 4dl vatten eller ris i en påse under en tight tröja för att uppskatta ungefär hur det kommer se ut! :)
Gilla

Plastikfreak

Kvinna ·

03 maj, 2012

Boobiesmaj skrev:
Jag är 164 lång och väger 63 kg. Har ju liiiite rumpa :-)) Han pratade nåt om i mentor tabellen bredd 12,5 och att i den tabellen skulle 375 eller 400 cc vara ok. Men Gud vad är ok han tycker kanske det men jag har ju ingen aning om hur det kommer se ut.

jag har 155cm lång och ska lägga in 375, har gått med ristest här hemma osv.. jag tror inte att 400cc kommer att bli för stort på dig!

jag är rädd att det kommer bli för stort på mig dock, och ibland tror jag att det kommer bli för litet, i början kanske man tycker att de är lite för stora men jag tror att man vänjer sig väldigt fort, och om du är 164 lång tror jag absolut att du kan lägga in 400cc utan problem :) jag har breda höfter, rumpa är lite kurvig om man säger så, så jag tror att det kommer se bra ut på mig med 375cc, vad tror ni andra?

Gilla

tjej 78

Kvinna ·

03 maj, 2012

Jag har 400cc högprofil och är 171 cm och väger 64kg. Jag tyckte dom var stora i början men nu skulle jag kunnat valt större.. hahaha..

Gilla

Plastikfreak

Kvinna ·

03 maj, 2012

tjej 78 om du tyckte att 400cc var stort på dig som är 171 vad kommer de då bli på mig som är 155? :O
Gilla

tjej 78

Kvinna ·

03 maj, 2012

Plastikfreak skrev:
tjej 78 om du tyckte att 400cc var stort på dig som är 171 vad kommer de då bli på mig som är 155? :O

Dom är ju väldigt svullna i början och uppfattas då som stora.. sen vänjer man sig.. Med kläder på ser mina ut som innan.. storleksmässigt.. men utan är dom betydligt rundare och finare.. och dessutom lite större.. synd att man inte kan veta innan hur det hade blivit efter.. hahah.. då hade jag kunnat ta 550cc kanske😀

Gilla

Plastikfreak

Kvinna ·

03 maj, 2012

okej! jag ska opas om 27 dagar.. sitter bara och räknar ner ojoj! jag är så nervös och glad :D
Gilla

tjej 78

Kvinna ·

03 maj, 2012

Plastikfreak skrev:
okej! jag ska opas om 27 dagar.. sitter bara och räknar ner ojoj! jag är så nervös och glad :D

Jag tycker du ska välja 400cc om det känns bra med ristest. Min kirurg sa till mig att när man ed ristest börjar tycka det blir förstort så ska man välja det för då blir man nöjdast. Jag är glad att jag lyssnade på det för jag var först inne på 325 eller 350cc. Jag hade ju lite mera bröst än dig innan och då tror jag trots att du är mycket kortare än mig att 400cc kommer bli kanon! Många säger att 400cc inte blir några extremt stora bröst och jag är nog villig att hålla med ;)

Gilla

Six

Kvinna ·

03 maj, 2012

Jag vill lägga in 400. Jag är 152 cm lång och väger 45kg. Min sambo blir helt förskräckt över detta då han är ganska anti bröstförstoringar över lag. Nu funderar jag på att kompromissa med att lägga in 370 nånting. Rätt eller fel? Och är det stor skillnad mellan 370-375/400?
Gilla

tjej 78

Kvinna ·

03 maj, 2012

Om du pratar om mentors inplantat så är det bara 2 matskedars skillnad mellan 375cc och 400cc 🙂

Ska du gå ner så det syns så borde du nog gå ner minst 100cc, dvs 1 dl

Gilla

Vanessa88

Kvinna ·

03 maj, 2012

Du verkar ju mer rädd att de ska bli för stora än för små, så tycker de är bättre att gå ner lite i storlek isf. Som vissa skriver att de känns mindre men när man köper BH så visar de sig att de är STÖRRE än de känns.

Gilla

Plastikfreak

Kvinna ·

03 maj, 2012

tjej 78 skrev:

Plastikfreak skrev:

Jag tycker du ska välja 400cc om det känns bra med ristest. Min kirurg sa till mig att när man ed ristest börjar tycka det blir förstort så ska man välja det för då blir man nöjdast. Jag är glad att jag lyssnade på det för jag var först inne på 325 eller 350cc. Jag hade ju lite mera bröst än dig innan och då tror jag trots att du är mycket kortare än mig att 400cc kommer bli kanon! Många säger att 400cc inte blir några extremt stora bröst och jag är nog villig att hålla med ;)

men jag hade bara 350 som ristest så som det kommer bli :) plus att jag har testat 350cc på konsultationen, och det är ungefär så det kommer bli om jag lägger in 375cc.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem