Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

07 okt, 2011

400 eller 375 Högprofil?

Andra bröstoperationer

Hej alla! Helt ny här så jag har inte riktigt förstått mig på hur man göra här :) Ska genomgå en bröstoperation den 16 November hos Gunnar Kratz i Linköping (Plastikakademin) varit på konsultation och allt känns bra, ser så fram emot det! Men till mitt lilla problem, kan inte alls bestämma mig för om jag ska lägga in 375 Högprofil eller 400 Högprofil!! Testar och testar med rispåsar här hemma men blir inte klokare. Jag kan väl tillägga att jag är 176 lång och smal, väger runt 58-60 kilo. Liten bröstkorg eller snarare tunn! Vill INTE att man ser ett par bröst det första man ser när man ser mig sen, men vill inte heller få för små. Svårt!Har ni några tips? Erfarenheter?! Hjäälp... Undrar även hur man ser bilder här? Kan inte alls hitta dit?

10

Sortera efter

kicki79

Kvinna ·

10 okt, 2011

Så pass lite skillnad på implantatenkommer knappt var någon skillnad på det färdiga resultatet.

Vad tyckte läkaren? Jag tror personligen att du kan välja de större implantaten utan oro att de ska bli för stora. :-)

Gilla

Ccarolinee

Kvinna ·

10 okt, 2011

Hej, Exakt dessa 2 velade jag emellan. Jag är bara 162 lång och väger 53 kilo och på mig kan jag säga att dom inte ser ett dugg opererade ut. I kläder ser dom tillochmed små ut fortfarande. Med din längd och vikt kan du säkert gå upp istorlek men förstår även om du är lite skraf för det eftersom du inte vill att man bara ska se ett par bröst. Jag har 400 och är väldigt nöjd men  jag ville ha ett taturlligt resultat. Kan tillägga att det kändes mkt mkt större med ristestet.

Lycka till=)

Gilla

Juli11

Man ·

10 okt, 2011

Det är sån marginell skillnad även om det inte känns så innan. Jag skulle valt de större. Jag velade mellan 350 och 375 och valde 375. Nu ångrar jag att jag inte tog 425. Det skiljer bara några matskedar.
Gilla

kottbitten

Kvinna ·

10 okt, 2011

Vi har samma problem.. Velar också mellan 375 och 400cc hp..

Gilla

Anonym användare

19 okt, 2011

Tack för svar!!

Ja usch det är jättesvårt! Riktigt i-lands problem dock :) Kanske ser 400 för smått ut på mig? Har ju väldigt liten bröstkorg, inåtsjunken kan man väl kanske säga (låter ju fantastiskt vackert, eller inte..) Men jag är rädd för att få för små och för stora.. vill ha lagom! Hur mycket "felar" ristestet tror ni??

Dum fråga kanske, men vad är "nästa" storlek över 400? 425 då eller?

Kan man söka på bilder här så man kan se andra som lagt in 400 högprofil?

Kottbitten: Har du bestämt dig??

Gilla

Anonym användare

19 okt, 2011

Tack för svar!!

Ja usch det är jättesvårt! Riktigt i-lands problem dock :) Kanske ser 400 för smått ut på mig? Har ju väldigt liten bröstkorg, inåtsjunken kan man väl kanske säga (låter ju fantastiskt vackert, eller inte..) Men jag är rädd för att få för små och för stora.. vill ha lagom! Hur mycket "felar" ristestet tror ni??

Dum fråga kanske, men vad är "nästa" storlek över 400? 425 då eller?

Kan man söka på bilder här så man kan se andra som lagt in 400 högprofil?

Kottbitten: Har du bestämt dig??

Gilla

Anonym användare

19 okt, 2011

Gunnar sa att han inte får säga vad han tycker för det kan påverka?

Gilla

kottbitten

Kvinna ·

19 okt, 2011

1. Nä har inte bestämt mig än... kirurgen sa att jag kunna besämma mig på operations dagen så det blir väl säkert då jag kommer bestämma mig.. :)
Gilla

Malin88

Kvinna ·

20 okt, 2011

Hur mkt egen vävnad har du? När man velar mellan två stirlkar brukar man relommendera det största alternativet. Sen är de ingen märkvar skillnad på 25 cc :) Men om du inte har så mkt egen vävnad och dessutom har en ibsjunken bröstkorg kommer de inte se så stort ut. Rätt diskreta. Plus att du är rätt lån så du skulle kunma bära upp mkt mer utan att bara blibett par bröst :) Jag är 168, och väldigt smal utan några former o har 495cc utan problem. I kläder är de inte så stora o jag skriker inte bröst. Med 375-400cc tror jag du får rätt diskreta bröst som inte syns så mkt i kläder Pga din längd o bröstkorg.
Gilla

Noveliasmamma16

Kvinna ·

06 jun, 2017

Hej jag ska göra min op i augusti ska på min andra konsultion snart igen hos proforma i sthlm hos en kirurg som heter Magnus Kjelsberg. Första gången jag var där ville jag 350cc och 375cc men nu på efterhand velar jag bland 400cc och 375cc. Kirurgen tyckte Att jag skulle tänka redan då på 400cc eftersom dom sjunker ihop efter ett tag med :) // JASMINE
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem