Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

15 jul, 2010

400cc eller 450cc

Bröstförstoring

Hej Jag ska boka tid för op nu i September på Polarkliniken i Umeå. Jag har sån beslutsångest och kan inte bestämma mig för storlek.hmmm. Jätte tacksam för hjälp. Jag är 169cm lång och väger mellan 53-55kg. Jag har väldigt små bröst, runt 70b 75a, men jag varierar så mycket från mitt vänstra och högra bröst att jag inte riktigt vet vad jag ligger på. Mina bröst är små så om jag trycker på dem så kan jag känna mina revben/bröstkorg genom dem. Det jag skulle vilja ha hjälp med är att komma på vilken storlek jag ska ha. Implantaten jag ska ha är anatomiska high profile. Men vet inte cc. Jag funderar på 400cc eller 450cc, men jag vill inte se ut som en planka med 2 bollar på när jag är klar. Vill ligga på (en stor C) Liten D. Vad har ni för förslag? Jag vill inte göra för små men jag blir orolig att göra förstora och se tjock ut. Väldigt tacksam för hjälp och förslag emb

16

Sortera efter

Anonym användare

15 jul, 2010

Jag skulle gissa på att 400 eller 450 blir ganska bra storlek i förhållande till din längd och vikt. Nu är jag inte opererad själv, men har läst om otroligt många som ångrar att de inte tog större, så om du funderar mellan 400 och 450 råder jag dig till att ta 450 cc.. Det råder fick jag av min kirurg också. Jag är ungefär lika lång som dig, ett par cm längre, men väger lite mer, och jag ska lägga in 500 cc bakom muskeln. Runda visserligen..

Gilla

Anonym användare

15 jul, 2010

om du vill ligga på ca C alt D kupa.. så tror jag det blir stort vilket som.. har du ammat barn eller de är fasta?

jag tror att man bör ta ganska mkt mindre om man vill ligga på C D kupa...annars blir de ju större:-)

men prata med kirurgen.. leta bilder på tjejer med ungefär samma utgångsläge..som dig själv.

Och ta med bilder på bröst du tycker är snygga.. och stl mässigt med:-)

Gilla

Anonym användare

15 jul, 2010

lollan82 skrev:

om du vill ligga på ca C alt D kupa.. så tror jag det blir stort vilket som.. har du ammat barn eller de är fasta?

jag tror att man bör ta ganska mkt mindre om man vill ligga på C D kupa...annars blir de ju större:-)

men prata med kirurgen.. leta bilder på tjejer med ungefär samma utgångsläge..som dig själv.

Och ta med bilder på bröst du tycker är snygga.. och stl mässigt med:-)

Det beror på om hon menar att hon vill ha en visuell C eller D kupa, för då borde 400-450 cc bli ganska bra? Men om hon vill ha C eller D i bh storlek blir det väl kanske en annan femma :)

Gilla

Anonym användare

15 jul, 2010

Jag är lika lång som dig och väger ca 59kg. Jag ska ha 380cc MP. Funderade ett tag på att välja upp till 440cc men då va jag tvungen att gå upp till HP vilket Peter (Cosmo) trodde att jag absolut INTE ville ha! Detta pga min bredd på brösten som då är 12.7cm (tror jag) Då är alltså max storleken med den bredden 380cc, vilket jag nu tror blir perfekt för mig!

Så storleken & profilen på dina bröst beror nog lite på bredden oxå! Men om du hamnar nånstans runt 400cc blir nog superbra!

Gilla

Anonym användare

15 jul, 2010

Tack alla för era svar, min läkare har rekomenderat att jag kan använda (min kropp blir fin) allt från anatomiska 390-485cc HP och då ligger det på storlekar från C+ till E. lollan82 jag har inga barn och därför inte ammat, är riktigt nöjda med formen på mina egna bröst, små runda och fasta...det lilla som finns vill säga.
Gilla

johjo

Kvinna ·

15 jul, 2010

emb skrev:
Hej Jag ska boka tid för op nu i September på Polarkliniken i Umeå. Jag har sån beslutsångest och kan inte bestämma mig för storlek.hmmm. Jätte tacksam för hjälp. Jag är 169cm lång och väger mellan 53-55kg. Jag har väldigt små bröst, runt 70b 75a, men jag varierar så mycket från mitt vänstra och högra bröst att jag inte riktigt vet vad jag ligger på. Mina bröst är små så om jag trycker på dem så kan jag känna mina revben/bröstkorg genom dem. Det jag skulle vilja ha hjälp med är att komma på vilken storlek jag ska ha. Implantaten jag ska ha är anatomiska high profile. Men vet inte cc. Jag funderar på 400cc eller 450cc, men jag vill inte se ut som en planka med 2 bollar på när jag är klar. Vill ligga på (en stor C) Liten D. Vad har ni för förslag? Jag vill inte göra för små men jag blir orolig att göra förstora och se tjock ut. Väldigt tacksam för hjälp och förslag emb

Jag ska operera mig på carlanderska i göteborg den 30 augusti..har också haft svårt för o bestämma mig för en storlek...svårt o veta vad som kommer se bra ut..de e ju en sak o prova o en annan när de väl e på plats..

i vilket fall som helst har jag bestämt mig för 400cc och jag ska lägga bakom muskeln..har heller inga bröst sedan innan..70AA..är 165cm och väger 53kg..så vi e nog rätt så lika till kroppsformen låter det som..min kirurg tyckte inte att det såg konstigt ut på något sätt med 400cc och jag har nu bestämt mig för o lita på honom..=)

ska du lägga framför eller bakom muskeln..?? lite försvinner ju om man lägger bakom...

Gilla

Anonym användare

15 jul, 2010

då tror jag att du har kanon utgångsläge och kan välja vilket du vill... !!! allt funkar:-)

Gilla

Anonym användare

15 jul, 2010

Johjo jag ska lägga in implantaten bakom muskeln, ja jag blev informerad av min kirurg att man hellst bör ta en större strl om ex 400cc känns bra, så ska man gå upp lite eftersom det försvinner lite väl inne i kroppen. Ska du ha runda eller anatomiska, bakom eller framför?

Gilla

johjo

Kvinna ·

15 jul, 2010

emb skrev:

Johjo jag ska lägga in implantaten bakom muskeln, ja jag blev informerad av min kirurg att man hellst bör ta en större strl om ex 400cc känns bra, så ska man gå upp lite eftersom det försvinner lite väl inne i kroppen. Ska du ha runda eller anatomiska, bakom eller framför?

ja precis..det fick jag med höra..men efter många om oh men så har jag iaf bestämt mig för 400cc..tror att jag kommer bli nöjd med det..allt e bättre än inget..;)

jag ska ha runda geléhallon bakom muskeln..den kirurgen som ska opa mig sa att han aldrig la in anatomiska, på grund av att det finns en risk att implantaten vrider sig efter op...vad ska du ha för implantat?

Gilla

Anonym användare

15 jul, 2010

jag ska ha anatomiska långa implantat med hp...men berätta mer om den där vridningen. Låter inte alls bra. Enda anledningen jag inte valt runda är att jag är rädd för att få en skarp kant på ovansidan, där inlägget börjar. Vill inte ha så det ser ut som bollar på bröstkorgen.

Gilla

johjo

Kvinna ·

15 jul, 2010

emb skrev:

jag ska ha anatomiska långa implantat med hp...men berätta mer om den där vridningen. Låter inte alls bra. Enda anledningen jag inte valt runda är att jag är rädd för att få en skarp kant på ovansidan, där inlägget börjar. Vill inte ha så det ser ut som bollar på bröstkorgen.

ja precis..ja förstår dig..jag vill absolut inte heller ha den kanten..bollar vill man ju inte ha..de ska ju se så naturligt ut som möjligt..men jag tror att de e mindre risk för kant upptill om man lägger bakom muskeln...jag vet egentligen inte så mycket mer om vridningen..vi pratade inte så mycket om det utan han sa bara att han inte tyckte om att lägga in anatomiska för att de lätt vrider sig med åren..kanske inte det närmsta efter op utan senare... att de lägger sig på fel håll så att brösten får ett konstigt utseeende..men som sagt..e dåligt påläst om detta..men fråga runt lite tycker ja..jag har ju efter min konsultation sett många här på forumet som lagt in anatomiska..komplikationer kan det ju bli med alla implantat...svårt o väga av allt tycker ja..o veta vad som e bäst..

Gilla

Malin88

Kvinna ·

15 jul, 2010

Vad jag har läst så är det nog en väldigt liten risk att de vrider sig. Man får ju en kapsel runt o man brukar väl ha textrerade om man har anatomiska som gör de mindre chans att vrida sig. Men alltid bra o prata om de med sin kirurg för de finns ju en risk. Jag funderade på anatomiska först men dom har den hårdaste cohesiviteten o formar sig inte lika mkt efter kroppen vad jag läst. O runda kan man forma så de får en skidbacke så blir nog runda för mig :)

och det där med storlek är väldigt svårt, jag har testat 400 med ristest o de känns bra, men då måste jag ju lägga till 50 cc så isf blir de 450, känns mkt men de kanske inte blir så stort, men de beror också på vad du har för kroppstyp o hur mkt din kropp slukar. Men jag tar nog hellre lite mer än för lite. 50 cc kommer nog inte göra så stor skillnad. Känn efter vad som känns bäst :)

Gilla

Anonym användare

15 jul, 2010

Op mig i början på juni på Polarkliniken. La in 450cc runda high profile och nu i efterhand hade de inte gjort nått med lite till faktiskt. Drar 70e i bh men ser långt i från ut att vara de med kläder och så på. Ingen har ens märkt nått utom dom som vet då. Är 1,60 och väger 52kg och hade urammad 70a innan. Men som sagt jag hade kunnat tänka mig mer cc utan att de hade sett märkligt ut.
Gilla

Anonym användare

15 jul, 2010

Har idag fått tid för op den 30 Aug =) Talat med de på Polarkliniken och de har berättat att de är texturerade och därför inte vrider sig så lätt då det alltid formas en liten kapsel runt implantatet och detta då håller det på plats. Efter mitt bröst bredd så blir det nog 440cc HP Anatomisk. Jag är så glad och längtar verkligen!

Gilla

johjo

Kvinna ·

15 jul, 2010

emb skrev:

Har idag fått tid för op den 30 Aug =) Talat med de på Polarkliniken och de har berättat att de är texturerade och därför inte vrider sig så lätt då det alltid formas en liten kapsel runt implantatet och detta då håller det på plats. Efter mitt bröst bredd så blir det nog 440cc HP Anatomisk. Jag är så glad och längtar verkligen!

Gud va kul!!! ska också operera mig den 30 augusti!! lycka till!

Gilla

Anonym användare

15 jul, 2010

johjo, ja det känns så kul! Lycka till du me :) Den 30 Augusti kommer att bli en kanon dag

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem