Anonym användare
26 dec, 2010
400cc får inte plats på mig?
Hej!
Jag har funderat på att lägga in mellan 350-400cc. När jag var på konsultation fick jag testa 350cc och kirurgen sa att det skulle se bra och naturligt ut. Frågade och fick även testa 400cc men då sa han att det kanske inte skulle få plats. Hemma har jag testat med ris i bh:n och kommit fram till att jag minst vill ha 400cc men skulle gärna kunna lägga i lite till. Är ganska bred över axlarna och har små bröst, men har sätt att andra kunnat lägga in mkt mer än 400 och haft lika lite vävnad som jag. Varför är det så? Vad avgör hur mycket man kan lägga in?
Sortera efter

Malin88
Kvinna ·
26 dec, 2010

Anonym användare
26 dec, 2010
Tror också att du skulle kunna få plats med mer än 400cc, Lilla jag som hade knapt en A innan fick utan problem rum med 400. Och ja är väldigt liten. Hade nog också gått till någon annan för att höra efter vad dom säger. Lycka till

vimijo
Kvinna ·
26 dec, 2010
Det får nog garanterat plats med mer. Jag väger 21kg mindre än dig och är lite kortare och jag har 450cc. Gå till någon annan om du vill ha mer.

Anonym användare
26 dec, 2010
tyckte också det verkade konstigt, problemet var att vi aldrig pratade om profiler eller så, har därför skrivit en kom ihåg lista nu som jag ska ha med på nästa konsultation, får se om det blir hos samma eller om jag ska gå till någon annan. Kirurgen sa att han skulle "försöka" lägga i 400 om ja ville men visste inte om det skulle få plats förrän jag låg på op. Vill ju gära veta vad han kommer lägga in innan op och inte vakna och få höra att han fick plats med 350. men om jag försått rätt så har det och göra med bredden, så om man är ganska liten över axlarna får man då plats med mindre än en som är bredare? tack för så snabba svar=)

Anonym användare
26 dec, 2010
Jag hade också A kupa förut och finns plats för mina 525 cc, så jag är jätteglad (bystigtjej)
Tror att du ska ha plats för mer en 400 cc.

Uniica
Kvinna ·
26 dec, 2010

Anonym användare
26 dec, 2010
Är ganska övertygad nu om att det får plats mer, det känns skönt att höra för nu vet jag att jag ska gå till någon annan och höra mig för, kan ju vara så att de är nått spec med mig men då borde väl kir ha sagt det. det är jättesvårt att välja strl men vill verkligen kunna få plats med 400 så nu håller jag tummarna. Vad tror ni skulle se bra ut på mig? har nån bild på profilen, förstår att det är svårt att säga men vad kan 400 bli i visuell kupa vs 450?

Sjörövare
Kvinna ·
26 dec, 2010
Jag är nyfiken hur det kommer att gå! ja gå gärna till en annan kirurg om det behövs.
Men kan du inte bara maila han o fråga varför han inte kan lägga in mer? där finns ju olika profiler på implantaten så att du bara skulle få plats med 350 låter väldigt lite..

Uniica
Kvinna ·
26 dec, 2010

Uniica
Kvinna ·
26 dec, 2010

Anonym användare
30 dec, 2010
tänkte bara uppdatera lite! Var på en till konsultation idag hos en annan kirurg på proforma och är så glad fick prova massa storlekar med olika profil/bredd. Han ville inte säga antalet cc innan men när jag bestämt mig så berättade han vilka de va. Fick prova ända upp till 500cc så inga problem där inte. Ska lägga in antingen 425cc Hp eller 400cc mp. Vad tror ni om de? Kir tyckte jag skulle ha ganska breda implantat men vill ju även ha lite put. Jag har ganska fast hud tror jag iaf.

Malin88
Kvinna ·
30 dec, 2010
vad bar du gick till en annan kirurg så du får de du vill ha :) de blir säkert jättebra för du är ju inne på runt 400cc, jag hade nog tagit 425hp, men de beror ju vad de är för bredd på den o vad de är för bredd på dina bröst, så de inte blir för brett isär :)

Märta
Kvinna ·
30 dec, 2010
Jag lade in 375cc framför muskeln och det blev nästan för mycket för mig. Jag fick nästan en frispel efter operationen eftersom jag tyckte att brösten mest såg ut som svullna kojuver. Men jag tror att placering och egen vävnad har stor betydelse för hur slutesultatet blir. Men den största frågan är ju hur man vill se ut också...

Anonym användare
30 dec, 2010
konstigt, ja ska tillockmed lägga in 400cc och är mindre än dig :P
Så nog tror jag det går prima :)

Anonym användare
30 dec, 2010
Jo de är sannt, ska opa mig 17 feb så har ju lite tid på mig o bestämma mig. Det är ju de jobbigaste att bestämma storlek, för vill jag ha hp vågar jag inte gå ner mer för då kan det bli för litet på bredden. Kir rekomenderade att jag skulle ha hela 13,2 cm i bredd och 425cc hp har bredden 12,5 cm, vet inte om det gör stor skillnad, men klart man är lite orolig att det ska bli för stort. Aja nu babblar jag bara på. Men tusen tack för era svar🙂

Märta
Kvinna ·
30 dec, 2010
Jag ska snart sätta in en bild på hur det blev. Men jag hade en hel del överflödshud så jag tror att du får den mest korrekta jämförelsen med någon i din kroppskonstitution.

Malin88
Kvinna ·
30 dec, 2010
ja de är ju svårt o veta hur de blir efter. jag har hp o mina är 5mm bredare än min bröstbredd o hade inte velat ha nåt smalare. så de skiljer ju rätt mmkt med 8mm mindre. men om din kirurg rekommenderar den så borde de ju bli bra :) du vill inte gå upp mer i cc då så de blir bredare?

Anonym användare
30 dec, 2010
Jag ska snart sätta in en bild på hur det blev. Men jag hade en hel del överflödshud så jag tror att du får den mest korrekta jämförelsen med någon i din kroppskonstitution.
Gör gärna det! Jo alla har ju olika förutsättningar så det är svårt att jämnföra.

Anonym användare
30 dec, 2010
ja de är ju svårt o veta hur de blir efter. jag har hp o mina är 5mm bredare än min bröstbredd o hade inte velat ha nåt smalare. så de skiljer ju rätt mmkt med 8mm mindre. men om din kirurg rekommenderar den så borde de ju bli bra :) du vill inte gå upp mer i cc då så de blir bredare?
Dina ser helt perfekta ut du måste vara såå nöjd! Jo det är ju ett alternativ att gå upp till i cc men då blir man orolig för att de ska bli alldeles för stort. Har 12,5 cm i bröstbredd så borde ha ett implantat som är 13cm bredd. Ska kolla igenom mentors tabeller..,

Malin88
Kvinna ·
30 dec, 2010
tack så mkt! :) är också olika på olika bröstkorgar. vissa är mer böjda osv. då slukar de mer cc. du är också liite längre än mig o väger lite mer, så du kan säkert bära upp lite mer cc också :)
vad konstigt, jag tror du kan ha mer än 400cc, pratade ni nåt om profiler då de är bröstbredden som avgör. jag har 12cm i bröstbredd o fick plats med 445cc, men tror jag skulle få plats med 485 utan de skulle se konstigt ut. är väldigt smal med små bröst innan. jag hade gått till en annan för jag är rätt garanterad du kommer tycka de blir för små med 350cc om du minst vill de ska seut som 400cc, då borde du ta 450cc då 25-50cc försvinner bakom muskeln